Huawei P20 eller P20 Pro med rabatt från Tele 2 - Ska man slå till?

Permalänk
Medlem

Huawei P20 eller P20 Pro med rabatt från Tele 2 - Ska man slå till?

Hej.

Sammanfattning:
Har flertalet frågor som i princip är följande: Är P20 värt det? Är P20 Pro värt den ökade kostnaden? Ska man kika på någon annan tillverkare istället, även fast det finns en stor rabatt på P20 just nu?

Längre text:
Jag har letat efter en ny telefon och kikat in här på forumet lite då och då för att följa diskussionerna.
Jag tog för typ ett halvår sedan det "vuxna" beslutet att skaffa en ny mobil som var mer av en budget modell då jag inte nyttjar senaste flaggskeppens kapacitet, så jag tänkte att jag kan spara lite pengar och ändå få en rimlig vardagstelefon.

Då slog jag till på ett abonnemang hos Comviq där jag fick med en Sony Xperia L1 för 5:-/månad.
Jag har därefter ångrat mitt beslut.... Telefonen är enormt långsam, det händer att jag inte ens hinner svara i telefon när det ringer då skärmen inte uppdateras i tid för att jag ska kunna välja att svara. Kameran är också jäkligt dålig, den är långsam och ger dåliga bilder om inte ljuset är perfekt. Jag väljer aktivt att låna någon annans telefon för att fotografera saker för att mina egna bilder blir så lågkvalité.
Mitt användande av telefonen är generellt reddit, youtube och mobilspel (Just nu Elvenar) samt random surf.

I mitt letande efter en mer passande telefon som jag inte blir galen på har jag hittat flera saker:

-Det jag såg nu var lite information om Huawei P20 som är på rabatt hos tele2 i denna tråd:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1552783-basta-mobil-un...
Där @nisselask tipsade om att de har 2000 :- rabatt på P20-modellerna.

- Efter ytterligare lite läsning så hittade jag även att man kan beställa från Tele2, och sedan begära slutfaktura och sedan avsluta abbonemanget direkt. Hittade denna tråden:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1543527-huawei-p20-pro...

Minsta slutkostnad för Huawei P20 64 GB skulle då bli 2587 :-
Minsta slutkostnad för Huawei P20 Pro 128 GB skulle då bli 4285 :-

Jag är såklart sugen på att slå till så snart som möjligt då priserna verkar vara bra och folk verkar generellt nöjda med P20.
Bör man passa på? Finns det några stora problem med Huawei som man bör uppmärksammas på?

Jag är ju som många människor tryggast när jag väljer bekanta märken, och hittills har jag alltid gått mellan Samsung och Sony. Men Huawei verkar ju bli större och större på marknaden så det kanske bara är ett obehag jag bör strunta i?

Ska man gå upp till Pro eller kan man nöja sig med vanliga? Bör man titta på andra märken? Rabatten verkar ju väldigt fin just nu, särskilt på vanliga P20 där priset nästan halveras

Många frågor, men hoppas ni förstår varför jag ställer dem.
Tack på förhand!
//JMH

Permalänk
Medlem

@JMH:
Huawei har bara att Android blir uppdaterat en gång, så te.x om telefonen har Oreo (Android 8) från fabrik, så kommer den bara att få Pie (Android 9).
Sedan har de bara 2 års säkerhets uppdateringar (minsta möjliga som en tillverkare är skyldiga att ha enligt Google's regler) efter att modellen har släppts.

Om man bortser från det, så är jag grymt nöjd med mina Huawei telefoner (har P7, P9, P10 & P20).

Är man dock van vid orginal Android, så kommer EMUI att bli en stor omställning.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMH:

Hej.

Sammanfattning:
Har flertalet frågor som i princip är följande: Är P20 värt det? Är P20 Pro värt den ökade kostnaden? Ska man kika på någon annan tillverkare istället, även fast det finns en stor rabatt på P20 just nu?

Längre text:
Jag har letat efter en ny telefon och kikat in här på forumet lite då och då för att följa diskussionerna.
Jag tog för typ ett halvår sedan det "vuxna" beslutet att skaffa en ny mobil som var mer av en budget modell då jag inte nyttjar senaste flaggskeppens kapacitet, så jag tänkte att jag kan spara lite pengar och ändå få en rimlig vardagstelefon.

Då slog jag till på ett abonnemang hos Comviq där jag fick med en Sony Xperia L1 för 5:-/månad.
Jag har därefter ångrat mitt beslut.... Telefonen är enormt långsam, det händer att jag inte ens hinner svara i telefon när det ringer då skärmen inte uppdateras i tid för att jag ska kunna välja att svara. Kameran är också jäkligt dålig, den är långsam och ger dåliga bilder om inte ljuset är perfekt. Jag väljer aktivt att låna någon annans telefon för att fotografera saker för att mina egna bilder blir så lågkvalité.
Mitt användande av telefonen är generellt reddit, youtube och mobilspel (Just nu Elvenar) samt random surf.

