Var några år sedan jag scrollade igenom forumet här på sweclockers, men nu behöver jag hjälp!
Har letat på nätet nu i några dagar efter mitt ram-minnes specifikationer då jag har tänkt slänga in ett extra.
Har idag en Asus GL502VML med 8GB ram som standard. Öppnade upp skalet för att kika på det befintliga ram-minnet men det satt inget i slotten som finns tillgänglig, alltså måste det vara inbyggt (??). Hursomhelst, jag har läst igenom hela manualen, kollat cpu-z, sökt här på sweclockers, googlat hit och dit på min modell och liknande märken för att få fram en hastighet utan någon som helst lycka. Cpu-z visar ingenting i fliken SPD och datorns enhetshanterare visar nada heller som den gjorde på min förra stationära dator..
Är jag helt ute och cyklar eller har någon ytterligare något tips på program som kan ta fram detta? Eller spelar de helt enkelt ingen roll vad för hastighet jag tar?
Var väldigt aktiv förr i tiden angående komponenterna, men pga andra intressen på senare dagar så har mycket kunskap försvunnit..