PubG avstängde mig permanent

Permalänk
Medlem

PubG avstängde mig permanent

Hej,
jag köpte spelet Pubg den 8:e Dec och testade jag spelet i 2 timmar sen när skulle gå in i spelet den 12:e dec så fick jag ett meddelande från steam att produkt utvecklare har avstängd mig från spelet helt (permanent)
Jag vet inte ens varför ,och de kan inte ens berätta varför dem har gjort det.
Så jag skrev till dem ett meddelande på PubG hemsidan men dem har förklarat för mig väldigt dåligt dem vill inte ens berätta varför dem har avstängt mig från spelet. det enda dem har sagt att servern upptäckte fusk program på min datorn - det behöver inte vara fusk program det kan vara något annat program också sa dem !!!!
Jag har aldrig använt hack program eller fusk program på min datorn och jag är ny på det här spelet, jag spelade inte så mycket jag dog flera gånger i början, om jag hade fuskat skulle jag ha dödat ganska många men dem ser att jag har inte ens dödat någon . Jag förstår inte varför jag blev bannad! ,och nu kan jag inte spela spelet alls på grund av ett förbud som inte borde finnas !!! Jag vet inte vad jag ska göra

känner ni någon som har blivit avstängt permanent från spelet och anledning till det VARFÖR ???

Permalänk
Medlem

Du har antagligen fuskat.
Jag vet inte riktigt vad du vill att vi ska diskutera i tråden.

Permalänk
Medlem

Hände mig en gång också, då var det dock ett stort flertal som blev oskyldigt bannade efter en patch av deras anti fusk system.

Jag mailade dem, sen blev jag unbannad efter några dagar och fick 10k bp eller något som en klen tröst.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

@Maarus: jag försökte ta kontakt med dem och har skickat några E-post meddelande men dem skickar ju samma svar hela tiden =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgi214:

...
det enda dem har sagt att servern upptäckte fusk program på min datorn - det behöver inte vara fusk program det kan vara något annat program också sa dem !!!!
...

Om de nu själva erkänner att deras antifusk kan ge utslag på andra program än fusk så känns det ju som att du borde ha en ganska bra chans att kontakt dem igen, hänvisa till första mailet du fick, där de själva erkänner att deras antifusk kan ge falska utslag och att kräva att de tar bort bannen.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

På grund av de starka antiban system de har

Skrivet av mgi214:

Hej,
jag köpte spelet Pubg den 8:e Dec och testade jag spelet i 2 timmar sen när skulle gå in i spelet den 12:e dec så fick jag ett meddelande från steam att produkt utvecklare har avstängd mig från spelet helt (permanent)
Jag vet inte ens varför ,och de kan inte ens berätta varför dem har gjort det.
Så jag skrev till dem ett meddelande på PubG hemsidan men dem har förklarat för mig väldigt dåligt dem vill inte ens berätta varför dem har avstängt mig från spelet. det enda dem har sagt att servern upptäckte fusk program på min datorn - det behöver inte vara fusk program det kan vara något annat program också sa dem !!!!
Jag har aldrig använt hack program eller fusk program på min datorn och jag är ny på det här spelet, jag spelade inte så mycket jag dog flera gånger i början, om jag hade fuskat skulle jag ha dödat ganska många men dem ser att jag har inte ens dödat någon . Jag förstår inte varför jag blev bannad! ,och nu kan jag inte spela spelet alls på grund av ett förbud som inte borde finnas !!! Jag vet inte vad jag ska göra

känner ni någon som har blivit avstängt permanent från spelet och anledning till det VARFÖR ???

På grund av att PUBG i sig har så starka anti ban system. Så måste detta ha reagerat på NÅGONTING i din dator. Det behöver väl så vitt jag förstår INTE ENS ha med spelet i sig att göra. Utan att det reagerar på andra saker. Jag tycker ju att det är JÄKLIGT besynnerligt. Även om jag tycker att det är BRA att det inte skall gå att mygla. Spelet är ju förfasen svårt nog ändå. God Jul, och Gott nytt år vänner 👍😜

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hellbound73

Permalänk
Medlem

Låter som sagt du har något på datorn som triggat systemet. Skulle börja med att undersöka vad de skulle kunna vara innan du föraöker dig på att bli unbannad.

