Förpackningen för AMD Ryzen Threadripper 2 hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

Förpackningen för AMD Ryzen Threadripper 2 hittar ut på webben

Lanseringen för Ryzen Threadripper 2 är i antågande och bilder avslöjar nu att inte bara specifikationerna får ett lyft – även förpackningen byter form och storlek.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Sjukt stilig box fast diggade den förra mer!

Visa signatur

🖥️  NZXT H1 - Intel ARC 770 - i7 12700 - 16GB DDR5
🖱️ Superlight 2

Permalänk
Inaktiv

Det spelar ingen roll hur Thredripper 2 presterar eller vilka problem den skulle ha, med en sådan box så blir det ett köp!
Skämt åsido, när processorn blir dyrare och exklusivare så är lite lullull inte fel, jag skulle även vilja ha en Threadripper nyckelring, kaffemugg m.m.

Permalänk
Medlem

Är inte de här prollarna sjukt stora och strömkrävande?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fett 😍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cracko:

Är inte de här prollarna sjukt stora och strömkrävande?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja de är stora, strömkrävande och dyra, men de presterar därefter.
En jämförelsebild: https://cdn.sweclockers.com/artikel/bild/54306?l=eyJyZXNvdXJj...

Kortfattat kan man säga om denna processor att alla som har behov av en Threadripper vet om det. De som inte vet om de skulle behöva en Theadripper eller inte bör köpa en processor i mainstreamsegmentet.
Samma argument gäller för övrigt all dyrare datorhårdvara som samsung 970 Pro ssd, Quadro grafikkort, nätdel på 1500W m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Är inte de här prollarna sjukt stora och strömkrävande?

Skickades från m.sweclockers.com

32kärnor på 250W säger ryktena... Så vet inte om dom är så strömkrävande med tanke på vad du får.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cracko:

Är inte de här prollarna sjukt stora och strömkrävande?

Skickades från m.sweclockers.com

intels överkockade 28c krävde en kylning på 1 hästkraft och en psu på 1000w. Jag tycker 32c på 250w är väldigt bra då den kan luftkylas.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det spelar ingen roll hur Thredripper 2 presterar eller vilka problem den skulle ha, med en sådan box så blir det ett köp!
Skämt åsido, när processorn blir dyrare och exklusivare så är lite lullull inte fel, jag skulle även vilja ha en Threadripper nyckelring, kaffemugg m.m.

[OnTopic]
Så vill vi gärna se en SWEC unboxing Zenare........

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Wow! Gjort den själv?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Wow! Gjort den själv?

Nej tyvärr, för ~20år sedan hade jag ambitioner men det blev aldrig av.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Nej tyvärr, för ~20år sedan hade jag ambitioner men det blev aldrig av.

Ahh, men hur som helst - riktig trevlig! Blir lite sugen på att borra hål i min CPU

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Om det är något AMD gjort rätt oavsett prestanda på processor (host bulldozer) så är det förpackningen för processorerna.

Dold text
Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Sjukt att lägga så mycket focus på en förpackning. Lägg mer focus på produkten istället för förpackningen. Jag tycker att samtliga förpackningar borde göras mer miljövänliga, skippa plast så mycket som möjligt.

Permalänk
Medlem

Härligt för oss samlare och retrofantaster. För det kommer att bli jäkligt coolt att äga en sån här förpackning om 20 år.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MarkSix:

Sjukt att lägga så mycket focus på en förpackning. Lägg mer focus på produkten istället för förpackningen. Jag tycker att samtliga förpackningar borde göras mer miljövänliga, skippa plast så mycket som möjligt.

Fast nu gäller det en processor som säljs i liten volym och kostar upp till 20 000kr.
Köper man en cpu för 20 000kr så är det roligt med ett hölja därefter, om processorn skulle säljas i större volymer så borde de sälja visa utan box. Lite som att Intel säljer Tray cpuer.

För övrigt är Threadripper miljövänligt sett till IPS om man räknar med hela datorn vad den kan utföra och man kanske skulle få köpa 4st datorer för samma last om man valde mainstream.

