Permalänk
Avstängd

Digital Signage

Tjenare jag är på praktik för tillfället på ett ställe och vi behöver verkligen få tag på ett riktigt bra digital signage funktion/OS. Detta ska fungera på Rasberry pi och kunna styra flera datorer på ett och samma ställe till att visa reklam ute i butiken. Vi har redan Provat Screenly men detta var inte så bra då det var mycket strul. Helst gratis också sen är frågan kan man köra det lätt genom Rasbian eller det är separata Operativsystem images man kör ? Finns det inga bra gratis alternativ får vi börja se över detta med att betala men då skall det helst vara billigt......

Permalänk
Medlem

Vi kör med Smartsign. Molnbaserat dock, men fungerar mycket smidigt.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd

@kokkojambo: Är detta bara gratis en viss period eller hur fungerar det ? Samt är det OS man kör eller en funktion via exempelvis linux ?

Permalänk
Medlem

Xibo kanske kan vara något om det ska vara gratis?

https://xibo.org.uk/

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulky_man:

@kokkojambo: Är detta bara gratis en viss period eller hur fungerar det ? Samt är det OS man kör eller en funktion via exempelvis linux ?

Nej, det är licens men inte farligt dyrt. Du styr de anslutna skärmarna via vilken webbrowser som helst.
Kolla hemsidan, den förklarar hur det funkar.

https://www.smartsignmanager.com/

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd

@livsnjutaren: För klent för Rasberry Pi datorer :/

Permalänk
Medlem

@Sulky_man: Ah ok, Jag har inte testat att få en en RP. kör med intelcomutesticks som klient på skärmarna och sedan en stationär som server.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Avstängd

@livsnjutaren: Yes men intelsticks har vi också tillgång till i och för sig men hur får man fram det da där man laddar ner ?

Permalänk
Medlem

@Sulky_man: Jag har inte själv satt upp själva servern i detta utan jag använder mig bara av tjänsten till två av våra skärmar. Det är alltså en kollega till mig som har satt igång servern från början.

Men det är i alla fall en del där man måste sätta upp en server. Sedan har man en intel computestick eller annan device med windows som agerar klient som man reggar hos servern. Därefter kan man gå in på serverns IP och logga in för att sedan göra en layout och pusha den till de skärmar som man har kopplat på.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.