PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av h051n:

Jag kan inte höra någon prata och jag har kollat ljud inställningarna ingame och utanför.
Jag kan bara se symbolen vid mitt namn när jag pratar men kan inte se deras andra och kan inte höra ngt heller. Ljudet fungerade bra från början.
Har testat installera om spelet.

Du har inte kommit åt CTRL + T? Annars kan du även ha ändrat CTRL + Y

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem

Idag var första gången jag spelade på flera veckor och jag gillar fortfarande inte pygme-känslan i fp-läget

Drog ner H1Z1 för att jämföra spelen och det sög getung jämfört med Pubg.

Men, jag får inte samma ”kick” av spelet längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

F*n vad roligt detta är när man spelar duo eller i grupp...vi gobbar kom på 3e plats igår, jag är yngst på snart 43 bast ... hade nog vunnit om inte han som överlevde sist inte fick slut på ammo när han skulle skjuta dom siste när ringen va som minst! Vilken paniiik man kan få ibland, hehehe
Det här med custom sservrar, avd är det, verkar inte som man kan komma in på dom? Och Test servrar, är det nåt en själv kan starta eller?

Permalänk
Medlem

@Swennis: Om ni saknar någon i den åldern då o då så spelar jag gärna med er. (44 i Januari -18)

Skicka PM

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

För er som inte gillar en del av de förändringar som "kanske" kommer genomföras snart.
Skriv gärna under o sprid denna. https://www.change.org/p/all-the-players-together-i-want-to-s...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x24Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Permalänk
Medlem

25000 fuskare bannade. Detta förklarar en del av de konstigheter som händer varenda jävla gång man spelar. Kan dessa avskräden till människor aldrig sluta att förstöra alla spel?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Moderator
Moderator

@Swennis: Custom servrar är endast möjliga att skapa av PUBG partners i dagsläget, ofta är dessa låsta med lösenord tyvärr. Många streamers har egna sådana och de släpper lösen vida sin voiplösning eller direkt i stream. Tror inte det är sagt hur det blir i framtiden men kan ha fel.

Hoppas det svarar på frågorna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

För er som inte gillar en del av de förändringar som "kanske" kommer genomföras snart.
Skriv gärna under o sprid denna. https://www.change.org/p/all-the-players-together-i-want-to-s...

/Homer_S

Tvärtom tycker jag. För mig får dom gärna öka skadan i blue zone. Sjukt trött på folk som hänger kvar hur länge som helst i blå zonen. Meningen är väl inte ändå att man ska vara i den för att kunna lurka till sig en kill eller två. Spelet kommer bli mer dynamiskt iom detta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5700X3D Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Sapphire 7800XT
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

@Pusher:
Läste igår att dom ska öka "damage over time" i det blåa framöver så man inte ska kunna campa

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Homer_S1:

/Homer_S

Varför inte låta dem köra ändringarna på test och se hur det funkar först. Känns lite överilat att jaga upp sig och skrika stopp för att det "kanske" blir sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

/Homer_S

Du har mitt medhåll. Spelet är slumpartat redan nu. Att öka skadan i blå zonen försvårar/omöjliggör strategiska val att äntra nästkommande cirkel som redan idag är stressigt nog. Man får mindre tid och terräng att jobba med vilket är negativt tycker jag. Jakten på fordon kommer intensifieras är nog en kvalificerad gissning.
Många kommer omvandlas till "running ducks" som du nämner medans camparen som har flyt med cirkeln gynnas än mer. Dit vill inte jag iallafall. Kanske för att jag skjuter som en kråka - men blir bättre - vilket alla andra också blir. Status quo!

Permalänk
Medlem

@jawik: Absolut tycker jag de ska köra testet.
Men det käns mer o mer som de vill stressa igenom rundorna i kostnad av alla spelares flexibilitet och fantasi över hur vi kan & vill spela våra rundor. Jag tror rent personligen att detta är en för stor begränsning/bestraffning.

Många har ju tidigare klagat på att tiden är för knapp att lota på, därför dröjer en del sig kvar o springer/kör några 100-tals meter i blå zonen...

därimot skulle de kunna lägga till att om du kampar en spot (ett fåtal kvadratmeter i blåa zonen längre än xx sekunder) så blir man straffad hårdare än om man springer för att komma ikap...

/Homer_S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Pusher: Till viss del kan jag hålla med.

Läs mitt inlägg ovanför detta.

Men att straffas hårdare bara för att man JAGAR safe ground tycker jag är en riktigt dålig idé...

