Laddaren tjuter. Brandfarlig?

Permalänk
Avstängd

Laddaren tjuter. Brandfarlig?

Min dash-laddare (original) till one+3 visslar och susar när den är inkopplad. Betyder det att den är brandfarlig? Den är inte speciellt varm, men ljudet hörs på halvmeters avstånd.

Permalänk
Medlem

Nej, men den kommer troligtvis ge upp mycket snart.

Permalänk

Skulle gissa på att det är coilwhine om den bara låter när den används, inget farligt, bara irriterande.

Annars så kommer den nog att dö snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pigge_85:

Min dash-laddare (original) till one+3 visslar och susar när den är inkopplad. Betyder det att den är brandfarlig? Den är inte speciellt varm, men ljudet hörs på halvmeters avstånd.

Dumt att chansa med något som e så billigt. Släng den och köp en ny.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd

Hur skiljer jag på en som bara har coilwhine och en som håller på att dö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pigge_85:

Hur skiljer jag på en som bara har coilwhine och en som håller på att dö?

Det kan du troligtvis inte, eftersom det kräver mätutrustning och kunskap som jag antar att du saknar. Att laddare låter när de används är relativt vanligt, och är i min erfarenhet ingen indikation på att de är på väg att ge upp. Laddare kan lika gärna vara tysta och döende som högljudda och helt friska.

När det gäller just laddaren du har så verkar många ha samma problem, så det verkar vara relativt normalt att den låter en del.