Identifierar nätverksåtkomst i 2-5min efter uppdatering

Permalänk
Medlem

Identifierar nätverksåtkomst i 2-5min efter uppdatering

Är det fler som får det här? Det sker i samband med att man har startat upp datorn eller startat om den. Jag vet att jag fick detta efter en win-uppdatering. Dock osäker på vilka uppdateringar som följde med och har ingen lust just nu att dra uteslutningsmetoden med att avinstallera uppdatering efter uppdatering för att sedan se vilken det var som gjorde detta kajko.

Jag har tidigare haft detta problem men gjorde inget åt det. Jag beslöt mig av en annan anledning att installera om datorn och då fungerade det normalt igen. Men så fort senaste bulk av uppdateringar kom så kom det tillbaka

Jag är trådad och har senaste drivrutiner för nätverkskortet.

https://imgur.com/a/rsDFSlg

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Är det fler som får det här? Det sker i samband med att man har startat upp datorn eller startat om den. Jag vet att jag fick detta efter en win-uppdatering. Dock osäker på vilka uppdateringar som följde med och har ingen lust just nu att dra uteslutningsmetoden med att avinstallera uppdatering efter uppdatering för att sedan se vilken det var som gjorde detta kajko.

Jag har tidigare haft detta problem men gjorde inget åt det. Jag beslöt mig av en annan anledning att installera om datorn och då fungerade det normalt igen. Men så fort senaste bulk av uppdateringar kom så kom det tillbaka

Jag är trådad och har senaste drivrutiner för nätverkskortet.

https://imgur.com/a/rsDFSlg

Dubbelkolla att inte windows har bytt drivrutin, för den har en tendens att tycka sig veta bättre än användaren. Har du någon statisk ip/nätmask/dns angiven för nätverkskortet eller routern?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Dubbelkolla att inte windows har bytt drivrutin, för den har en tendens att tycka sig veta bättre än användaren. Har du någon statisk ip/nätmask/dns angiven för nätverkskortet eller routern?

Tack för ditt svar!

Windows har inte ändrat, det är senaste drivrutinerna från Asus. Ingen statisk ip/DNS/Mask vare sig på router eller datorn.

Permalänk

Hej.
Jag råkade ut för samma sak för ett tag sedan.
Det hjälpte då att installera om drivrutinen, kanske inte gör det för dig men kan vara värt ett försök om du inte redan gjort det.

Visa signatur

Louqe Ghost S1|3700x|BlackRidge|Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI|MSI 2080 Ventus V2|32 GB 3200 cl16|1.5 TB M2|Corsair SF750