Har en Schneider dimmer (Exxact) med vanligt ”hjul” för att dimmra.
Har tänkt köra igång med lite Fibaro-grejer men blev osäker på hur jag ska koppla allt. Ser ingenstans att någon kopplar bakom en vanlig dimmer, utan bara bakom knappar. En snabb googling senare gjorde att jag blev osäker om detta ens går?
Om det inte går med denna, går det med någon annan modul än Fibaro Dimmer 2?
Om nej, går det sätta den i kopplingadosorna istället och få det att funka? Jag greppar halmstrån
Det går inte. Byt ut Schneider dimmern mot en återfjädrande tryckknapp. Är du det minsta osäker på hur man gör så ska du kontakta en behörig elektriker.
Visa signatur
| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |
Precis, de kopplas bakom återfjädrande knappar. Och de ska installeras av elektriker, troligtvis behöver du dra fram en nolla också. Men det gör en elektriker enkelt, för nollan finns ju i dosan där lampan sitter, så han använder tändtråden från dimmer till takdosa som dragtråd.
Problemet är att jag har 30st dimmrar och det är inte ekonomiskt försvarbart att byta dem.
Tack för era svar. Jag får avvakta utvecklingen alt se om jag hittar en GU10 spot som är LED och kan styras med vanlig dimmer, samt justera kall/varm-vit.