Skrivet av saturday_sun:

Härligt för oss samlare och retrofantaster. För det kommer att bli jäkligt coolt att äga en sån här förpackning om 20 år.

Instämmer helt, det blir för den stora skaran köpare ett dyrt men rolig köp som de minns länge.

Permalänk
Medlem

Trevligt att de lägger tid på förpackningen också när prislappen ligger på 20k. Den här förpackningen hade man velat ha stående fint i hyllan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Om det är något AMD gjort rätt oavsett prestanda på processor (host bulldozer) så är det förpackningen för processorerna.

Men shit! Kom FX processorerna i en metallåda?

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre tagit en praktisk förpackning. Förhoppningsvis är denna lättare att öppna än den som förra generationen kom i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Men shit! Kom FX processorerna i en metallåda?

Tror alla FX-8120 och FX-8150 kom i metallåda. Tidiga FX-8320 och FX-8350 kom i likadan låda men sen bytte AMD ut lådorna till papplådor de också. FX-6xxx och FX-4xxx kom i papplådor.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Tror alla FX-8120 och FX-8150 kom i metallåda. Tidiga FX-8320 och FX-8350 kom i likadan låda men sen bytte AMD ut lådorna till papplådor de också. FX-6xxx och FX-4xxx kom i papplådor.

De sög ju att dem gjorde de. Samlarvärde i sånt, kanske inte för dem Cpu:erna men ändå.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Skrivet av jeffan97:

De sög ju att dem gjorde de. Samlarvärde i sånt, kanske inte för dem Cpu:erna men ändå.

Samlarvärdet lär väl vara bättre tack vare att de inte fortsatte med det? Min fx 9590 kom i en pytteliten kartong som bara var så stor så plastfickan processorn låg i fick plats.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

https://i.imgur.com/qhZpDKX.jpg?1

[OnTopic]
Så vill vi gärna se en SWEC unboxing Zenare........

Hmm trevligt användning av cpu som nyckelring Tror minsann jag har en trasig intel xeon cpu i nån låda, kanske värt o ta en sväng ut i garaget o pyssla lite...
Återkommer med bild i tråden om de blir nåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Är inte de här prollarna sjukt stora och strömkrävande?

Skickades från m.sweclockers.com

Dessa är inte att rekommendera om man bor trångt och om elräkningen inte ingår i hyran.

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk

Men mums! "överväger köp enbart för hylldekoration"...

och det är alltid kul med Lullul som tidigare nämt, även om det inte är någon speciell utgåva som "host"8086"host"!

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Trevligt att de lägger tid på förpackningen också när prislappen ligger på 20k. Den här förpackningen hade man velat ha stående fint i hyllan.

Ingen som vill sponsra lite för ytterligare en kompis i hyllan?

Permalänk
Medlem

Från CRT till DeWalt verktygslåda i ett enkelt steg!

Ärligt talat dock tycker jag det är en riktigt fin låda, säkert också roligare att frakta också.

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Sjukt att lägga så mycket focus på en förpackning. Lägg mer focus på produkten istället för förpackningen. Jag tycker att samtliga förpackningar borde göras mer miljövänliga, skippa plast så mycket som möjligt.

Den borde även gå att köpa i "Tray" då server och high performance PC återförsäljarna inte vill lägga tid på unboxing.
Men då får du/man nog handla +10 st...

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Jag hade verkligen önskat att TR-förpackningen vore mindre och mer ändamålsenlig - som för de vanliga Ryzen-processorerna.
Jag slängde min låda, vilket inte var något lätt eller roligt beslut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Samlarvärdet lär väl vara bättre tack vare att de inte fortsatte med det? Min fx 9590 kom i en pytteliten kartong som bara var så stor så plastfickan processorn låg i fick plats.

Min 9590 kom i en 27x27x14cm papplåda (det var väl original vattenkylningen som behövde plats) och mina 8150, 8350 i mindre plåtlådor.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift