Hej.
Ledsen att jag inte svarat förns nu. Jag är uppe i fjällen med familjen och har bara möjlighet att sitta vid datorn när barnen sover:)
Tack för alla svaren! Det första jag tänker på när jag säger webbutvecklare är att skapa hemsidor och att underhålla dom och inte så mycket på avancerade webbaplikationer. MEN! jag jobbar väldigt gärna med det också, jag är inte låst vid tanken att bara skapa hemsidor och underhålla dom, utan vill gärna lära mig att göra avancerade webbsystem och aplikationer också. Jag skulle vilja kunna allt:D
Men jag märker när jag läser era svar att jag är mycket mer nybörjare en vad jag själv trodde.
Just nu "läser" jag en kurs som heter just webbutveckling på codecademy.com och i den är det ensålänge iallfall bara fokus på HTML CSS och Javascript. Men det är ganska förlegat alltså? jag förstår att an måste kunna dom språken också för att kunna bli bra på allt (och jag vet att javascript är väldigt brett) men just som webutvecklare så är iallafall HTML och CSS mer förlegat då program som tex wordpress gör det mesta av dom jobben?
Vad menas med .NET och PHP?
Jag kommer behöva läsa en YH utbildning gärna på två år eftersom jag har två barn och inte kan låta dom leva på vatten och bröd. Så kan inte plugga allt förlänge.
Men om jag då söker en utbildning som heter webbutvecklare så kanske inte det är en utbildning som ger mig kunskaper itex .NET PHP? utan mer det "förlegade" hemsidesnickeriet?
Vad är det för utbildning jag ska leta efter isåfall? Tanken är väl att kunna jobba på Tex ICA och gör allt ifrån att byta bakgrundsbils på deras hemsida till att programmera in ett helt nytt betalsystem på hemsidan.
MVH