Sprid julglädje – pynta SweClockers-loggan!

Permalänk
Medlem

Då jag här tror vi har det vinnande bidraget (riktigt snyggt och fiffigt förövrigt) så har jag ett förslag på en förbättring. Det enda som saknas är ju en stjärna på toppen av den dekorerade granen. Så vore kul om du kunde lägga till en lysande och glimrande stjärna på toppen av den granen. Deadline är ju idag klockan 21.00 så vet inte om du hinner göra detta dock men kanske också vore kul med en söt liten isbjörnsunge som bär tomteluva som försöker klättra upp för bokstaven W bakom mamman. Vad sägs om mina förslag på förbättringar?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av improwise:

Nästa år lär reglerna kräva att bidragen är både geografiskt och biologiskt korrekta. Samt att deltgande pingviner och gra(n)nar gett sitt samtycke till att delta

Vilka sitter förresten i den jury som avgör vilka bidrag som går till final?

Fast såna fel är ju roliga, alltid retar det någon.

Juryn består av en blandad kompott nördar. Det är en gemensam insats från dels redaktionen, dels moderatorerna och så klart även vår UX/UI @Gurt nu när det fimns en sån.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Fast såna fel är ju roliga, alltid retar det någon.

Juryn består av en blandad kompott nördar. Det är en gemensam insats från dels redaktionen, dels moderatorerna och så klart även vår UX/UI @Gurtis nu när det fimns en sån.

Nästa år tycker jag dock att det ska krävas bilder på när deltagarna laddar upp bilder som bevis på att deras bidrag är autentiska

Att nördar bestämmer applåderar jag!

Permalänk
Medlem

Inte så hård trafik här men några alternativ till behöver ni väl! Helt och hållet ritad i Photoshop CC med en Wacom Intuos 3.
Har endast använt den runda standardpenseln med olika hårdhet.

Mörkt, kallt och mysigt!

Likadan förutom originalfärg på loggan om det nu skulle föredras.

Ljusare bakgrund som egentligen hängde med genom hela processen.

Monterad i webbläsaren:

Process:

URL till första bidraget, alla exempel bör gå att hitta där i närheten.
Sweclockers_logo_julpynt_mörk

GOD JUL!

Permalänk

För femte året i rad är det dags för mig att skicka in mitt bidrag, detta har verkligen blivit en hederlig jultradition för min del. Jag hoppas ni gillar bidraget, hade inte lika mycket tid att lägga på det i år men jag är nöjd ändå.

Lycka till alla andra deltagare och jag hoppas alla får en riktigt god jul!

Bidraget:

Process:

Hur den ser ut på hemsidan:

Permalänk
Medlem

Hinner vi med några sista-minuten-bidrag också?

Permalänk
Medlem

Sista-minuten-bidraget

Här kommer mitt bidrag som jag lyckades avsluta precis i tid. Gjordes i huvudsak i Photoshop, med en liten renderad detalj från Blender (kolla processen). Då jag upptäckte att min ritplatta mystiskt slutat fungera när jag tänkte påbörja bidraget blev det lite klurigare än förväntat, men jag måste ändå säga att jag blev nöjd Lycka till och god jul till er alla!

Slutversionen:

Process:

Och så här ser den ut när den, förhoppningsvis, sitter uppe på hemsidan:

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag blev lite sent påtänkt, så jobbade ända i i deadlinen, och hade definitivt velat förbättra en del saker. Den smälter inte in i SweCs design speciellt bra och är nog ganska plottrig etc.

wip

web
https://imgur.com/ooLkLST

Permalänk

Jul logga

Mitt bidrag i år.

Så kan det se ut.

Process.

Permalänk
Medlem

Kom på alldeles för sent att jag ändå ville göra ett försök, så även jag hade velat putsa och lägga till saker. Speciellt kanterna.. Men here goes.

Bidrag:

Process:

Exempel:

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Då jag här tror vi har det vinnande bidraget (riktigt snyggt och fiffigt förövrigt) så har jag ett förslag på en förbättring. Det enda som saknas är ju en stjärna på toppen av den dekorerade granen. Så vore kul om du kunde lägga till en lysande och glimrande stjärna på toppen av den granen. Deadline är ju idag klockan 21.00 så vet inte om du hinner göra detta dock men kanske också vore kul med en söt liten isbjörnsunge som bär tomteluva som försöker klättra upp för bokstaven W bakom mamman. Vad sägs om mina förslag på förbättringar?

Tack bra förslag, jag gjorde en uppdaterad version

Logga V2:

Förhandsvisning V2:

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Hedersmedlem

Nu finns det plötsligt lite för många bra alternativ...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Det där blev ju perfekt!

Även om det nu kom in en del starka bidrag så här på slutet så är ditt fortfarande min favorit, hoppas det blir det vinnande bidraget! Lycka till!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är finalisterna utsedda. Omröstningen finns i #17677663. Tack för de fina bidragen.