Bästa webbhotell efter Oderland?

Permalänk
Medlem

Bästa webbhotell efter Oderland?

Eftersom Oderland stängt ner tjänsten för privatkonto så undrar jag vad mitt bästa alternativ för webbhotell är. För deras företagskonto är både overkill i prestanda och pris för min lilla portfolio-hemsida.

Kanske finns någon här som befunnit sig i samma situation och bytt redan? Vad valde ni i så fall och varför?

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

@TraXx
Eftersom jag har dålig koll på just oderland och vad det kostade och vad man fick så kan det vara bra att veta:
Vad är du villig eller tycker du är rimligt att betala?
Hur mycket lagring är du ute efter?
Hur mycket trafik?
Hur många mail adresser behöver du/ vill du kunna nyttja.
Några andra krav som du ställer?

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Ta en titt på one.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

@TraXx
Eftersom jag har dålig koll på just oderland och vad det kostade och vad man fick så kan det vara bra att veta:
Vad är du villig eller tycker du är rimligt att betala?
Hur mycket lagring är du ute efter?
Hur mycket trafik?
Hur många mail adresser behöver du/ vill du kunna nyttja.
Några andra krav som du ställer?

Det är inte speccsen i sig som är viktiga för mig. Jag vill bara att sidan ska laddas hyfsat snabbt för mina besökare vilket den gör på Oderland. Så länge jag har 10 GB lagringsutrymme och en mejladress så är jag mer än nöjd.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Skrivet av TraXx:

Eftersom Oderland stängt ner tjänsten för privatkonto så undrar jag vad mitt bästa alternativ för webbhotell är. För deras företagskonto är både overkill i prestanda och pris för min lilla portfolio-hemsida.

Kanske finns någon här som befunnit sig i samma situation och bytt redan? Vad valde ni i så fall och varför?

Oderland har inte stängt ner sitt Privat-konto dom tar bara inte emot nyregistreringar av dom. Så har du ett sånt konto så får du ju mycket av fördelarna av Oderland som support, teknik och driftstäkerhet till det gamla billiga priset så håll i det kontot. (Och det lät som att du visste det men för andra så har Företagskontot och Premium-kontot inte något krav på sig att man har ett företag utan det bär bara ett namn på dom.) Men ja jag har använt One innan och dom funkar bra om man inte har en sida med mer trafik och tryngre plattform som e-handel då kan det behvöas lite mer kraft och teknik.

Permalänk
Föredetting

Jag kör en WooCommerce-sida på IceyCloud: http://iceycloud.com/

Ingen aning om det är att betrakta som för dyrt (klart dyrare än One, men vad är inte det), men bra drag blev det i alla fall.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

egengsajt.se Mycket prisvärt och svenskt.