Gratis program för screen recording?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018

Gratis program för screen recording?

Finns det något program som faktiskt går att använda utan att man måste signa upp för det?
Inget som har en 30 dagars free trial heller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Apr 2011

OBS är helt gratis och kan användas för att spela in din skärm, du kan hitta det här: https://obsproject.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

Obs studio.
Msi Afterburner

Är dem första jag kommer att tänka på.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Mar 2014

OBS studio utan tvekan det bästa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

Jag kör bara GeForce Experience eller Radeon ReLive, beroende på vilket grafikkort jag har för stunden. Orkar inte hålla på med mer avancerade lösningar och tycker det funkar bra med att alltid kunna börja spela in med ett enkelt keybind.

CPU: AMD Ryzen 7 1700X + Corsair H110i GT MB: ASUS PRIME X370-PRO Grafik: ASUS STRIX 1070 Ti A8G RAM: Corsair LPX 2x8GB 3000 MT/s SSD: Samsung 960 EVO 500GB PSU: Corsair RM850x NAS: Synology DS212j HMD: Oculus Rift CV1 + Touch

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Arzei:

Jag kör bara GeForce Experience eller Radeon ReLive, beroende på vilket grafikkort jag har för stunden. Orkar inte hålla på med mer avancerade lösningar och tycker det funkar bra med att alltid kunna börja spela in med ett enkelt keybind.

Nvidias inspelning ligger väl under deras geforce experience som man måste skaffa konto för att få tillgång till. Eller?
Har precis skaffat ett nvidiakort igen (var säkert 10 år sen sist hehe) och vid första anblick såg det ut att behövas konto iaf.

🖥 → Ryzen 5 2600@4,1ghz • Gainward RTX 2070 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018
Skrivet av MGVguy:

OBS är helt gratis och kan användas för att spela in din skärm, du kan hitta det här: https://obsproject.com/

Verkar som att de flesta föredrar OBS, ska testa det!
Får tacka ALLA så mycket för snabba svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Apr 2006

VLC ska kunna göra det också, och många har nog redan det programmet på datorn

Intel i7 2600K @ 4.4 GHz | MSI GTX 1060 Gaming X (6GB) | Corsair 8GB 1600MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Decster:

VLC ska kunna göra det också, och många har nog redan det programmet på datorn

Min erfarenhet av VLC som encoder är rätt dålig. Ingen jag kan rekommendera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Om du har Nvidia-kort så kan du använda (som andra sagt) GeForce Experience. Det går att logga in med Google eller Facebook om du har ett konto där. Tror standard är ALT+Z för att få upp menyn, sen när du väljer record så får du godkänna att starta skärminspelning av skrivbordet. Sen är det bara att köra. Supersmidigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018
Skrivet av dix_xib:

Om du har Nvidia-kort så kan du använda (som andra sagt) GeForce Experience. Det går att logga in med Google eller Facebook om du har ett konto där. Tror standard är ALT+Z för att få upp menyn, sen när du väljer record så får du godkänna att starta skärminspelning av skrivbordet. Sen är det bara att köra. Supersmidigt.

Sedär, då ska jag kolla upp det lite noggrannare när min nya dator kommer. Tack!