Vissa knappar fungerar men windows gör inget tecken!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2014

Vissa knappar fungerar men windows gör inget tecken!?

Hej! För några dagar sedan började - på numpad att totalt sluta ge ett tecken. Jag blev orolig då det är ett nytt tangentbord men knappen funkar fortfarande om jag sätter den som en hotkey i ett spel, men i windows (som chrome, skype osv.) så blir det inget tecken alls. Jag har för ungefär en månad sedan köpt ett nytt tangentbord (Corsair Gaming Strafe MX red) som funkat utmärkt än så länge. Den ändrar även helt plötsligt språk till engelska av någon anledning men knappen fungerar inte i någon av språken. Vad kan vara felet?

I7 6700K | 1TB HDD | RM750X | GTX 960 G1 | 16 GB 2666 MHz | MSI KRAIT GAMING 3X | Be Quiet Pure Rock |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

@Daniel.Lil: Med risk för att låta dum. Men har du aktiverat/avaktiverat Numlock?

Moderkort: ASUS Z97-A CPU: Intel i7 4790k @4.7GHz CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600MHz GPU: Asus Strix 1080 SSD: Crucial MX300 750GB, Intel 530 240GB HDD: WD Green 2TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech G900 Ljud: Audioengine A2+ & Wharfedale D10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Daniel.Lil:

Hej! För några dagar sedan började - på numpad att totalt sluta ge ett tecken. Jag blev orolig då det är ett nytt tangentbord men knappen funkar fortfarande om jag sätter den som en hotkey i ett spel, men i windows (som chrome, skype osv.) så blir det inget tecken alls. Jag har för ungefär en månad sedan köpt ett nytt tangentbord (Corsair Gaming Strafe MX red) som funkat utmärkt än så länge. Den ändrar även helt plötsligt språk till engelska av någon anledning men knappen fungerar inte i någon av språken. Vad kan vara felet?

Att den ändrar språk till engelska helt plötsligt kan vara att du kommer åt alt + shift. Då ändras nämligen språket från svenska till engelska (beroende på hur du har konfigurerat språk i Windows). Bara att trycka samma kombination igen för att växla tillbaka till svenska.

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Jobbar man mycket med photoshop, ae etc så är det lätt hänt att man kommer åt alt shift. Jag bytte därför till så att även eng aktiverat kör svenskt tangentbord