Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det är inga extra kostnader då köp och transport sker inom EU. Du betalar 449 euro inkl. frakt.

Åh va härligt, beställde även den officiella väskan så att den kan skyddas vid transport. Väntar hellre ca en vecka istället för att köpa den från Inet där den är över 1000 kr dyrare. Hade inte råd med 128:an så fick bli 64 istället, vågar inte vänta till imon för att få 128 GB då jag får pengar då men iom att VR är rätt hett nu så lär de ryka rätt fort!

Skrivet av Zachtionman:

Tack för tipset! Har signat upp mig på att få aviseringar om inkommet i lager för länge sedan men får aldrig något. Nu hann jag dock knipa en 64 Gb

Inga problem! Kände att jag hade megatur nu för fick precis råd med en nu så varför inte slänga en notis här när man ändå håller på.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Passar på att ställa en annan fråga. Hur mycket utrymme har man faktiskt tillgängligt för appar och spel direkt ur box när den är redo så att säga? Tänker på 64 Gb varianten nu.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Passar på att ställa en annan fråga. Hur mycket utrymme har man faktiskt tillgängligt för appar och spel direkt ur box när den är redo så att säga? Tänker på 64 Gb varianten nu.

Cirka 50GB enligt detta: https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/d4wm52/usable_s...
I praktiken räcker utrymmet väldigt långt då spelen i regel håller sig under 2GB, ibland bara ett par hundra MB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Cirka 50GB enligt detta: https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/d4wm52/usable_s...
I praktiken räcker utrymmet väldigt långt då spelen i regel håller sig under 2GB, ibland bara ett par hundra MB.

25 spel ju iprincip och hur många har så mycket? Jag kommer nog heller inte ha så mycket annat lokalt lagrat på den heller mer än spel. VRChat och Beat Saber är det jag kommer spela som mest och kanske lite annat så bör räcka till andra roliga appar också. Går ju att använda den som PCVR med så lagring bör inte va ett problem egentligen tror jag.

Tack för svar i vart fall!

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

25 spel ju iprincip och hur många har så mycket? Jag kommer nog heller inte ha så mycket annat lokalt lagrat på den heller mer än spel. VRChat och Beat Saber är det jag kommer spela som mest och kanske lite annat så bör räcka till andra roliga appar också. Går ju att använda den som PCVR med så lagring bör inte va ett problem egentligen tror jag.

Tack för svar i vart fall!

Kan också rekomendera Echo Arena, riktigt kul "e-sport" spel.
Nu när man spelat ett tag så har man lärt sig mer och även andra kan spelet bättre.
Blir jämnare och roligare matcher då

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Kan också rekomendera Echo Arena, riktigt kul "e-sport" spel.
Nu när man spelat ett tag så har man lärt sig mer och även andra kan spelet bättre.
Blir jämnare och roligare matcher då

Kul! Ska kolla in de när tiden är som dags.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Kul! Ska kolla in de när tiden är som dags.

Glömde också att säga om du har en VR kapabel PC så kör hellre VRchat där.
Nu har jag ingen VRChat veteran eller så men har provat både SteamVR och Quest versionen och i Quest versionen kan man inte besöka lika många världar eller ens se vissa avatarer.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Glömde också att säga om du har en VR kapabel PC så kör hellre VRchat där.
Nu har jag ingen VRChat veteran eller så men har provat både SteamVR och Quest versionen och i Quest versionen kan man inte besöka lika många världar eller ens se vissa avatarer.

Har tyvärr ingen VR-kapabel PC det var den största anledningen till att jag köpte Quest, hade inte råd att köpa en bra dator samtidigt som den. Men när jag väl har råd så kommer jag använda kabeln så man får en bättre upplevelse. Har accepterat att det är lite begränsande på Quest men det är en bra kompromiss.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Har tyvärr ingen VR-kapabel PC det var den största anledningen till att jag köpte Quest, hade inte råd att köpa en bra dator samtidigt som den. Men när jag väl har råd så kommer jag använda kabeln så man får en bättre upplevelse. Har accepterat att det är lite begränsande på Quest men det är en bra kompromiss.

