Witcher 3 Blood and Wine.

Permalänk
Medlem

Witcher 3 Blood and Wine.

Jag har nu spelat klart Witcher 3 för andra gången och håller för närvarande på att spela igenom Hearts of stone. Frågan är om ni tycker att Blood and Wine är värt 200 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har nu spelat klart Witcher 3 för andra gången och håller för närvarande på att spela igenom Hearts of stone. Frågan är om ni tycker att Blood and Wine är värt 200 kr?

Utan tvekan, den expansionen ensam är värd bättre än någon AAA enspelarupplevelse jag kan komma på. Och då är det ju trots allt "bara" en expansion och därmed billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Utan tvekan, den expansionen ensam är värd bättre än någon AAA enspelarupplevelse jag kan komma på. Och då är det ju trots allt "bara" en expansion och därmed billigare.

Håller med helt och hållet. Blood and Wine är överlägset den bästa single player expansionen jag har spelat. Mycket bättre än dom flesta AAA titlar och ändå mycket billigare.

Det är också väldigt stort för en expansion.

Det är utan tvekan värt 200 kr

Permalänk

Om du gillade orginalet och redan har det så är Blood and Wine helt klart värt 200 kr

Permalänk
Medlem

Blood and Wine erbjuder mer underhållning än de flesta fullprisspel, så ja, det är absolut värt 200 spänn.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Jag håller på att installera det nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Tack för alla svar. Jag håller på att installera det nu.

Du lär inte ångra dig!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Både Blood and Wine och Heart of Stone till Witcher 3 innehåller så galet mycket content att de i jämförelse med andra titlar i de senaste åren skulle kunna klassas som helt fristående spel. I tycke är det nästan ett rån hur billiga DLCs CD project red har gjort till det spelet.

Permalänk

Blood and Wine är oerhört bra, får mig att se fram emot Cyberpunk 2077. Jag spelade nyss igenom det för andra gången och kan säga att jag missat en hel del.

Tänk på att det finns många välgjorda sidequests!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

blood and wine var bättre än bas spelet, mycket bättre kan jag nog säga till o med så även om du fått många svar redan så ja för fan dom borde ha gjort blood and wine från början och utgått ifrån det istället.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Känns som att man rånar CDPR när man kan köpa GOTY-edition för 19,99€ på steam rea.

Permalänk
Medlem

Spelade klart orginalet för 4,5e häromdagen Blood and Wine är rikigt bra! Men jag verkar nog vara ensam om att tycka att det är långt ifrån lika bra som orginalet. Hela Witcher känslan för mig är sunkiga mörka träsk och mörka medeltida städer/byar. Det är något som inte alls känns rätt med gröna ängar och blommor och vingårdar i Blood and Wine DLCn.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -