Steelseries Arctis 7 - 2019 edition

Permalänk
Hedersmedlem

Steelseries Arctis 7 - 2019 edition

Dags för en lite ros för en gångs skull!

Upptäckte i måndags att Webhallen har kampanj på Steelseries Arctis 7 2019 Edition (även MaxGaming har dem för samma pris dock utan fri frakt).

Jag är sedan tidigare ägare till ett par Steelseries Arctis 7 för min hemdator, men när jag såg dem på kampanj tänkte jag att det vore dags att uppgradera till trådlöst på jobbet också!

Har precis fått hem dem nu och jag har noterat följande förbättringar från "gamla" Arctis 7:

- Volymreglagen är mer distinkta än de gamla och svårare att komma åt av misstag
- Headsetet känns betydligt lättare (jag har inte testat dem sida vid sida, så det kan vara nyhetens behag)
- Numera finns en Line In-ingång på den trådlösa sändaren för att koppla in en extern ljudkälla! (Har inte funnits tidigare, vill jag minnas)
- Lysdioden för "mute" är mindre kraftig och mindre störande än förut.

I allmänhet en lyckad "refresh" på den här produkten, och för 990 kr ett otroligt pris.

Jag har ingen relation till varesig Webhallen, Steelseries, och tjänar inget på att posta ett positivt inlägg här, tänkte bara dela med mig av en oväntat positiv upplevelse inom trådlösa lurar!

Permalänk
Medlem

Jag sitter och kollar på dem just nu och tänkte köpa. Men jag undrar vad anledningen är till att dem blivit så otroligt prissänkta.
På MaxGaming och Elgiganten står det original pris 1889 kr men att det är 48% på dem som då landar på 990 kr.
De vita som jag helst vill ha 1390 kr. "Bara" 400 kr skillnad men ändå. Finns det info om varför det är såhär? Ser inte att det är någon special rea just nu.

Permalänk
Medlem

Ljusstyrkan på lysdioden ställer man väl in i mjukvaran?

Är iaf så på mina arctis pro. Antar det är samma för 7an

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Om du kollar på grafen från Prisjakt så framkommer det att headsetet ganska ofta prissänks till ~1000 kr. Jag tror snarare att rekommenderat pris satts högre för att kunna tjäna pengar när headsetet säljs för mer, och för att få rabatten att se bättre ut.

"Köp nu, rea" är alltid ett gångbart säljargument.

Permalänk
Medlem

Okej pv2b Nu är bara frågan, ska man ta dem vita istället. Bara headset som fattas till min nya "mancave" XD Har ett snyggt tema med svart/vitt och lite RGB belysning på det.

Edit*
De vita finns för 990 på Elgiganten!!!