/Homer_S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

@jawik: Absolut tycker jag de ska köra testet.
Men det käns mer o mer som de vill stressa igenom rundorna i kostnad av alla spelares flexibilitet och fantasi över hur vi kan & vill spela våra rundor. Jag tror rent personligen att detta är en för stor begränsning/bestraffning.

Många har ju tidigare klagat på att tiden är för knapp att lota på, därför dröjer en del sig kvar o springer/kör några 100-tals meter i blå zonen...

därimot skulle de kunna lägga till att om du kampar en spot (ett fåtal kvadratmeter i blåa zonen längre än xx sekunder) så blir man straffad hårdare än om man springer för att komma ikap...

/Homer_S

Fast det är just precis det som är problemet. Du har för mycket tid på dig idag att loota, vilket gör att innan första cirkeln ens kickar in så kan du ha allt som behövs, eller så kan du spendera tid ute i bluezone tills du har lootat klart.

Ser det hela som en positiv förändring och tvingar folk att faktiskt agera istället för att passivt tillbringa tid utanför/strax vid cirkeln

Permalänk
Medlem

Ska man ändra något gällande blå zonen ska man inverta hastigheten när cirkeln krymper. Idag dubbelbestraffas du om nästkommande cirkel hamnar på motsatt sida inom nuvarande cirkel(begripligt?). Dels måste man förflytta sig längst strecka plus att cirkeln tuggar mest mark i krympningsstadiet.
Glad om nån fattar vad jag menar...

Permalänk
Medlem

Håller helt med om att ändringen de föreslår inte är rätt sätt. Det jag stör mig absolut mest på är att "hold to aim" inte är implementerat än. Är så van vid det från tidigare FPS att jag efter cirka 100h inte är bekväm med toggle aim.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Jag tycker dom börjar i fel ända av blåa cirkeln. Mer skada tidigare till mid och sen låt dom sista vara men kanske öka tiden lite mer. Sista cirklarna tycker jag dödar mer en tillräckligt men det är dom tidiga till mid som du kan kampa utan problem om du har meds/boosters. Däremot tycker jag tiden på dom senare cirklarna borde ökas så man har lite mer möjlighet till taktisk förflyttning.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Sjusovarn

Alltså, när jag ser på YT-klipp, streams etc. så kan spelarna köra full auto utan någon som helst recoil. Även om jag gör mitt absolut bästa så varar inte mitt sikte 0,5s medan de kan panika omkring och skrika som apor och ändå ha siktet helt still - Kör de scripts eller något sånt eller whats the dealio?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Alltså, när jag ser på YT-klipp, streams etc. så kan spelarna köra full auto utan någon som helst recoil. Även om jag gör mitt absolut bästa så varar inte mitt sikte 0,5s medan de kan panika omkring och skrika som apor och ändå ha siktet helt still - Kör de scripts eller något sånt eller whats the dealio?

Mestadels låg sense.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Relive:

Mestadels låg sense.

Låg sense? Du menar alltså att sensen påverkar hur mycket vapnet hoppar? Låter ju störtlöjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Låg sense? Du menar alltså att sensen påverkar hur mycket vapnet hoppar? Låter ju störtlöjligt.

Bara att dra ner sprayen du lär dig med tiden. Ifall du har spelat cs eller likanade så fungerar det likadant bara andra spray patterns. Sensiviteten handlar det inte om men det underlättar med låg sens för att det är mycket lättare att kontrollera sprayen då. Om du är ny inom fps eller bara har dåliga vanor rekomenderar jag stor musmatta och låg sensivitet samt använd hela underarmen och inte bara handleds rörelse. Känns konstigt att börja med men lovar att det kommer märkas stora framsteg när man vant sig!

Här är en bra guide också. https://www.youtube.com/watch?v=W04z4dZeO6s
Såhär ska det se ut. https://youtu.be/rrUG0kPgmkg?t=1m35s

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Det stämmer inte alls, men det finns en hel mängd andra faktorer som påverkar hur svårt det blir att kontrollera en spray. AKM är utan tvekan det svåraste vapnet att spraya med till exempel. Vilka attachments som finns på vapnet påverkar. Att ducka gör det också enklare att kontrollera än när man står upp.

Om du har hög sens så skulle jag rekommendera att stegvis sänka sensen och se om det märks någon skillnad överlag när du spelar.

Skrivet av nUKKE:

Bara att dra ner sprayen du lär dig med tiden. Ifall du har spelat cs eller likanade så fungerar det likadant bara andra spray patterns. Sensiviteten handlar det inte om men det underlättar med låg sens för att det är mycket lättare att kontrollera sprayen då. Om du är ny inom fps eller bara har dåliga vanor rekomenderar jag stor musmatta och låg sensivitet samt använd hela underarmen och inte bara handleds rörelse. Känns konstigt att börja med men lovar att det kommer märkas stora framsteg när man vant sig!

