Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk
Medlem

Beställde i söndags, 11 okt, och betalade med hämtning i Uppsalabutiken. Lite irriterande att de ser att monitorn lämnat huvudlagret men de kan inte med sina system se var den är efter det. Steget efter det är att butiken scannar in att de har mottagit den.

Ska in till stan imorrn och hade varit kanon att kunna hämta den i samma veva och spara in en "onödig" repa på ett antal mil "bara" för att hämta den...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Beställde i lördags, elgiganten har ännu inte lyft ett finger - kan inte förstå vad de håller på med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

De gånger jag köpt något i butik på Elgiganten har de fått leta länge och vid något tillfälle har de har inte hittat på det alls. Så min uppfattning är de allmänt har riktigt kass koll i sina butiker. Bl.a. därför jag beställde hemleverans.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Beställde i lördags, elgiganten har ännu inte lyft ett finger - kan inte förstå vad de håller på med.

Skrivet av Nightcrawl:

De gånger jag köpt något i butik på Elgiganten har de fått leta länge och vid något tillfälle har de har inte hittat på det alls. Så min uppfattning är de allmänt har riktigt kass koll i sina butiker. Bl.a. därför jag beställde hemleverans.

Funderar på att rulla in till dem när jag öndå är i närheten imorrn och se om jag kan be någon kolla i lagret.

Gillar inte att de inte kan se var varan är på vägen till butiken och blir tokig på att de har en chattrobot istället för en "riktig" chatt. Musiken i telefon när man köar är bortom djävulsk.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Beställde i lördags, elgiganten har ännu inte lyft ett finger - kan inte förstå vad de håller på med.

Har du valt gratis frakt till ombud så brukar de om man beställer under en helg skicka iväg paketet på en onsdag/torsdag så har man det framme sen på torsdag/fredag dvs efter 4-5 vardagar vilket också är vad de hävdar för leveranstid.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Funderar på att rulla in till dem när jag öndå är i närheten imorrn och se om jag kan be någon kolla i lagret.

Gillar inte att de inte kan se var varan är på vägen till butiken och blir tokig på att de har en chattrobot istället för en "riktig" chatt. Musiken i telefon när man köar är bortom djävulsk.

Förstår frustrationen. Jag gläds åt att bring leverar till min dörr idag mellan 17-22. Stort spann, men planerbart iaf. 38h sedan jag klickade på "beställ".

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Förstår frustrationen. Jag gläds åt att bring leverar till min dörr idag mellan 17-22. Stort spann, men planerbart iaf. 38h sedan jag klickade på "beställ".

72 timmar sen för egen del klockan 16.

Jo. Med eftertankens kranka blekhet så så skulle jag nog valt det med. Men.... Tänkte att jag hämtar själv bara för att utesluta promillerisken att budbilen leker rallycross på potthåliga grusvägen hit eller att de tappar den i golvet vid lastning på väg hit. Trodde väl inte att det skulle ta så här lång tid att föra över den från eget lager till egen butik.

Alltså. Egentligen ingen panik att få den installerad. Mer att jag har i runda slängar åtta mil fram och tillbaks och jag planerar alltid mina trippar in till stan. Kan jag iinte hämta den imorrn torsdag så blir den liggande till mest troligt nästkommande torsdag.

Edit:

Sms 16.43 om att skärmen finns att hämta. Lönar sig tydligen att vara gnällig i forumtråd..... Ursäkta "pysningarna" men jag vidhåller att Elgiganten borde och skulle kunna spåra internt bättre + att ha riktig chatt istället för chattrobot + att TA BORT den vedervärdiga musiken i telefon när man köar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Elgiganten

Du som fått din skärm, finns det några steg i Elgigantens spårning på ordersidan mellan första steget "ordern behandlas" och när den finns att hämta hos affären?

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Du som fått din skärm, finns det några steg i Elgigantens spårning på ordersidan mellan första steget "ordern behandlas" och när den finns att hämta hos affären?

När varan skickas ändras orderstatus till "Varan Skickad" och det är också sista uppdateringen. Själva fraktspårningen sker på Brings hemsidas via länken som finns under "Spåra din order."

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

Beställde min skärm från Elgiganten i lördags och den har fortfarande inte skickas. Nån annan som beställde i helgen som fått sin skärm ännu?

