SFTP skriptet går inte att koppla till servern

Permalänk
Medlem

SFTP skriptet går inte att koppla till servern

Har Phpstorm installerat och Apache (SFTP) men hur gör jag så att all kod passerar genom Apache?

Jag måste på nåt sätt sätta upp SFTP så att skriptet är kopplat till servern, men hur?

Får bad gateway varje gång jag ska köra skriptet i webläsaren. Jag säger bara, HELVETE vad det suger. Går ju för fan inte att installera programmen och få skiten att fungera. Först saknas "interpreter" när man installerar sen ska man ordna det då saknas php.ini filen och när man hittar den så funkar det ändå inte.

Hur fan ska börja man programmera? Ibland vill man bara elda upp datorn.

Permalänk
Medlem

Någon som vet?

Behöver jag apache + phpstorm + filezilla + mysql för att göra webbsidor?
Räcker det inte med apache + phpstorm?

Jag kör win 7.

Permalänk
Hedersmedlem

Det räcker med notepad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av V.Rossi:

Någon som vet?

Behöver jag apache + phpstorm + filezilla + mysql för att göra webbsidor?
Räcker det inte med apache + phpstorm?

Jag kör win 7.

Har aldrig kört med phpstorm men kan rekomendera att du drar ner "Visual studio code", där vet jag att det finns fungerande plugin för auto sync med SFTP och plugins med stöd för PHP/intellisense/autocomplete.

Om du nu kör linux som server så kolla in LAMP-server som ett paket med allt du behöver för att komma igång, det vill säga (mysql, php, apache, phpmyadmin)
Sen ställer du bara in ditt SFTP script att synca till "/var/www" mappen och voila du är igång

Permalänk
Medlem

@Bosnic: Tack

När jag kör ett enkelt skript i webbläsaren så blir URLen väldigt lång och jag kan inte skriva "https://localhost/phpinfo.php och få fram hemsidan men via phpstorm kan jag köra den direkt in i webbläsaren och får resultat.

Ska prova att installera Linux parallellt med windows och prova där.