Permalänk
Medlem

då lär du ha något i datorn eller så är du bara ett december troll god jul!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Ja du det hade iaf varit nice att få reda på varför du vart avstängd och vilket program du använde.

Vissa spel är fan dock helt otroliga. Kan tex inte spela World War 3 då deras antifuskprogram stänger ute mej pga något RGB-program jag har på datorn. xD

Permalänk
Medlem

Exempelvis:

Med Asus moderkort så kommer en skiva, som innehåller lite smått och gott. En utav karamellerna på denna skiva heter Sonic Radar. Sonic Radar läser av ljud i spel, hjälper spelaren med en indikator och visar vart ljudet kommer ifrån.

En typisk liten app som åker med in i datorn utav bara farten när man installerar drivrutinerna från skivan, för de stackare som inte hämtar det senaste online.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Finns det inte också folk som jävlas med sina motståndare, att de kan anmäla någon efter att ha förlorat utan vettig relevant orsak?

Minns när jag var nybörjare och ännu sämre än nu när jag sköt min teamkamrat av misstag ett par ggr, det var inte så uppskattat... men jag undrar verkligen hur de rättvist bedömer sådana situationer.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Då tråden spårat ut sätter vi ett hänglås på detta tillsvidare.

Tråd rensad på en massa grammatik-trams. Hjälp TS att försöka identifiera om det är några mjukvaror som krånglar istället.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Inaktiv

Mitt råd till TS.

Formatera till clean version av windows eller som alternativ rensa manuellt, men det kräver oftast lite mer kunskap om programvaran.

Skaffa sedan nytt steam konto och köp en ny upplaga av PUBG.

Sedan tycker jag övrigt sett att speltillverkare/plattformar har för enkelt att banna folk stundtals.
Tycker kopplingen till konsumenträtt är för lång och overklig när det gäller detta. Kan inte se att det finns något case (efter en lättare google sökning) som berört t ex en bann från ett spel.
Det är tråkigt att ett spel blir obrukbart på grund av interna regler som dessutom inte kan bestyrkas när man väl blir bannad.

Har man dock fuskat så är det ju serverat för ett bottennapp, men det vet man oftast om själv.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ominstallera windows och vara noga när du laddar ner allt på nytt att du inte får med program som till exempel sonic radar som nämnts tidigare. Även om du inte aktivt fuskade räknas den programvara på datorn som fusk.

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Mitt råd till TS.

Formatera till clean version av windows eller som alternativ rensa manuellt, men det kräver oftast lite mer kunskap om programvaran.

Skaffa sedan nytt steam konto och köp en ny upplaga av PUBG.

Sedan tycker jag övrigt sett att speltillverkare/plattformar har för enkelt att banna folk stundtals.
Tycker kopplingen till konsumenträtt är för lång och overklig när det gäller detta. Kan inte se att det finns något case (efter en lättare google sökning) som berört t ex en bann från ett spel.
Det är tråkigt att ett spel blir obrukbart på grund av interna regler som dessutom inte kan bestyrkas när man väl blir bannad.

Har man dock fuskat så är det ju serverat för ett bottennapp, men det vet man oftast om själv.

Ja skulle vara väldigt intressant att se detta kopplat till konsumenträtt. Om jag köper en fysisk kopia av spelet med nedladdningskod, ser mina rättigheter potentiellt annorlunda ut? Då återförsäljaren ansvarar för ev. anspråk?

Har själv inte råkat ut för detta men känns närbesläktat med online-baserade spel för vilka servrarna senare läggs ner.

Eller att ett köp via en spelbutik online ex. Steam bara berättigar dig till spelet via den plattformen och att det inte finns någon övergripande licenshantering så att du faktiskt äger ditt spel om Valve eller motsvarande skulle kursa.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Stort TACK för informationen