Ja, min kom i Måndags förmiddag. Beställde lördag kväll 🙂

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av karre89:

Fick fram min skärm under kvällen, och oj vilken uppgradering!
Kan inte säga något annat än att jag är supernöjd. Min razer blade driver den i 144 Hz utan problem, och G-sync är aktiverat och redo.
Det enda som jag blev lite besviken över är att jag inte verkar kunna driva den med min Macbook Air, visserligen från år 2014. Har kollat upp DisplayPort versionen och det verkar vara 1.2a från Macbooken, och den känner igen skärmen på datorn, men ingen bild dyker upp.
Förutom det så är allt tipptopp!

Det ska gå. Jag har testat min Macbook Pro, Late 2013 och jag får ut 3440x1440@60Hz från den gamla datorn. Tyvärr orkar inte gpu:n mer än 60Hz i den upplösningen, men 144Hz funkar i lägre upplösning. Dock inget man vill köra. Får bli 60Hz när jag kopplar in skärmen.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

Känner mig dum men hade en annan sketen skärm innan som hade det och även i nVidias inställningar så visas denna som "Mi Monitor" i ljudinställningarna plus att jag kan välja den när jag ska välja ljudkanal i Windows, därav min förvåning. Du har rätt, jag som är retard...

Du har ett 3,5mm uttag på baksidan där du kan koppla in högtalare, därav att du får upp skärmen som ljudkanal. 👍🙂

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

72 timmar sen för egen del klockan 16.

Jo. Med eftertankens kranka blekhet så så skulle jag nog valt det med. Men.... Tänkte att jag hämtar själv bara för att utesluta promillerisken att budbilen leker rallycross på potthåliga grusvägen hit eller att de tappar den i golvet vid lastning på väg hit. Trodde väl inte att det skulle ta så här lång tid att föra över den från eget lager till egen butik.

Alltså. Egentligen ingen panik att få den installerad. Mer att jag har i runda slängar åtta mil fram och tillbaks och jag planerar alltid mina trippar in till stan. Kan jag iinte hämta den imorrn torsdag så blir den liggande till mest troligt nästkommande torsdag.

Edit:

Sms 16.43 om att skärmen finns att hämta. Lönar sig tydligen att vara gnällig i forumtråd..... Ursäkta "pysningarna" men jag vidhåller att Elgiganten borde och skulle kunna spåra internt bättre + att ha riktig chatt istället för chattrobot + att TA BORT den vedervärdiga musiken i telefon när man köar.

Skulle tror som så att varje specifik butik har en eller några dagar i veckan som de får leveranser. Det kommer alltså inte att beställas och skickas en leverans med bara din skärm till en butik för att du beställer den från centrallager och vill hämta upp den i en butik utan den får leverans till butiken på samma dag som alla andra varor som ska till den butiken levereras. Vill du ha den snabbare så får du som sagt var beställa den hem istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Ja, min kom i Måndags förmiddag. Beställde lördag kväll 🙂

Fast då kanske du valde hemleverans eller? Det billigaste fri frakt alternativet hos Elgiganten brukar ta 3-5 vardagar att komma fram. de brukar vänta upp till 4 dagar innan de ens skickar iväg varan man beställt.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Fast då kanske du valde hemleverans eller? Det billigaste fri frakt alternativet hos Elgiganten brukar ta 3-5 vardagar att komma fram. de brukar vänta upp till 4 dagar innan de ens skickar iväg varan man beställt.

Nix, inte hemleverans, men expressfrakt till ombud. Kostade bara strax över 50-lappen. Så slipper man vänta 😄 När jag beställt nåt vill jag gärna ha den dagen innan jag beställt.. 😆

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Beställde från elgiganten i söndags kväll (express, pickup) och fick den idag. Tydlig smearing i windows settings dark mode men annars har jag inte noterat något. Freesync verkar funka utan problem, bra svärta/kontrast och inga pixelfel vad jag kan se. Bara windows 120-144 hrz ju så nice.

Hade tidigare 0,25 i pixel pitch och denna panel har 0,23. Trodde att det skulle vara stor skillnad men det känns riktigt bra. Skickade tillbaka en 4k 32" panel tidigare i veckan då jag inte kunde leva med 125% scaling (i Figma).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirchen:

Beställde från elgiganten i söndags kväll (express, pickup) och fick den idag. Tydlig smearing i windows settings dark mode men annars har jag inte noterat något. Freesync verkar funka utan problem, bra svärta/kontrast och inga pixelfel vad jag kan se. Bara windows 120-144 hrz ju så nice.