Ok.
Men du kommer bli nöjd, Questen gör inte att man känner att dator saknas.
Om det nu inte skulle vara just pga ett speciellt spel (som tex half life).
När du väl skaffar en dator kommer du känna dig begränsad med kabeln, tro mig
Tur så finns det lösningar att köra även trådlöst med dator. 👍

Om du vill spela tillsammans eller bara ha nån i vän-listan att utmana i Beat saber så kan du lägga till mig, Lagge82 är mitt namn på Oculus.
Tycker personligen Det är roligare att utmana scoreboarden på vänlistan än stånga sig blodig mot världs rankingen

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok.
Men du kommer bli nöjd, Questen gör inte att man känner att dator saknas.
Om det nu inte skulle vara just pga ett speciellt spel (som tex half life).
När du väl skaffar en dator kommer du känna dig begränsad med kabeln, tro mig
Tur så finns det lösningar att köra även trådlöst med dator. 👍

Om du vill spela tillsammans eller bara ha nån i vän-listan att utmana i Beat saber så kan du lägga till mig, Lagge82 är mitt namn på Oculus.
Tycker personligen Det är roligare att utmana scoreboarden på vänlistan än stånga sig blodig mot världs rankingen

Va bra, jag har inte så höga krav när det kommer till gaming men när man började lite grann med Index först så vet jag inte riktigt så tror inte jag kommer känna mig begränsad med kabeln!

Men kul med en motståndare redan från start! Ska adda så fort jag skaffat det!

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Jag lyckades beställde en rift s idag genom deras hemsida, men fick bara en bekräftelse var det nån av er som fick också spårningsnummer på att beställning har skickats?

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K @ 5G | ASUS Z390F | 32GB | 2080Ti | 34" 21:9
* ⌨️ DAREUS | 🖱️ Glorious O | 🎧 Audeze Maxwell | 🥽 Oculus Rift S | 🎮 PS4 | PS5
* 📱 Iphone 12Prö | 🎧 Airpod Prö | ⌚ Applewatch 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murek:

Jag lyckades beställde en rift s idag genom deras hemsida, men fick bara en bekräftelse var det nån av er som fick också spårningsnummer på att beställning har skickats?

Du får senare en bekräftelse på att den är skickad då får du spårnunmer

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

@Molotov: Jo det förstår jag också, det är bara mer att man är van att bekräftelse skickas ut nästan direkt, och sen är det bara jag som är orolig att det tog slut innan jag la beställningen.

Visa signatur

* 🖥️ i9 9900K @ 5G | ASUS Z390F | 32GB | 2080Ti | 34" 21:9
* ⌨️ DAREUS | 🖱️ Glorious O | 🎧 Audeze Maxwell | 🥽 Oculus Rift S | 🎮 PS4 | PS5
* 📱 Iphone 12Prö | 🎧 Airpod Prö | ⌚ Applewatch 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murek:

@Molotov: Jo det förstår jag också, det är bara mer att man är van att bekräftelse skickas ut nästan direkt, och sen är det bara jag som är orolig att det tog slut innan jag la beställningen.

Jag fick min trackingnummer dagen efter beställningen. Om det har varit lite extra rusning nu så skulle det inte va konstigt om du får den först på måndag.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Pro Putt släppt och får bra betyg, ska vara bra fysik.

Permalänk
Medlem

Inet har just en tävling på Facebook där man kan vinna 2 st Quest 128GB
https://www.facebook.com/inet.se/posts/10158219277198260

Permalänk
Medlem

VRgamerankings sammanställer 100 spel med högst betyg till Quest: https://www.vrgamerankings.com/top-100-oculus-quest-games

Permalänk
Skrivet av Sando:

Vad har du tänkt dig för budget? I vanliga fall skulle jag inte rekommendera att köpa ny dator nu när det är både nya processorer, moderkort och grafikkort på kommande inom kanske 3-4 månader, men ibland vill man förstås köpa direkt.

Typ 10-12k för dator utan tillbehör. Tänkte lägga kanske 3k-ish på grafikkort och sedan uppgradera igen om några år. Håller med om att timing suger, men i dessa tider har jag börjat spela lite igen för att hålla kontakten med en gammal polare. Sen kör vi i och för sig mest Modern Warfare 2 från 2009...

Skrivet av Halldin:

Nvidia har sitt VRWorks med vissa VR-specifika optimeringar, t ex Variable Rate Shading (VRS) på Turingkorten (GTX 1660 och RTX) som gör att du kan supersampla bilden med lägre prestandaförlust. Sådana saker har Nvidia ett försprång med.

En sak värt att tänka på är att Nvidias Ampere-kort verkar släppas till hösten, med stora prestandaförbättringar samt förmodat stöd för HDMI 2.1 och DP 2.0. Har man väntat i 15 år kanske det i detta läget är värt att vänta några månader till.

Hur tidigt i höst kommer nya kort?

Skrivet av Molotov:

Du har säkert läst om Virtual desktop i tråden.
Ska du spela PCVR spel så är det helt klart värt att satsa på virtual desktop och en bra router, så kan du köra pc-spel även det trådlöst.
Det blir rätt jobbigt att helt plötsligt måsta sitta fast med en kabel när man vant sig att vara utan.

