Problem med ZTE 4g Router och chromecast casting netflix

Permalänk
Avstängd

Problem med ZTE 4g Router och chromecast casting netflix

Hej, har följande "Skit" ZTE 4g router.

Som för över mitt problem överlag fungerar som den skall, Men jag har ett Fuc[deleted] problem som irriterar mig något enormt,

För att kunna koppla in Chromecast och få den att funka så behöver jag modifiera kanal broadcast samt byta lite olika 4g inställningar etc för att Chromecast skall fungera. När jag är tvungen att ändra dessa inställningar så fungerar Android enheter generellt skit dåligt, mobil telefon samt platta tappar anslutning med olika mellanrum och fungerar dåligt rent allmänt, Huawei platt och Sony Android telefon nyare modell.

Casting fungerar för HBO, youtube, screen mirroring etc. MEN inte för Netflix, Får hela tiden felmeddelandet (fel xx kan inte ansluta till enhet xx ) Har startat om chromecast, fabriksåterställt chromecast, installerat om Netflix på både IOS och ANdroid. Startat om router, bytt från 5 ghz till 2.4 och vice versa.

Jag hittar ingen lösning på mitt problem. Detta fenomen uppstår endast på denna router, Om jag testar med min hemma router (telia xtreme) så funkar allt utmärkt.

Någon som stött på något liknande och har en lösning på detta fenomen?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Avstängd

Och för att förtydliga. Det går utmärkt att öppna Netflix på Ios, enheter och titta på film, Men ej casta till Chromecast, Vidare ser jag att det ej går att öppna netflix på Android telefoner när dom är anslutna till 4 g routern,,,,, Chromecast,, Android... = Google..

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Ändra inställningarna APN-->PDP-typ från IPv4v6 till IPv4.
Med den ändringen så fungerade det för mig.

Skickades från m.sweclockers.com