Hade tidigare 0,25 i pixel pitch och denna panel har 0,23. Trodde att det skulle vara stor skillnad men det känns riktigt bra. Skickade tillbaka en 4k 32" panel tidigare i veckan då jag inte kunde leva med 125% scaling (i Figma).

Ingen coil whine? Jag har lite på mina två, där det är något tydligare på den ena.
Angående 32" 4K så är det ju lite på gränsen till litet ibland, även om jag kan leva med det. Jag har även en 28" 4K och det är lite litet, men kör även den oskalat 😄
Men min 24" 4K är alldeles för litet, blir bara skitjobbigt för ögonen att fokusera 😆

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SanTeoX:

Du har ett 3,5mm uttag på baksidan där du kan koppla in högtalare, därav att du får upp skärmen som ljudkanal. 👍🙂

Yes jag märkte det vid närmare koll på specs. Var mer tillfället att jag inte alls behövde högtalare men såg volymkontrollen och antog att "wow, så finns det högtalare på den också, sweet" istället för att dubbelkolla xD. Det var ett sånt non-issue att det blev ett sen helt enkelt. Jaja, skyller på sena kvällar ;p

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Ingen coil whine? Jag har lite på mina två, där det är något tydligare på den ena.
Angående 32" 4K så är det ju lite på gränsen till litet ibland, även om jag kan leva med det. Jag har även en 28" 4K och det är lite litet, men kör även den oskalat 😄
Men min 24" 4K är alldeles för litet, blir bara skitjobbigt för ögonen att fokusera 😆

Coil whine? Haha nej säg inte så... min gamla Yamakasi 301 Sparta 30" 2560x1600 som jag stått ut med i ett halvt årtionde pga av 16:10 var för bedrövlig ljudmässigt. Har inte noterat något ännu och hoppas det fortsätter så.

Ja storleken på 32" 4k var ju helt lysande men så fort man har programvara för design i 2D så blir 1px 1.25 eller 1.5 och därmed suddig. Det gick liksom inte.

Spanande även på 38" (?) 3440x1600 men priset är ju väl högt fortfarande även i 60 hrz typ Dell. 2021 kanske?

Permalänk
Medlem

Något som slår mig hela tiden nu när jag växlat mellan denna skärm och min betydligt dyrare Dell Ultrasharp skärm (43" 4K, IPS, 60Hz, 99% sRGB), rättare sagt, mer än dubbelt så dyra Dell-skärm är vad färgerna är livligare och trevligare på denna skärm. Tyvärr får jag väl säga. Dell-skärmen är mycket blekare i sina färger.

Enda nackdelen jag ser på denna skärm är att det kunde vara lite högre uppplösning.. 3840x1600 eller iaf 3440x1600. Men som det är nu så behöver man inte anstränga ögonen för mycket iaf, så får vara nöjd med 3440x1440 😆

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirchen:

Coil whine? Haha nej säg inte så... min gamla Yamakasi 301 Sparta 30" 2560x1600 som jag stått ut med i ett halvt årtionde pga av 16:10 var för bedrövlig ljudmässigt. Har inte noterat något ännu och hoppas det fortsätter så.

Ja storleken på 32" 4k var ju helt lysande men så fort man har programvara för design i 2D så blir 1px 1.25 eller 1.5 och därmed suddig. Det gick liksom inte.

Spanande även på 38" (?) 3440x1600 men priset är ju väl högt fortfarande även i 60 hrz typ Dell. 2021 kanske?

Yes, håller med, priset drar iväg bra mycket ganska fort. Den här skärmen, med dom här specen, är ju inte ens i närheten av andra skärmar. Sjukt billig skärm det här för prestandan 🙂

Jag hade lite coilwhine på min andra skärm igår, tyckte jag, men idag är det helt borta. Hör inget. På min första skärm var coilwhinet snarare något minimalt brum om man la örat intill.
Annars inget, så du behöver nog inte vara orolig 😆

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Du som fått din skärm, finns det några steg i Elgigantens spårning på ordersidan mellan första steget "ordern behandlas" och när den finns att hämta hos affären?

