Galaxy s8 irriterande problem

Permalänk

Galaxy s8 irriterande problem

Hej,

Skaffade precis en galaxy s8 och ett typ smart fordral till den.

Varje gång jag viker bak fordralet så dyker det upp en ruta "Slutföra åtgärden med" och därefter 2 appar "Samsung health" & "Ny tagg scannad" Tror telefonen att det är min hand eller en tagg den sutomatiskt scannat eller vad är det frågan om?? *Googlat men inte hittat svar på detta fenomen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shropshre:

Hej,

Varje gång jag viker bak fordralet så dyker det upp en ruta "Slutföra åtgärden med" och därefter 2 appar "Samsung health" & "Ny tagg scannad" Tror telefonen att det är min hand eller en tagg den sutomatiskt scannat eller vad är det frågan om?? *Googlat men inte hittat svar på detta fenomen.

Det låter nästan som att din telefon läst av någon slags NFC-tagg. Kan det vara så att du har ett betalkort med NFC-betalning i samma fodral (eller i nära anslutning)? Jag har för mig att jag sett samma fenomen om jag lägger ner min telefon på min plånbok.

Permalänk
Medlem

@Shropshre
Precis som ovan nämnde så har det mest troligt att göra med att ditt betalkort eller liknande har möjlighet till NFC-betalning. Jag hade samma problem med min S8 Plus och behövde stänga av funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shropshre:

Hej,

Vad för skal har du köpt? Försvinner problemet om du tar bort den?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Tack alla för snabbt svar!! Satte in ett id taggs kort igår och det är det den registrerar... GAHHHH höll på att bli galen!! Tack!

Permalänk
Medlem

Är det är plånboksskal som de ovan nämner så är det garanterat ett busskort eller betalkort eller liknande som din telefon försöker läsa. dra ner menyraden och stäng av nfc.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.