I mitt letande efter en mer passande telefon som jag inte blir galen på har jag hittat flera saker:

-Det jag såg nu var lite information om Huawei P20 som är på rabatt hos tele2 i denna tråd:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1552783-basta-mobil-un...
Där @nisselask tipsade om att de har 2000 :- rabatt på P20-modellerna.

- Efter ytterligare lite läsning så hittade jag även att man kan beställa från Tele2, och sedan begära slutfaktura och sedan avsluta abbonemanget direkt. Hittade denna tråden:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1543527-huawei-p20-pro...

Minsta slutkostnad för Huawei P20 64 GB skulle då bli 2587 :-
Minsta slutkostnad för Huawei P20 Pro 128 GB skulle då bli 4285 :-

Jag är såklart sugen på att slå till så snart som möjligt då priserna verkar vara bra och folk verkar generellt nöjda med P20.
Bör man passa på? Finns det några stora problem med Huawei som man bör uppmärksammas på?

Jag är ju som många människor tryggast när jag väljer bekanta märken, och hittills har jag alltid gått mellan Samsung och Sony. Men Huawei verkar ju bli större och större på marknaden så det kanske bara är ett obehag jag bör strunta i?

Ska man gå upp till Pro eller kan man nöja sig med vanliga? Bör man titta på andra märken? Rabatten verkar ju väldigt fin just nu, särskilt på vanliga P20 där priset nästan halveras

Många frågor, men hoppas ni förstår varför jag ställer dem.
Tack på förhand!
//JMH

Jag hänger vanligtvis på Swedroid men detta kunde jag inte låta bli att svara.

Som svar din fråga så kan du be om en slutfaktura från Tele2. Till och med säga upp abb och därefter be om en slutfaktura och endast betala telefonen. Huawei i sin helhet tycker jag har steppat upp deras game sedan år tillbaka och P20 samt P20 Pro är väldigt bra telefoner. Utgå från vad som du anser är viktigast för dig. Kamera, batteri, processor, vattentålig, jack etc. Frågar du mig så tycker jag att du ska köra på Pro för att du får mycket för pengarna. Om inte så kommer ju P30 Pro att lansera idag kl 2 men den lär nog hamna på det dubbla.

Kan tillägga att jag äger en Mate 20 pro och kommer tidigare från Xiaomi Redmi Note 5.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Jag tycker P20 är väldigt, väldigt prisvärd.
Steget upp till P20 Pro är inte värt det enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Skulle kört på P20 Pro.

Större batteri. Större skärm. Betydligt bättre kamera(12 MP + 20 MP vs 40 MP + 20 MP + 8 MP, om man nu bara ska jämföra MP) OLED istället för LCD(som P20 har). Mer RAM (6gig)

Gick ifrån Oneplus till P20 Pro och det tog inte speciellt lång tid att bli van med EMUI.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Tack för de snabba svaren

Ska förhoppningsvis klara mig med en uppdatering av Android, har inte funderat över sådant tidigare dock. Men känns ju som att köper man 8 nu så lär jag vilja ha en ny telefon innan det börjar bli för inaktuellt.
Är fullt beredd på att det lär bli en omställning till ny EMUI, men tänker att jag ännu inte är en sådan gubbe att jag ska basera mina prestandaval på bekvämligheten i att välja samma

Är sugen på P20 Pro då batteri och kamera är bättre där och att jag ändå kikade på telefoner i den prisklassen (~4 000) när jag letade nya telefoner. Sen lockar ju ökningen från 4 gb till 6 gb ram också...
Stör mig dock på att Pro inte har möjligheten till att utöka minnet med ett extra kort, men 128 Gb borde räcka fint ändå skulle jag gissa.

Ska kika på P30 när de lanseras, men anar ju att prisskillnaden där blir rejäl

Kul att höra att folk har bra saker att säga om Huawei generellt, då känns det lite tryggare

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMH:

Tack för de snabba svaren

Ska förhoppningsvis klara mig med en uppdatering av Android, har inte funderat över sådant tidigare dock. Men känns ju som att köper man 8 nu så lär jag vilja ha en ny telefon innan det börjar bli för inaktuellt.
Är fullt beredd på att det lär bli en omställning till ny EMUI, men tänker att jag ännu inte är en sådan gubbe att jag ska basera mina prestandaval på bekvämligheten i att välja samma

Är sugen på P20 Pro då batteri och kamera är bättre där och att jag ändå kikade på telefoner i den prisklassen (~4 000) när jag letade nya telefoner. Sen lockar ju ökningen från 4 gb till 6 gb ram också...
Stör mig dock på att Pro inte har möjligheten till att utöka minnet med ett extra kort, men 128 Gb borde räcka fint ändå skulle jag gissa.

