Erfarenhet av Microsoft Wireless adapter

Permalänk
Medlem

Erfarenhet av Microsoft Wireless adapter

Jag har precis köpt en Microsoft Wireless adapter som jag tänkte koppla in i min tv och jag tänkte kolla emd er här om det är någon som har några erfarenheter att dela med sig av.

Det jag kommer vilja göra är att från datorn enkelt kunna spela upp Netflix, Youtube, föreläsningar etc. Det jag vill veta egentligen är om den klarar av av att spela upp film i 1080 utan att bild/ljud laggar!

Tacksam för all input!

https://www.microsoft.com/en-us/p/microsoft-wireless-display-...

Permalänk
Bildexpert 📺

@NeKeM: Har ingen som helst koll på produkten. Men alla trådlös överföring har samma grundförutsättning och det är att det blir bara så bra som situationen tillåter. Radiomiljön, avstånden, antenner som skyms och så vidare. Detta ligger i teknikens natur.

Ifall du är ute efter att spela upp Netflix, Youtube i 1080p-upplösningen utan att bild/ljud laggar och detta med problemfri uppspelning är det viktigaste? Då rekommenderas kabel i alla situationer.

Permalänk
Medlem

Jag har använt Microsoft Wireless Adpater några gånger och tycker det gått bra att spegla över desktop till den. Ganska smärtfritt att koppla upp från en Windows 10 burk (Win+P -> anslut till trådlös bildskärm). Det är dock högst märkbar fördröjning mellan datorn och bilden som visas via adapter. Bild och ljud är i synk så det går bra att kolla på video, men om du jobbar med muspekare eller försöker spela något spel kommer du märka av att TVn ligger efter.

Visa signatur

Game 9800X3D|9070XT Workstation 5950X|7900XTX Vardagsrum 3900X|6900XT
VR Crystal Light|Quest 3|Pico 4|PSVR2|Reverb G2|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

@eMannen: Jag köpte en en adapter men fick lämna tillbaka den så det inte alls gick att se på t.ex. Netflix på den. Så det fick bli en gammal hederlig chromecast och vid fall då jag vill se amerikanska Netflix så blir det kabel. Annars delar jag din erfarenhet med att det var otroligt enkelt att koppla upp kan tänka mig att det är otroligt smidigt för presentationer etc.