Japp, köpte Virtual Desktop under rean!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreaslundin:

Typ 10-12k för dator utan tillbehör. Tänkte lägga kanske 3k-ish på grafikkort och sedan uppgradera igen om några år. Håller med om att timing suger, men i dessa tider har jag börjat spela lite igen för att hålla kontakten med en gammal polare. Sen kör vi i och för sig mest Modern Warfare 2 från 2009...

Hur tidigt i höst kommer nya kort?

Japp, köpte Virtual Desktop under rean!

Finns aldrig några garantier men den här läckan påstår september: https://m.youtube.com/watch?v=oCPufeQmFJk

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreaslundin:

Typ 10-12k för dator utan tillbehör. Tänkte lägga kanske 3k-ish på grafikkort och sedan uppgradera igen om några år. Håller med om att timing suger, men i dessa tider har jag börjat spela lite igen för att hålla kontakten med en gammal polare. Sen kör vi i och för sig mest Modern Warfare 2 från 2009...

Hur tidigt i höst kommer nya kort?

Japp, köpte Virtual Desktop under rean!

Det här är visserligen inte helt rätt tråd, men jag skulle i så fall köpa ett begagnat grafikkort (t.ex. GTX 970 eller RX 470, 480, 570, 580 eller 590) och sen byta ut grafikkortet till hösten/vintern, om du ändå inte spelar något krävande nu direkt. Om du ändå vill ha något som hänger på ett par år så är det här bra:

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

En till fråga! Hur fungerar UPS leverans som Questen kommer med? Står att den ska komma till mig 21:00 på måndag men utlämningsstället stänger 19:00 kommer den till dörren då eller va är det som sker? Har aldrig haft med UPS och göra innan så vet inte så mycket hur de fungerar.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av jeffan97:

En till fråga! Hur fungerar UPS leverans som Questen kommer med? Står att den ska komma till mig 21:00 på måndag men utlämningsstället stänger 19:00 kommer den till dörren då eller va är det som sker? Har aldrig haft med UPS och göra innan så vet inte så mycket hur de fungerar.

Fick min tidigare i veckan, fick ett sms där jag fick välja 1 för utlämningsställe och 2 för hemleverans. Så valde utlämningsställe. Stod att jag kunde hämta det 18.00 men de hade redan paketet vid 16.00. Så vet inte om de bara sätter någon tid.
Om du har trackingnumret så går det väl att se om det kommit fram till utlämningsstället?

Sedan en annan fråga.
Rengöra linserna ska man ha någon microfiberduk för optik. Funkar en sån här tror ni.
https://www.clasohlson.com/se/Optikduk-Smart-Microfiber/p/Pr3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Fick min tidigare i veckan, fick ett sms där jag fick välja 1 för utlämningsställe och 2 för hemleverans. Så valde utlämningsställe. Stod att jag kunde hämta det 18.00 men de hade redan paketet vid 16.00. Så vet inte om de bara sätter någon tid.
Om du har trackingnumret så går det väl att se om det kommit fram till utlämningsstället?

Sedan en annan fråga.
Rengöra linserna ska man ha någon microfiberduk för optik. Funkar en sån här tror ni.
https://www.clasohlson.com/se/Optikduk-Smart-Microfiber/p/Pr3...

Okay, ska hålla koll på det och hoppas det blir så för mig som det blev för dig. Har spårningsnumret så den biten är inga problem.

Angående fiberduken så visst den funkar utmärkt, jag menar kameralinser är minst lika känsliga som dessa linser.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av jeffan97:

Okay, ska hålla koll på det och hoppas det blir så för mig som det blev för dig. Har spårningsnumret så den biten är inga problem.

Angående fiberduken så visst den funkar utmärkt, jag menar kameralinser är minst lika känsliga som dessa linser.

Ah funkade rätt bra för en gångs skull. Fattar inte varför man vill ha hemleverans, de flesta är ju på jobbet när de levererar.
Om inte så ska man sitta hemma och glo hela dagen för att nån gång så ska leveransen komma liksom.

Ah såg att de skrivit massa recensioner om det redan på sidan blir nog att inhandla.
Osäker om linserna behöver torkas av efter jag tagit bort skyddsplasten.

Ska köpa en laddare + laddningsbara batterier till kontrollerna.
De man får med ska vara en vecka tror jag.
(Har bara några gamla GP hemma + en halvtrasig laddare som låter som fan helt random)
Hänt lite på den fronten, verkar vara uppe i 2300+ nu, de jag har hemma ligger på 1300.
Hittade en billig laddare + batteri på biltema, antar att det duger
https://www.biltema.se/kontor---teknik/batterier/batteriladda...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Ah funkade rätt bra för en gångs skull. Fattar inte varför man vill ha hemleverans, de flesta är ju på jobbet när de levererar.
Om inte så ska man sitta hemma och glo hela dagen för att nån gång så ska leveransen komma liksom.