Ska kika på P30 när de lanseras, men anar ju att prisskillnaden där blir rejäl

Kul att höra att folk har bra saker att säga om Huawei generellt, då känns det lite tryggare

Tänk på att P20 Pro är 1år gammal och redan fått Android 9 (pie)

Har själv p20 pro och är väldigt nöjd med den.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Hedersmedlem

Otroligt nöjd med min P20 Pro. Sanslöst bra kamera för mina behov. Tar 20-30 bilder om dygnet i väldigt dålig belysning men får ändå användbara bilder i både 1x, 3x och t o m 5x zoom. Uppdateras regelbundet, klarar alltid 2 dygn eller mer i battertid. Laggar inte vad jag än gör. Väldigt bra samtalskvalitet både i VoWiFi, VoIP och vanlig 3G (eller vad den nu defaultar till).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

P20 pro har ju större skärm som drar mer batteri så är inte säker på att batteritiden är bättre. Finns dock säkert tester på om det stämmer eller inte.

Jag hade själv gått på en P20 då det är extremt mycket mobil för pengarna. Har dock en p10 idag så är inte aktuellt med byte för mig förrän tidigast nästa år.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Köpte precis hem en P20 pro så har ingen långvarig erfarenhet än men de två saker som jag tycker sticker ät är, som redan påpekats, otroligt bra kamera och mycket bra batteritid. Verkar vara en riktigt bra telefon än så länge.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Tack för alla responser.

Blir nog absolut till att beställa en sådan ikväll eller i morgon verkar det som.
Får göra bedömningen om P20 eller P20 Pro, knepigt val det där. Känns ju som att båda valen är bra, men man blir ju som alltid sugen på att köpa det bästa...

Får se om jag lyckas besluta mig för någon i slutändan eller om det blir till att singla slant

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMH:

Tack för alla responser.

Blir nog absolut till att beställa en sådan ikväll eller i morgon verkar det som.
Får göra bedömningen om P20 eller P20 Pro, knepigt val det där. Känns ju som att båda valen är bra, men man blir ju som alltid sugen på att köpa det bästa...

Får se om jag lyckas besluta mig för någon i slutändan eller om det blir till att singla slant

Känner du att batteritiden inte räcker till

Så kan du köra detta skal. Kör det själv, lite bulligt men rätt skönt med nästan dubbla batteritiden.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Jag köpte en P20 på black friday för 1200 (+50 kr högre månadsavgift än vad jag hade tidigare). Väldigt nöjd med hårdvaran - kamera, batteri och processor. Som tidigare nämnts vill jag också däremot flagga för EMUI. Jag var bortskämd efter flera år med Nexus-telefoner, så det var en smärre chock att behöva lägga ett par timmar på att byta ut alla Huaweis egna standardappar till originalen (då det gick..). Med jämna mellanrum gör de sig påminda och vill ta över funktionerna igen. Så det svärtar ner den annars väldigt trevliga upplevelsen med telefonen för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har själv smått funderat på en P20 men tvekar pga av att man inte kan stoppa i ett microsd-kort, 64GB känns därför lite för lite med tanke på att man gärna vill ha telefonen ett tag.
Pro varianten med 128gb känns av den anledningen lite bättre.

Kan tillägga att det ser ut som att bägge telefoner får nästa variant av Andriod, Android Q, enligt de listor som en del sidor har när man googlar på det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av evilfrog:

Jag köpte en P20 på black friday för 1200 (+50 kr högre månadsavgift än vad jag hade tidigare). Väldigt nöjd med hårdvaran - kamera, batteri och processor. Som tidigare nämnts vill jag också däremot flagga för EMUI. Jag var bortskämd efter flera år med Nexus-telefoner, så det var en smärre chock att behöva lägga ett par timmar på att byta ut alla Huaweis egna standardappar till originalen (då det gick..). Med jämna mellanrum gör de sig påminda och vill ta över funktionerna igen. Så det svärtar ner den annars väldigt trevliga upplevelsen med telefonen för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Är ju absolut inget måste. Jag har t ex kört Huaweis mailapp sedan flera år och är hur nöjd som helst. Har 15+ konton i appen och funktionen för mig är utmärkt. Innan körde jag även deras egen messenger-app fram till att Huawei själva gjorde Googles variant till standard och var nöjd med den.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv

Huawei installerar bakdörrar på sin hårdvara, tror ni verkligen att detta var ett misstag gällande deras laptops ?

https://arstechnica.com/gadgets/2019/03/how-microsoft-found-a...

Permalänk
Medlem

För er som inte gillar EMUI så kan jag rekommendera och testa Nova Launcher.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon304340:

Huawei installerar bakdörrar på sin hårdvara, tror ni verkligen att detta var ett misstag gällande deras laptops ?

https://arstechnica.com/gadgets/2019/03/how-microsoft-found-a...

