Firefox Youtube problem efter nya uppdateringen

Permalänk

Firefox Youtube problem efter nya uppdateringen

Tjena! Efter den nya stora uppdateringen för Firefox som skedde för någon vecka sen tror jag, så har Youtubevideos börjat strula otroligt mycket.

I princip på varje video så stannar bilden upp, men den fortsätter spela videoklippet. Så jag hör ju ljudet, bara det att skärmen fryser.

Det blir att gå in på Chrome varje gång för att kolla på Youtube vilket inte är så farligt i sig men hade ju helst skippat det. Någon annan som har liknande problem?

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

@tripletutorial:
Ibland efter uppdaterat, kan man behöva återställa till default inställningar, då gamla inställningar kan finnas som strular till det.
Reset Firefox preferences to troubleshoot and fix problems

Har själva behövt göra det några gånger.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@tripletutorial:
Ibland efter uppdaterat, kan man behöva återställa till default inställningar, då gamla inställningar kan finnas som strular till det.

Det här löste det!
Tack!

Visa signatur

Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Skrivet av Belzader:

@tripletutorial:

Skrivet av tripletutorial:

Det här löste det!
Tack!

Okej det löste det under dagen, men problemet är tillbaka nu.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag har detta problem, jag ser loggan på Youtube, men inget mer, bara svart...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av tripletutorial:

Tjena! Efter den nya stora uppdateringen för Firefox som skedde för någon vecka sen tror jag, så har Youtubevideos börjat strula otroligt mycket.

I princip på varje video så stannar bilden upp, men den fortsätter spela videoklippet. Så jag hör ju ljudet, bara det att skärmen fryser.

Det blir att gå in på Chrome varje gång för att kolla på Youtube vilket inte är så farligt i sig men hade ju helst skippat det. Någon annan som har liknande problem?

Kör själv Nightly 59.0a1 (2017-12-07) (64-bit) med ett fåtal add-ons som Ublock,WebRTC-control,OVPN.com
Funkar perfekt iaf.
Borde funka normalt efter en Reset som andra nämnde, prova annars gå in i C:\Users\ANVÄNDARNAMN\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox
deleta Profiles mappen och profiles.ini när firefox givetvis är nedstängt.
Finns även en Profiles mapp: C:\Users\ANVÄNDARNAMN\AppData\Local\Mozilla\Firefox släng även den!

Sedan starta FF igen så borde den skapa en ny default profil.
borde vara samma som Reset iofs, men kan vara värt o testa.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Avstängd

Får se om det håller i sig, om det var så enkelt denna gång...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Avstängd

Det verkar fungera ännu, skumt...

Kanske bara någon temporär grej, nu räckte det att nollställa (samt peta tillbaka adblock... Hade förträngt hur hemskt Youtube är utan en bra adblocker... orkade med ca 25 sekunder utan adblockern... )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number