Permalänk

Philips 65PUS8102/12 för 9 990kr!

Hej!

Jag funderar på att köpa en ny tv. Jag har sett att priset på Philips 65PUS8102/12 ligger på 9 990kr hos Netonnet.

Är det någon som har den tv:n?
Är det något att ha? Finns det bättre alternativ runt det priset?
Jag har hört att philips har haft problem med mjukvaran och att dem har kallat in massor av apparater från återförsäljare.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

@Zaid Edwar: Nu blev jag med sugen

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Skrivet av SAnDis:

@Zaid Edwar: Nu blev jag med sugen

Man blir ju det

Permalänk

Bra tv, for den prisen. No brainer. Fikk ju 100% perfect screen såderom Panel lotteriet still..

Permalänk
Medlem

Ingen mer åsikt från er som haft 8102an 65" som haft den ett tag??
Lite orolig över DSE, då vi kollar en hel del på vintersport på vintern... Köper från netonnet, och dom brukar ju vara hjälpsamma om man inte är nöjd har jag fattat det som..?
Vad är det för problem med mjukvara? Flyter filmerna på bra... förstår att kanaler i SD borde se skit ut, men vi kollar till 90% på HD kanaler, och resterande på discovery ID, mest tanten då, och den är i SD...
Kommer inte använda smartfunktionerna, det har vi htpc och appleTV 4K till, och ambilighten har vi tänkt att ha i ett fast sken när vi kollar på film... hoppas det finns nåt Warm White eller nåt liknande i ambilighten...

Permalänk
Medlem

hotdamn, var löjligt bra pris för en "gårdagens" teknik tv. Slår nog till på en faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

hotdamn, var löjligt bra pris för en "gårdagens" teknik tv. Slår nog till på en faktiskt.

Köpte du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Köpte du?

Läste på mig en del och blev tveksam till VA panel på en stor tv, så jag köpte inte.
Med det här sommarvädret behöver jag ingen ny tv nu heller så blir väl black friday man byter istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Läste på mig en del och blev tveksam till VA panel på en stor tv, så jag köpte inte.
Med det här sommarvädret behöver jag ingen ny tv nu heller så blir väl black friday man byter istället.

Sitter du långt från sidan och tittar? Vi sitter typ mittemot, ungarna lite från sidan när dom kollar med oss... borde intre alls va några problem här tror jag...
Har beställt en nu iaf... grejen är att kanske projektorn blir överflödig... vi sitter på strax över 3m avstånd... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

hotdamn, var löjligt bra pris för en "gårdagens" teknik tv. Slår nog till på en faktiskt.

Man får ju en 55" OLED för liknande pris dock vilket nog är enormt mycket mer lockande imo.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Man får ju en 55" OLED för liknande pris dock vilket nog är enormt mycket mer lockande imo.

Det kan jag hålla med om lite... grym bild på Oled... men 55" på strax över 3m, känns ju lite... meh... :/

Permalänk
Medlem

Man blir sugen, men väntar nog ända på att OLED kommer ner lite mer i pris.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Man blir sugen, men väntar nog ända på att OLED kommer ner lite mer i pris.

Tänker likadant... kanske en 65 eller 70(?) tums Oled om några år... men köper denna så länge tills Oled tekniken gått ännu mer framåt, och kanske förhoppningsvis lite billigare överlag...
(inget jag säger till sambon, om den planeringen... schhhhh) hehehe

Det är väl standard att köpa ny TV inför varje VM i fotboll? Eller varje sommar OS... hehehe

Permalänk

Oooouuu, så jäkla sugen blev jag nu!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Man får ju en 55" OLED för liknande pris dock vilket nog är enormt mycket mer lockande imo.

