Chrome blocka hijack försök? (uMatrix?)

Permalänk

Chrome blocka hijack försök? (uMatrix?)

Så Firefox har NoScript som är bra på att blockera hijack försök. Men för chrome som jag nu är tvungen att använda så verkar det som att det inte finns något liknade.

Jag har ju självklart Ublock och uMatrix, problemet med uMatrix är att det bara går att blocka allt eller inget, och om jag blockar alla script så slutar sidan att fungera. Men jag har lyckats att få fram IP adressen och blockat den, men en ny tab öppnas ändå och jag får "uMatrix has prevented the following page from loading:" Fast jag vill inte att en ny tab ska öppnas som jag sedan tvingas att stänga igen.

gorhill vill inte införa ett sätt att blocka individuella scripts, och att få han att implementera att inte öppna en ny tab om sidan inte laddas går inte heller.

Har chrome något sätt att förhindra anti hijack försök?

Permalänk
Medlem

I uBlock Origin kan du blockera scripts lite mer specifikt. Utan att veta hur scriptet ser ut så kan jag inte hjälpa så mycket. Om det är en pop-up på sidan som öppnar en ny flik så kan du ju lägga till detta i Mina Regler fliken i uBO: no-popups: dålig-sida.se true

Chrome(ium) är usel på vissa områden när det kommer till sånt här. Men vissa specifika scripts kan du ju också skapa statiska filter till i uBO.

Visa signatur
Permalänk

@lassekongo83
Jag har blockerat allt jag kan. På uBlock är allt blockat utom, annoyingsite.se och images, och på uMatrix blockar jag allt utom CSS, image, och scripts för annoyingsite.se, allt annat är blockat. Är ganska säker på att det är ett script, och det finns 7 av dem enligt uMatrix. Och det går inte att blocka en av dem, utan det är alla eller inget.

Att lägga till no-popups blockerar navigering av sidan. Har prövat att gå in till logger och kolla om jag hittar något, men jag har ingen aning om hur webbsidor fungerar, att hitta vilken IP-address som skulle blockas var nog bara ren tur.

Det går inte att bara tillåta popups som öppnas på samma sida? e.g att blocka alla popups som försöker att öppna till en ny domän.

Permalänk

Så chrome har inget skydd mot hijack försök? nu är det en sida "infobizyours.info" som försöks att gå till, blockerar jag alla popups, så ändras sidan jag är på istället för att öppna ny tab.

Detta är på en speciell sida, och jag antar att det är scripts som gör så att det blir en redirect?

Saknar no-script redan...

EDIT:
Tänkte inte på att blocka alla 5 scripts. Men om jag blockerar dem så blir det ingen redirect.

EDIT2:
Det är en inline script.