windows 10 wininet.DLL fel, flera program startar inte

Permalänk
Medlem

windows 10 wininet.DLL fel, flera program startar inte

wininet

Sonen stängde av datorn på ett felaktigt sätt och jag misstänker att det kan vara orsaken. Flera program får samma felmeddelande.

Saker som jag provat:

Återställning till tidigare punkt - Gick inte, felmeddelande
Reparera uppstartsfel - Gick inte
Ominstallera avast - Gick inte
Installera annat virusprogram för att kunna viruskolla - Gick inte, felmeddelande
Kört sfc i cmd, fick fruktansvärt många felmeddelanden

Hade gärna sluppit omformattera, är ju lite jobb med det när man inte har fiber

Jag har inte provat att köra rep. från usb, kl är snart midnatt så jag orkar inte mera idag.

Har Googlat massvis men inte hittat något matnyttigt tyvärr.

Någon som känner till något om detta?

Mvh Emil

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilH:

wininet

Sonen stängde av datorn på ett felaktigt sätt och jag misstänker att det kan vara orsaken. Flera program får samma felmeddelande.

Saker som jag provat:

Återställning till tidigare punkt - Gick inte, felmeddelande
Reparera uppstartsfel - Gick inte
Ominstallera avast - Gick inte
Installera annat virusprogram för att kunna viruskolla - Gick inte, felmeddelande
Kört sfc i cmd, fick fruktansvärt många felmeddelanden

Hade gärna sluppit omformattera, är ju lite jobb med det när man inte har fiber

Jag har inte provat att köra rep. från usb, kl är snart midnatt så jag orkar inte mera idag.

Har Googlat massvis men inte hittat något matnyttigt tyvärr.

Någon som känner till något om detta?

Mvh Emil

Kanske detta funkar...
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_xp-...

Permalänk
Medlem

Tyvärr inte, svaret var för win xp och det verkar inte som win 10 har en dll-cache där man kan hämta upp kopia av skadade filer, tyvärr. Jag hittar i alla fall inget.

Permalänk
Medlem

Ominstallera bara, det verkar ju vara väldigt mycket bekymmer i Windows. Vad gör det att du inte har fiber? Du kan hålla in shift och välja starta om, så når du en meny, där du kan välja att återställa Windows till dess ursprungliga läge.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@EmilH: Du kan ju testa att byta namn på filen och ersätta den med samma fil från en annan dator (med samma version av Windows, 32/64 bit W10)

Permalänk
Medlem

@Dreijer: Jag laddar hem med ca 1-2mb/sek så vissa uppdateringar tar tid, bara win10 hade 4Gb i uppdateringar. BF4 har väl 10-15Gb i uppdateringar.
Dessutom har jag max 80Gb/månad.

Men jag fick aldrig löst det så jag håller på att återställa datorn nu efter en omformattering.

Permalänk
Medlem

@trulle: Lyckades inte få tag i någon som kunde mejla över filen och jag orkade inte vänta. Så det fick tyvärr bli en omformatering. Hade inte varit för att jag kör 4G lina med max 80GB per månad så hade inte gjort så mycket. Nu åker nästan hela månadsgiggen på en gång