Microsoft Rewards funkar inte i Sverige?

Permalänk

Microsoft Rewards funkar inte i Sverige?

Jag försöker att börja använda Microsoft Rewards och det står i Microsofts support att det finns tillgängligt i Sverige men på sidan för Microsoft Rewards står det att det inte är tillgängligt i det här landet eller den här regionen.

https://support.microsoft.com/en-us/help/4027275

Microsoft Rewards offers and redemption catalogues vary across regions. We'll gradually introduce the Microsoft Rewards program across the globe. The following is a list of regions and corresponding languages in which Microsoft Rewards is available:

* Sweden: Swedish

https://account.microsoft.com/rewards

Microsoft Rewards är inte tillgängligt i det här landet eller den här regionen.
Tyvärr är Microsoft Rewards för närvarande bara tillgängligt i USA, Storbritannien och Australien.

Jag har googlat men jag har inte hittat någon hjälp eller mer information.

Permalänk
Medlem

@Felefjonken: Upptäckte just att jag kunde signa upp till microsoft rewards från min inloggningsprofil på microsoft.com. Kunde dock få 175 poäng på vägen till ett gamepass på 7000 så kommer det lika mycket quiz varje månad kommer det att ta lång tid, men om det fungerar att logga in på en windowsmaskin och göra bing-sökningar så kanske det är värt det i slutändan...

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats samla på sig tillräckligt med poäng för att köpa något?

Jag provade att ladda ner bing appen, det stod att man skulle få poäng för att söka med bing men mina poäng står still. Kanske inte fungerar på android?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan uppdatera om att det fungerar nu. Har samlat en hel del poäng via xbox och har spenderat dom på att köpa xbox gold, har man ultimate och köper en månad gold så får man 20 dagar ultimate istället. De brukar köra lite achivementsjakter som ger rewards i gamepass, för att hitta uppdragen så får man kolla in deras mobilapp.

Permalänk
Medlem

Vad finns det för sätt att tjäna Microsoft Rewards.

När man läser på deras hemsida står det att man kan få poäng genom:

1. Göra sökningar via Bing
2. Vara inloggad i Edge när man gör sökningar (för extra poäng)
3. Genom att göra sökningar med Microsoft Bing i Windows-sökrutan

Men när jag kollar poängtabellen så är det bara 1 och 2 som verkar ge poäng. Är det något jag missar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Vad finns det för sätt att tjäna Microsoft Rewards.

När man läser på deras hemsida står det att man kan få poäng genom:

1. Göra sökningar via Bing
2. Vara inloggad i Edge när man gör sökningar (för extra poäng)
3. Genom att göra sökningar med Microsoft Bing i Windows-sökrutan

Men när jag kollar poängtabellen så är det bara 1 och 2 som verkar ge poäng. Är det något jag missar?

Verkar så ja, 1 och 2 får jag poäng för men inget annat. Provade att göra dom där frågesporten men det funkar inte, blir bara dirigerad till startsidan för Bing. Testat tre olika webläsare nu utan resultat.
Kanske inte hela världen men om det är quiz varje dag så tappar man ju rätt mycket till det mål man nu valt.

Och byter man region med vpn så får man en prompt att du får minsann bara poäng i ett land åt gången.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Skrivet av Mono:

...
Och byter man region med vpn så får man en prompt att du får minsann bara poäng i ett land åt gången.

Dock kan byte av region göra att du får tillgång till många fler uppdrag, bland annat Daily Sets, vilket inte alls verkar finnas här i Sverige. Jag har aldrig fått dem att visas iaf, men när jag nyss var i London tidigare i veckan så dök det upp Daily Sets, ja, varje dag.

Permalänk

Sen kanske det finns en risk att du blir bannad från Rewards om du använder VPN, då man inte får lov att tjäna poäng från flera regioner.