Ja och du får säkert 4st 40" LCD tv för samma peng, vilket kanske är mer lockande för någon annan.
Att jämföra 55" med 65" känns väldigt underligt, men visst det har du helt rätt i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tänker likadant... kanske en 65 eller 70(?) tums Oled om några år... men köper denna så länge tills Oled tekniken gått ännu mer framåt, och kanske förhoppningsvis lite billigare överlag...
(inget jag säger till sambon, om den planeringen... schhhhh) hehehe

Det är väl standard att köpa ny TV inför varje VM i fotboll? Eller varje sommar OS... hehehe

Jag har helt släppt tv tekniken. Har kvar min riktigt bra 55" plasma jag köpte för dyra pengar. Dels för att den är bra, men jag vill inte hänga med i tv/receiver hysterin. Köpa för dyra pengar något som är utdaterat om ett halvår och samma produkter kostar hälften efter ett år. Därefter inget andrahandsvärde alls nästan.
OLED har jag nästan slagit till på flera gånger, tills jag synat problemen med inbränningar och dålig rörelsehantering (extremt känslig mot judder).
Min plan är att köpa bang for the buck 1-2 generationer efter och ej ny teknik som OLED. Och istället byta oftare.
Men aldrig att jag köper receiver för 30k igen som man blir tvungen att slumpa iväg och handla nytt efter 1-2år för att kunna använda bildväxel till sin tv med nya standarder. På så vis slipper man svära över barnsjukdomarna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Sitter du långt från sidan och tittar? Vi sitter typ mittemot, ungarna lite från sidan när dom kollar med oss... borde intre alls va några problem här tror jag...
Har beställt en nu iaf... grejen är att kanske projektorn blir överflödig... vi sitter på strax över 3m avstånd... :/

Ja och nej, inte så ofta. Det är lite hårklyveri, kanske min ursäkt för att vänta på annan rolig deal vid black friday. Vädret ute gör intresset av att köpa tv minimal just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Jag har helt släppt tv tekniken. Har kvar min riktigt bra 55" plasma jag köpte för dyra pengar. Dels för att den är bra, men jag vill inte hänga med i tv/receiver hysterin. Köpa för dyra pengar något som är utdaterat om ett halvår och samma produkter kostar hälften efter ett år. Därefter inget andrahandsvärde alls nästan.
OLED har jag nästan slagit till på flera gånger, tills jag synat problemen med inbränningar och dålig rörelsehantering (extremt känslig mot judder).
Min plan är att köpa bang for the buck 1-2 generationer efter och ej ny teknik som OLED. Och istället byta oftare.
Men aldrig att jag köper receiver för 30k igen som man blir tvungen att slumpa iväg och handla nytt efter 1-2år för att kunna använda bildväxel till sin tv med nya standarder. På så vis slipper man svära över barnsjukdomarna också.

Håller med... köper aldrig årets modeller, skulle bli svindyrt...
Oled bc, c7 ligger ju på ca 22 nu, börjar bli bra pris på Oled!... men det är typ 8papp för dyrt för mig... och vill ha 65tum...

Permalänk
Medlem

Jag plockade upp en 65" 8102 idag och den är över förväntan. Svärtan är helt sinnes, den slår polarens LG OLED B7, som jag själv velat köpa sen den släpptes förra året...

Var också lite orolig för bleed och allt annat man kan råka ut för, men även där är den klockren.
Sen, då jag kommer från en lika stor plasma som jag också varit väldigt nöjd med, är rörelsehanteringen riktigt bra.

Jag har inget att klaga på, det här är utan tvekan det bästa köpet jag någonsin gjort, kan inte komma på något så prisvärt som denna TV.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Ja och nej, inte så ofta. Det är lite hårklyveri, kanske min ursäkt för att vänta på annan rolig deal vid black friday. Vädret ute gör intresset av att köpa tv minimal just nu

Håller med om vädret, känns tungt och onödigt att köpa TV just nu... men det är alltid vid den här tiden man kan fynda, och köpa förra årets modeller... det är nu eller black friday...
Sen kommer ju VM snart!