Auto-uppladdning från flera datorer till ex. Dropbox

Permalänk

Auto-uppladdning från flera datorer till ex. Dropbox

Hej,

Har ett litet större fotoprojekt där jag ska låta tre kameror stå och fota time-lapse 24/7 under fyra månader. Dessa ska kopplas till varsin laptop är tanken som sedan laddar upp alla bilder direkt till exempelvis Dropbox.
Detta måste ske automatiskt och extern strömförsörjning finns givetvis till allt.

Har något erfarenhet av liknande?

Jag tänkte använda mig av Dropbox och skapa en "smart sync" mapp som automatiskt laddar upp alla filer som hamnar i mappen och raderar dessa lokalt. Då det ska tas ett foto per minut i fyra månader så kommer det att bli lite data och det får inte fallera för att hårddisken blir full så denna mapp måste tömmar direkt efter uppladdning. Mina klienter vill kunna logga in och se live hur allt ligger till från hela världen. Alla foton tas i JPG för att enkelt kunna göra video-sekvenser av de delar de gillar mest.

Om detta går bra skall detta utökas till flertalet kamerasystem med upp till 15 kameror runtom i världen där kunden vill dokumentera flera steg i en process.

Så min tanke är:

1. Kamera inställd på bländarautomatik. 1 foto var 60:e sekund.
2. Kameran kopplas till laptop med kabel för att sedan föra över varje bild direkt efter fotot tagits.
3. Mappen som detta hamnar i är en "smart sync" mapp med dropbox och automatiskt laddas detta upp och lokala filer raderas.

Vad tror ni? Hur skulle detta fungera i praktiken, bra / mindre bra?

Trevlig helg,
Robin Eriksson

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB