Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Köpa CRT-Monitor, var?

Tja!

Jag är sugen på en CRT skärm från sent 90-tal till tidigt 2000-tal.

Jag har sett flera trådar där folk hänvisar till loppisar/röda korset och 2nd hand butiker. Men jag tycks har hittat en hemsida som säljer dessa, men vet inte om den fortfarande är i bruk. Hemsidan ser gammal och utdaterad ut och jag undrar om den fortfarande är i bruk eller om någon har handlat där tidigare. Om inte, var annars kan jag titta? (Stockholm/Södermanland)

Länken till hemsidan:
http://www.infosystems.se/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Aug 2008

Säkrast är att scanna Tradera och Blocket regelbundet. De dyker upp emellanåt, dock mer sällan nuförtiden.

Att hitta en ny är nog bara att glömma, om du inte har väldig tur.

Fractal Meshify-C, Aorus Z370 Gaming 7, i7-8700K + be Quiet! Dark Rock Pro 4, 64GB G-Skill TridentZ 3600MHz, ASUS Strix RTX 2080 Ti OC, Samsung 960 Pro 1TB NVMe + 2x Samsung 850 EVO 2TB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019
Skrivet av osgorth:

Säkrast är att scanna Tradera och Blocket regelbundet. De dyker upp emellanåt, dock mer sällan nuförtiden.

Att hitta en ny är nog bara att glömma, om du inte har väldig tur.

En ny är jag inte riktigt ute efter. Alla på hemsidan var begagnade, men även hemsidan ser lite små sketchy ut

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Wavei:

Men jag tycks har hittat en hemsida som säljer dessa, men vet inte om den fortfarande är i bruk. Hemsidan ser gammal och utdaterad ut och jag undrar om den fortfarande är i bruk eller om någon har handlat där tidigare.

Företaget hade en omsättning på 422 KSEK förra året, så aktivt är det.

ratsit OakPoint InfoSystems AB

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019
Skrivet av Belzader:

Företaget hade en omsättning på 422 KSEK förra året, så aktivt är det.

ratsit OakPoint InfoSystems AB

Ja företaget går väl sådär antar jag. Frågan är om hemsidan är uppdaterad dock..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Wavei:

Ja företaget går väl sådär antar jag. Frågan är om hemsidan är uppdaterad dock..

Varför skulle den inte vara det?
Bara för att den inte ser "modern ut" behöver inte det betyda att den inte är uppdaterad.
Kontaktuppgifter finns på sidan så det är bara att ta kontakt med dem och fråga om de har de skärmar som listas på sidan till salu fortfarande

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019
Skrivet av Belzader:

Varför skulle den inte vara det?
Bara för att den inte ser "modern ut" behöver inte det betyda att den inte är uppdaterad.
Kontaktuppgifter finns på sidan så det är bara att ta kontakt med dem och fråga om de har de skärmar som listas på sidan till salu fortfarande

Förvisso sant. Vissa hemsidor ser bättre ut än andra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Arkadnördar älskar CRT, kolla in på arkadtorget.se och lägg upp en köp annons så kanske du har tur att någon sitter på det du söker! Har själv sänkt bort en FW900 inom det forumet.

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Plats
Edsbyn
Registrerad
Sep 2011

En köpes-annons här på Sweclockers marknad bör nog ge bra respons. Framförallt eftersom du bor i Sthlm

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- FD Define C - MSI X299 SLI Plus - i7 7800X + Corsair H110 - Kingston HyperX 3200mhz 2x8GB - Corsair RM750x - GTX 1080 - Samsung 970 Plus 500GB + Intel 660P 1TB -
Bärbar: Asus ZenBook UX430UAR
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019
Skrivet av Emil Hansson:

En köpes-annons här på Sweclockers marknad bör nog ge bra respons. Framförallt eftersom du bor i Sthlm

Har redan fått ett PM av en eventuell säljare. Om inte annat får jag lägga ut en köpes annons, kolla Tradera regelbundet eller höra med killarna på Infosystems om dom fortfarande har kvar någon