Vilken laptop för dessa ändamål? [Excel, Powerpoint, surf samt lite Photoshop]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Jag läste. Jag tenderar dock att vara den som är den, åtminstone med svenska mått. Du kanske avskyr mig nu, men då glömmer du nog inte detta, och det känner jag mig nöjd med.

Känner ingen avsky, känner mig bara smått förvirrad. Hade redan fått läget förklarat för mig av både alling och laxpudding. Detaljer glömmer man, men tror knappast man glömmer att det inte är versionsnumret som man ska fråga efter, när man väl fått det förklarat för sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Är inte de nya modellerna ASUS ZenBook UX430UQ intressanta?

Ser inte att någon har föreslagit t.ex: https://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=784979479&ev_cate...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Skrivet av Klubba:

Ska du köpa asus-laptop vill jag tipsa om elgreen

Har köpt 2 datorer från dem genom åren och båda har levererats snabbt (dock en gång utan orginalkartong) och har fungerat perfekt.

Har dock ingen aning om hur de hanterar problem och reklamationer då jag ej varit i behov av det.

Har själv en zenbook med 4K IPS skärm samt intel M3 cpu, såhär i efterhand hade jag nog hellre lagt lite extra och fått en aningen starkare CPU för m3'an är riktigt klen. Dock riktigt smidig dator med bra batteritid och fin skärm så är över lag nöjd

Vad tror du som har handlat där innan om denna och kanske även om priset på den?

http://www.elgreen.se/sv/asus-zenbook/asus-zenbook-ux305fa-fc...

Mvh

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 3 Ghz | Asus P7P55D-E PRO | Powercolor HD 5850 | 4 Gb Corsair XMS3 1600 Mhz | Corsair HX 650W | FDD R2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bodils_Godis:

Vad tror du som har handlat där innan om denna och kanske även om priset på den?

http://www.elgreen.se/sv/asus-zenbook/asus-zenbook-ux305fa-fc...

Mvh

Har inte så bra koll på intels M-cpu'er, men funkar säkert. Lite liten ssd med bara 128Gb men klarar du dig med det fungerar den säkert bra, vet inte alls vilka behov du har

Permalänk
Skrivet av Klubba:

Har inte så bra koll på intels M-cpu'er, men funkar säkert. Lite liten ssd med bara 128Gb men klarar du dig med det fungerar den säkert bra, vet inte alls vilka behov du har

Det var exakt det jag kom fram till senare. De modellerna har intel m vilket jag inte tror har alls lika bra prestanda som de rena i3:orna som finns i t.ex. de nyare 430 zenbooksen som jag kollar på nu.

Ang. ssdn så räcker det enligt mig med en 128 gb. Jag ska bara skriva o jobba på den, viktigast är bara batteritid egentligen och stor skärm. Tyvärr är 8 Gb nästan oundvikligt och instegsmodellen 430 pure1 dvs har bara 4 Gb men det kanske räcker ändå jag vet inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bodils_Godis:

Är inte de nya modellerna ASUS ZenBook UX430UQ intressanta?

Ser inte att någon har föreslagit t.ex: https://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=784979479&ev_cate...

Den du länkade till har 4GB RAM för 7000kr. Helt absurt pris.
Jag köpte till slut en UX330CA-PURE16 med m3-7y30 (som får liknande benchmark som i3-7100U), 8GB RAM och 256GB SSD. Har inte öppnat den än, men misstänker att jag behåller denna om jag inte hittar en annan.

Skrivet av Bodils_Godis:

Det var exakt det jag kom fram till senare. De modellerna har intel m vilket jag inte tror har alls lika bra prestanda som de rena i3:orna som finns i t.ex. de nyare 430 zenbooksen som jag kollar på nu.

Ang. ssdn så räcker det enligt mig med en 128 gb. Jag ska bara skriva o jobba på den, viktigast är bara batteritid egentligen och stor skärm. Tyvärr är 8 Gb nästan oundvikligt och instegsmodellen 430 pure1 dvs har bara 4 Gb men det kanske räcker ändå jag vet inte.

Ja, 4GB kanske räcker för dig, men jag personligen har 5-8 flikar uppe i webbläsaren samtidigt som jag sysslar med mejl, excel och spotify och då tror jag 8 GB är nödvändigt...

Permalänk
Medlem

Sett till vad du ska plugga så känns en Mac rätt givet

Permalänk
Hedersmedlem

@wilsontaylor *Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat dina trådar åt dig då vi ej tillåter korspostning (flera trådar om ex. samma datorköp). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få svar på sina frågor. Lycka till med datorköpet
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...