Ah såg att de skrivit massa recensioner om det redan på sidan blir nog att inhandla.
Osäker om linserna behöver torkas av efter jag tagit bort skyddsplasten.

Ska köpa en laddare + laddningsbara batterier till kontrollerna.
De man får med ska vara en vecka tror jag.
(Har bara några gamla GP hemma + en halvtrasig laddare som låter som fan helt random)
Hänt lite på den fronten, verkar vara uppe i 2300+ nu, de jag har hemma ligger på 1300.
Hittade en billig laddare + batteri på biltema, antar att det duger
https://www.biltema.se/kontor---teknik/batterier/batteriladda...

Ikeas batterier+laddare brukar annars få bra recensioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Ah funkade rätt bra för en gångs skull. Fattar inte varför man vill ha hemleverans, de flesta är ju på jobbet när de levererar.
Om inte så ska man sitta hemma och glo hela dagen för att nån gång så ska leveransen komma liksom.

Ah såg att de skrivit massa recensioner om det redan på sidan blir nog att inhandla.
Osäker om linserna behöver torkas av efter jag tagit bort skyddsplasten.

Ska köpa en laddare + laddningsbara batterier till kontrollerna.
De man får med ska vara en vecka tror jag.
(Har bara några gamla GP hemma + en halvtrasig laddare som låter som fan helt random)
Hänt lite på den fronten, verkar vara uppe i 2300+ nu, de jag har hemma ligger på 1300.
Hittade en billig laddare + batteri på biltema, antar att det duger
https://www.biltema.se/kontor---teknik/batterier/batteriladda...

Jag rekommenderar IKEA Ladda, görs i samma fabrik som Enerloop tydligen.

https://www.ikea.com/se/sv/p/ladda-laddningsbart-batteri-7030...
https://www.ikea.com/se/sv/p/kvarts-batteriladdare-80446667/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Ah funkade rätt bra för en gångs skull. Fattar inte varför man vill ha hemleverans, de flesta är ju på jobbet när de levererar.
Om inte så ska man sitta hemma och glo hela dagen för att nån gång så ska leveransen komma liksom.

Ah såg att de skrivit massa recensioner om det redan på sidan blir nog att inhandla.
Osäker om linserna behöver torkas av efter jag tagit bort skyddsplasten.

Ska köpa en laddare + laddningsbara batterier till kontrollerna.
De man får med ska vara en vecka tror jag.
(Har bara några gamla GP hemma + en halvtrasig laddare som låter som fan helt random)
Hänt lite på den fronten, verkar vara uppe i 2300+ nu, de jag har hemma ligger på 1300.
Hittade en billig laddare + batteri på biltema, antar att det duger
https://www.biltema.se/kontor---teknik/batterier/batteriladda...

Jag kan välja vilket som då min dörr är 10 meter från närmsta UPS utlämningsställe. Är ju annars gött att bara ligga på gräsmattan tills bilen kommer med godsakerna vare sig det är hemleverans eller till kiosken!

Men kör du på bara plastfilmen finns där just för att damm och annat skit inte ska nudda linserna så de ska kunna användas out of the box.

Även jag ska skaffa laddningsbara batterier finns inget annat alternativ så att säga. Som några redan sagt så verkar Ikeas batterier bra så kör på dem ska nog själv göra det.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Skrivet av Sando:

Det här är visserligen inte helt rätt tråd, men jag skulle i så fall köpa ett begagnat grafikkort (t.ex. GTX 970 eller RX 470, 480, 570, 580 eller 590) och sen byta ut grafikkortet till hösten/vintern, om du ändå inte spelar något krävande nu direkt. Om du ändå vill ha något som hänger på ett par år så är det här bra:

https://komponentkoll.se/bild/mxMpR.png

Tack, det liknar de tankar jag har. Blir nog en tråd i "Köpråd" så småningom...

Permalänk
Medlem

Någon som provat denna? https://www.goquestvr.com/index.php/product/halo-strap/
Funderar på inköp med hörlurarna, dels för komforten men framförallt för lurarna. Blir det mycket skillnad med komforten och ljudet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hharald1:

Någon som provat denna? https://www.goquestvr.com/index.php/product/halo-strap/
Funderar på inköp med hörlurarna, dels för komforten men framförallt för lurarna. Blir det mycket skillnad med komforten och ljudet?

Jag beställde version 1 av halo strap:en, den kom dock aldrig fram. Kunde som tur var få pengarna tillbaka via PayPal.

De tidigare versionerna av den var övervägande negativa gällande byggkvalitet. Senare versioner verkar mer positiva även om inte alla är nöjda. Tror att den har potential att vara bekväm i alla fall.