Jag köpte windows 7 till min dator 2014 och fick den gratis uppdatering till Windows 10 som kom.
Min procerssor gick sönder så jag åker på ett byte av moderkort processor och Ram-minnen. Att jaga en 3 år gammal processor verkar bli onödigt dyrt så bättre att uppgradera.
I samma veva tänkte jag uppgradera storlek på min SSD då 120GB inte räcker långt om man samtidigt lägger in något spel. Ser att det kommit lite nya prylar med M2 etc. Kanske en 240GB sådan.
Hur gör man egentligen nu? Jag äger en Windows 7 licens men vill väldigt gärna formatera direkt till Windows 10. Jag läser att Windows 10 nyckeln hänger ihop med mitt gamla moderkort.
Några månader efter att Win 10 släpptes så ändrade MS så att man kunde skriva Win 7 och 8 nyckeln när man installerade med Win 10 från DVD/USB. Om det inte funkar så beror det på att du inte hade en retail licens.
Några månader efter att Win 10 släpptes så ändrade MS så att man kunde skriva Win 7 och 8 nyckeln när man installerade med Win 10 från DVD/USB. Om det inte funkar så beror det på att du inte hade en retail licens.
Om nyckel inte funkar när du installerar om kan du hoppa över steget. Använda nyckeln efteråt när du installerat klart för att aktivera Windows. Vissa behövde göra så med deras nyckel.
Om nyckel inte funkar när du installerar om kan du hoppa över steget. Använda nyckeln efteråt när du installerat klart för att aktivera Windows. Vissa behövde göra så med deras nyckel.