Permalänk

SSD/BIOS problem

Tja!
Nu är det så att jag har runnit in i ett väldigt konstit problem. Igår när när min syrra skulle starta sin laptop (Asus F556U) så hoppar den alltid in i BIOS och det står att SSD inte kan hittas. Så då testade jag att soppa in min gamla HHD ifrån min skollaptop i den och windows startade på en gång. Men så testade jag att stoppa in hennes SSD i min skoldator och rätt som de va så startade Windows upp på en gång. Efter det så tänkte jag att den kanske bara satt lite löst och stoppade tillbaka hennes SSD i laptopen, men igen så kommer jag bara till BIOS och det står igen att SSD inte är inkopplad...
Någon här som har upplevt något liknade eller har något tips på vad man kan göra?
Tack i förväg

Permalänk
Inaktiv

Kommer det verkligen upp ett meddelande på skärmen som uttryckligen säger att ingen SSD hittas? Går det alltså inte ens att ta sig fram i BIOS och välja loadorder för enheterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kommer in i BIOS och kan välja loadorder, men SSD kommer inte upp överhuvudtaget. det är som att den inte ens är inkopplad... men som sagt, min andra HDD funkar i laptopen och SSD funkar i min dator :/

Skickades från m.sweclockers.com