Uppenbart inte särskilt många som oroar sig (och inte jag heller): https://computersweden.idg.se/2.2683/1.716461/apple-andraplat...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Uppenbart inte särskilt många som oroar sig (och inte jag heller): https://computersweden.idg.se/2.2683/1.716461/apple-andraplat...

Många har ju ropat på bevis. Här är det svart på vitt att de skapar drivers med bakdörrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JMH:

Hej.

Jag har letat efter en ny telefon och kikat in här på forumet lite då och då för att följa diskussionerna.
Jag tog för typ ett halvår sedan det "vuxna" beslutet att skaffa en ny mobil som var mer av en budget modell då jag inte nyttjar senaste flaggskeppens kapacitet, så jag tänkte att jag kan spara lite pengar och ändå få en rimlig vardagstelefon.

Tjena, kollar själv efter en budget modell och har haft ögonen mest på Xiaomi Pocophone F1 med mycket goda specs för priset, dock har jag känt att just f1's ips skärm samt byggnadsmaterial blir en dealbreaker för mig. Fick nyss upp ögonen för Xiaomi's nya mobil "xiaomi mi 9" och får väl tipsa om den, kommer ligga precis under 5k för 64 gb modellen. (Finns även i 128 gb samt en med 8 gb ram, men då ökar priset något givetvis. Finns även ett mindre syskon "Mi 9 SE", bättre pris, fortfarande super amoled 5,97 tum (432 ppi) dock lite sämre specs på den.)

Mi 9 har nya snapdragon 855 som också hittas i Samsungs s10 (dock inte i svenska s10an där hittar du exynos 9820 som är sämre.)
6 gb ram, en 6.39 tums super amoled disaplay (403 ppi). Ser ut att bli mycket för pengarna.

https://www.mobil.se/tester/produkttester/test-xiaomi-mi-9 (Specs längst ner på sidan)

(Såg att Inet förväntas få in den på måndag! )

Permalänk

@evilfrog: P20 har väl aldrig varit nere på 1200 på tele2? Såg att den varit på rea men inte halva priset av vad detta reapris är?

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

@Pellefant: Nej, sorry. Jag bytte från Tele2 till Comviq. Det var black friday-erbjudande, så jag hängde på låset. Letade efter en P20 Pro egentligen men kunde inte rättfärdiga det när P20 var så billig.

Permalänk

@evilfrog: Ja OK. Du fick skriva upp dig på 24 månader hos comviq och fick då p20 för totalt 1200:-?

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk

Verkar inte som någon tipsat om mate 20 pro? Just nu på pangpris hos comviq, jag slog till på en gång! Grym telefon!

https://webbutik.comviq.se/huawei-mate-20-pro.html?nv=1&utm_e...

Visa signatur

Asrock steel legend B550M, Ryzen 5800X, ROG RYUO 240, G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB, ASUS GeForce RTX 3080 10GB, Samsung 980 M.2 NVMe 3.0 Black 1TB, Kingdian 480gb ssd, Corsair RM550X, Skärm: LG 27gl83a-b

Permalänk

@Tjockberg:

Bindningstid tyvärr =(

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Hej allihopa.

En liten follow-up.
Beställde P20 Pro och den kom hem till mig inom 2 dagars tid. Telefonen har än så länge fungerat kanon, snacka om uppgradering från min gamla L1.
Kameran är supertrevligt, gillar särskilt slow-mo funktionen som finns.
Batteriet med sin superladdning är gudomligt härligt att ha, men det verkar endast fungera med Huawei egen laddare. Fungerar inte med sambons laddare som egentligen hör till hennes Oneplus 5 som också har snabbladdning.

Ringde Tele2 i tisdags och sa upp avtalet, inga konstigheter alls där.
Säljaren frågade rent ut om jag beställde telefonen med abonnemanget för att få till det lägre priset och jag sa ja. Då frågade han lite om mitt nuvarande abonnemang och när han insåg att det var billigare än deras så släppte han frågan och avslutade abonnemanget hos dem. Väldigt trevlig och behjälpsam.

Har ännu inte fått min slutfaktura men förväntar mig att allting kommer gå bra då jag vid beställning även fick en mailbekräftelse där minsta totalkostnaden stod med.
Än så länge är jag väldigt nöjd med beslutet.

Edit. Ska tilläggas också att jag hittills inte haft några problem att lära mig nya layouten med Huaweis filsystem och liknande.

Permalänk
Avstängd

@JMH:
Roligt att du blev nöjd.
Jag skaffa en p20 lite .
För några månader sen.
Efter 3 st samsung lurar.
Den duger till mig,men blir samsung nästa gång,dock ingen värstingmodell.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.