fel appleid vid uppdatering av appar

Permalänk
Medlem

fel appleid vid uppdatering av appar

Hej

När man går in å tittar i inställningar så står det rätt appleid i Icloud, itunes och appstore i frugan iphone 8 men när man ska uppdatera apparna så frågar den efter ett lösenord till ett annat appleid vars lösenord tyvärr är bortglömt.Till saken hör att frugan har en mac som jag har lekt lite med och ändrat appleid på utan att veta dom hörde ihop.Så det är väl det som har ställt till det men frågan är hur kan man fixa det?

/sunfire

Permalänk

Appen du försöker uppdatera är kopplad till Apple-id:t som var inloggat när du väl installerade den första gången. Jag hade t.ex. Plex appen på min brors id och behövde skriva in hans lösenord varje gång..

Lösning är enkel: avinstallera appen och ladda ner den igen för att koppla appen med den nuvarande Apple id:t.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Appen du försöker uppdatera är kopplad till Apple-id:t som var inloggat när du väl installerade den första gången. Jag hade t.ex. Plex appen på min brors id och behövde skriva in hans lösenord varje gång..

Lösning är enkel: avinstallera appen och ladda ner den igen för att koppla appen med den nuvarande Apple id:t.

/M

Problemet är att det är så på alla appar och hon har ca 80 appar....så jag hoppas att det finns nåt enklare sätt

Permalänk
Medlem

Enklaste är väl att återställa lösenordet på det glömda kontot. Sätta upp MDM för att återinstallera 80 appar känns inte som den smidigaste lösningen i.a.f.

Permalänk
Medlem

@Petterk: ja jag får nog göra det....tack