Ursäkta sent svar. Du vet nog redan men svarar ändå. För egen del med att "hämta i butik" så fanns det inget sätt för mig att spåra var monitorn befann sig mellan lager och butik.

Skrivet av ToddTheOdd:

Skulle tror som så att varje specifik butik har en eller några dagar i veckan som de får leveranser. Det kommer alltså inte att beställas och skickas en leverans med bara din skärm till en butik för att du beställer den från centrallager och vill hämta upp den i en butik utan den får leverans till butiken på samma dag som alla andra varor som ska till den butiken levereras. Vill du ha den snabbare så får du som sagt var beställa den hem istället.

Du har nog rätt. Skulle frågat "för skojs skull" inser jag nu när jag läser ditt svar dagar efter, sorry för det, men tänkte inte på det när jag hämtade monitorn.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34". Tips tack på frågor om förberedelser inför uppackning av monitorn.

Gillar att vara förbered på saker och ting.

Hämtade Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34", https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5453192 , igår och ska packa upp den under helgen.

Då jag de gånger jag köpt monitor bara ställt upp dem, kopplat in och tutat och kört med vad jag antar blev Plug and Play (PnP) på dem så tänkte jag att jag kanske med denna monitorn ska "göra det på riktigt".

Så.

Drivrutiner till den? Kollar på https://www.mi.com/global/monitor34/ och hittar inget om drivrutin. Om det finns, var och hur installerar jag dem?

Freesync till G-Sync, är det möjligt på denna monitor. Såg något klipp på tuben där en kille visade, med snabba klick hit och dit, Var svårt att hänga med, hur, man kan koppla ihop Freesync till G-Sync på vissa monitorer.

Hur håller jag monitorn ren sen?

Något annat jag bör tänka på?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Är lite nyfiken då jag också ska packa upp min imorgon och kör med Nvidia kort så ska bli intressant och se om någon har lite tips och tricks

Permalänk
Medlem

Rengörning: använt inte kemikalier när du gör rent skärmen.
Yttersta lagret på skärmen är deras "antireflex filter" det vill du inte bli av med.
Köp ett par microfiber dukar , damma och torka av ofta utan att gnugga.

Ser ut att vara en trevlig skärm, grattis till köpet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dex:

Är lite nyfiken då jag också ska packa upp min imorgon och kör med Nvidia kort så ska bli intressant och se om någon har lite tips och tricks

I Nvidia kontrollpanelen skall du ställa Vertical Sync On. (Du vill inte få mer fps än vad din skärmar klarar av och det är onödigt att grafikkortet skall jobba mer för något du inte kan se) sen ställer du Max Framrate på -3 emot den Hz du kör så kör du 144hz ställer du den på 141.

Permalänk
Medlem

Väldigt lätt att packa upp. Bara plugga in (helst via Displayport) och köra. Inga drivrutiner.

Freesync aktiverar du genom att gå in i skärmens meny och aktivera ”FreeSync Premium”, och sedan aktivera Gsync Compatible i Nvidia Control Panel.

Möjligtvis sänk lite Brightness om du tycker den är för ljus. Annars är standardinställningarna väldigt bra tycker jag.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Bildexpert 📺

Slog ihop separat tråd om samma skärm och bytte rubrik på denna tråd.

22 sidor nu – bra kämpat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

I Nvidia kontrollpanelen skall du ställa Vertical Sync On. (Du vill inte få mer fps än vad din skärmar klarar av och det är onödigt att grafikkortet skall jobba mer för något du inte kan se) sen ställer du Max Framrate på -3 emot den Hz du kör så kör du 144hz ställer du den på 141.

Näe, V-sync ska man inte aktivera, man går in i "Set up G-Sync" -> Väljer skärm -> Enable setting...

Men förutom det var det rätt med att försöka hålla max fps några bildrutor under max Hz, klart bästa flytet då, dock oftast bäst att ställa in det i spelet om möjligt för lägsta input lag.

Permalänk
Medlem

Ska nog skaffa en sådan här åt min nya PC. Är väl inställd till Xiaomi efter att jag skaffade en utmärkt mobil från dem till ett vrakpris och tycker denna verkar mycket prisvärd.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 3080 | Gigabyte B550 AORUS PRO AC | Ryzen 5 5600X 3.7 GHz | 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | CL16 Kingston A2000 1TB M.2 NVMe