Här är en bra guide också. https://www.youtube.com/watch?v=W04z4dZeO6s
Såhär ska det se ut. https://youtu.be/rrUG0kPgmkg?t=1m35s

Nu är min kunskap om spraypatterns i CS ganska begränsad. Men jag känner mig ändå säker nog på hur de fungerar för att säga att spraypatterns i Cs och PUBG inte är lika på något sätt. I Cs så får man väl i princip alltid samma spray med ett vapen och kan därför förutse och lära sig mönstret och kompensera för det med siktet.
I PUBG å andra sidan finns det gott om tester som visar att en spray är helt random. Wackyjacky som du själv länkar till säger att det är helt random men att de första 5 skotten går att förutse. Försök alltså inte att förutse några spray patterns i PUBG, det lär bara sluta i frustration.

Andra videon skulle jag vilja kalla ett dåligt exempel. I början sprayar han på en vägg som är ca 3 meter bort. I resten av klippet så sprayar han utan ADS på 1-2m håll. På längre avstånd så tap/single skjuter han bara.

Här är ett exempel på en fantastisk fin spray från Shroud på hur det kan se ut, tror dock det var från innan recoil ändrades på AKM.
https://www.youtube.com/watch?v=oU5Ukg9BBo4

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

Det stämmer inte alls, men det finns en hel mängd andra faktorer som påverkar hur svårt det blir att kontrollera en spray. AKM är utan tvekan det svåraste vapnet att spraya med till exempel. Vilka attachments som finns på vapnet påverkar. Att ducka gör det också enklare att kontrollera än när man står upp.

Om du har hög sens så skulle jag rekommendera att stegvis sänka sensen och se om det märks någon skillnad överlag när du spelar.

Nu är min kunskap om spraypatterns i CS ganska begränsad. Men jag känner mig ändå säker nog på hur de fungerar för att säga att spraypatterns i Cs och PUBG inte är lika på något sätt. I Cs så får man väl i princip alltid samma spray med ett vapen och kan därför förutse och lära sig mönstret och kompensera för det med siktet.
I PUBG å andra sidan finns det gott om tester som visar att en spray är helt random. Wackyjacky som du själv länkar till säger att det är helt random men att de första 5 skotten går att förutse. Försök alltså inte att förutse några spray patterns i PUBG, det lär bara sluta i frustration.

Andra videon skulle jag vilja kalla ett dåligt exempel. I början sprayar han på en vägg som är ca 3 meter bort. I resten av klippet så sprayar han utan ADS på 1-2m håll. På längre avstånd så tap/single skjuter han bara.

Här är ett exempel på en fantastisk fin spray från Shroud på hur det kan se ut, tror dock det var från innan recoil ändrades på AKM.
https://www.youtube.com/watch?v=oU5Ukg9BBo4

Nej du har rätt i att CS och PUBG spray patterns är väldigt olika eftersom man kan lära sig cs sprayen men inte pubgs då den är random men jag menade mer att principen är lika. Och i mitt andra klipp så ville jag visa hur det ungefär ser ut när man försöker kontrollera sprayen (bara musrörelsen inget annat). Eftersom han är nybörjade så gav jag bara en bred bild av hur det ska gå till i slutändan så lär man sig bara genom att nöta nöta.

Permalänk
Medlem

Lite mer auto highlights, önskar vi vann sista rundan

https://youtu.be/DC-hVnWRk8A

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

Fan vad jag hatar dimma, allt lvl3 och så blir man oneshottad av en crossbow ;,(

Permalänk
Sjusovarn

Är det någon mer som haft problem med siktena sedan förra patchen? Gäller red dot, holo och x2. Själva hudden/siktesprojiceringen försvinner när jag siktar in 40% av gångerna så att vyn ut ur siktet är utan hårkors.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patryk-k:

Fan vad jag hatar dimma, allt lvl3 och så blir man oneshottad av en crossbow ;,(

Låter som varje game utan dimma. Jag tycker det ger skön stämning med dimman och bra att man inte kan bli headshottad av en 1911 på 500 meters håll.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Statsen resettades och jag förlorade min 100% win ratio men det gör inget för den tog man upp direkt igen!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

Sen någon uppdat. tillbaks får jag inte FPSen att visas på skärmen. Har Steam overlay igång m.m
Skift+Tab funkar inte heller in-game?
Någon som vet var problemet ligger?
Kör inget annat program i bakgrunden som ska störa tror jag.