Black Friday 2019 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Wow, Netonnet hade 3290kr för https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/aoc-cq32g1/100... i ...11 minuter? Hann precis plocka ner en katt från knäet så var den uppe på 3999kr igen. Prisjakt tror ännu den kostar 3290kr.

CDON har den för 2500:-. Och 27-tummaren är read till 2100:-, det är väl bra pris?

Permalänk
Medlem

Lyckades komma in på Elgiganten några sekunder och hann beställa ett xbox för 990 sen satts jag i kö igen, men fått beställningsbekräftelse på mejlen, så gick iallafall igenom.

Här är direkt länk för att lägga en beställning på xbox one S 1TB all-Digital i kundvagnen, dock måste man ända vänta på kön för att konfirmera.
https://www.elgiganten.se/INTERSHOP/web/WFS/store-elgigantenS...

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Din beräknade väntetid är: 59 minuter Wow helt otroligt

Permalänk
Medlem

Nu verkar kösystemet var borttaget.

RTX 2060 kortet för 2393 kr var slutsålt inom 4 minuter efter 22:00. Beställde självs ett par Bose QuietComfort för 1990 kr inkl. frakt och har fått orderbekräftelse på mailet.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av bgylf:

CDON har den för 2500:-. Och 27-tummaren är read till 2100:-, det är väl bra pris?

3988 på CDON, enligt CDON och prisjakt.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Gjorde en fuling som man tipsat om på elgiganten och "köpte" en vara som var länkad från sweclockers sidan, i den kön har jag tre min kvar, på den fliken som jag haft upp sen 21.50 ish är det fortfarande en timme. Den som lever får se

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Nu verkar kösystemet var borttaget.

Nej, det är det inte.

Förra årets system var bättre, då kunde man iallafall titta på vad dom hade till försäljning.
Nu kan man inte ens fönstershoppa utan att hamna i kö.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

SPEL DATOR?

Ställe en fråga för många sidor sedan.
Tips på en bra speldator (eller CAD-dator, samma sak?)
Helst en med lite mindre format, typ Corsair One i160?

Permalänk
Medlem

Jag lyckades handla på elgiganten - tror jag

Stoppade sidan från att redirecta mig
Klickade på lägg i kundvagn, väntade några minuter, klickade igen och efter några minuter till hamnade den i kundvagnen (tur att min vara fanns på första sidan)
Klickade kundvagn, kom in direkt!
Fyllde i betalinfo, godkände kortköp i bank-ID. Samma sekund jag gör det åker jag ut i kön igen. Känns som ett säkert betalsätt ändå.

Permalänk
Medlem

Produkt: Asus ROG Swift PG279Q
Länk: https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datorskarmar/dat...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3333873
Pris: 5 990kr

Permalänk
Medlem

Gjorde en massa olika försök från denna dator att slinka in hos Elgiganten utan att lyckas, hamnade bara i kön..... Men, på min andra dator så gick kombinationen Fx med NoScript via VPN förbi kön direkt men jag hittar inget jag vill ha.

För en del andra här kan jag meddela att det fortfarande står 100+ i lager för Xbox One S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Nej, det är det inte.

Skumt, jag kommer in med lätthet och kan lägga till fler varor i kundkorgen samt gå till kassan utan problem :S

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Friendly reminder, Black Friday har ännu inte börjat Proffsen sover ännu och har alarm inställt klockan 23.59. Äeee vad gör jag vaken? :S

Permalänk
Medlem

Tänkte tipsa om Comviqs rea just nu. Följ den här länken. Upp till 70% Rabatt.
https://web.comviq.se/forkop

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrock:

Gjorde en massa olika försök från denna dator att slinka in hos Elgiganten utan att lyckas, hamnade bara i kön..... Men, på min andra dator så gick kombinationen Fx med NoScript via VPN förbi kön direkt men jag hittar inget jag vill ha.

För en del andra här kan jag meddela att det fortfarande står 100+ i lager för Xbox One S.

Edit: Jag glömde nämna att gick in via en länk som låg har på SweC vilket kanske är ett måste?

Permalänk
Inaktiv

Är ASUS ROG Strix XG35VQ och ASUS TUF VG35VQ samma skärm? :S De ser ju nästan exakt likadana ut och tycks ha liknande/samma specs men TUFen är billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

3988 på CDON, enligt CDON och prisjakt.

Hmm, skumt. Testa denna länken, var här jag hittade det: https://cdon.se/black-friday/datorer-och-gaming/gamingskarmar-fran-aoc/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Japp, använde nyss Umatrix.

Dock hittar jag inte 2060 för 2400kr längre eller såg jag fel tidigare?

Den fanns tidigare. Den har också synts när jag gått ur och in på sidan.
Men de andra som är slut ligger fortfarande på sidan.
Det var ju den man var sugen på.

Permalänk
Medlem

Riktigt skumt att grafikkorten var slut innan rea:n började dock, och de är fortfarande slut nu hos Elgiganten. Trodde de la undan tills rean började, men icke..

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

Var det någon som lyckades köpa 2070 kortet för 4k från Elgiganten?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C CPU: AMD Ryzen 7 3700X Kylning: Noctua NH-D15 GPU: ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz Moderkort: ASUS TUF Gaming X570-PLUS SSD: 2x Corsair MP510 960GB M.2, 120GB Intel 330 HDD: WD Black 2TB 7200 rpm PSU: Corsair Vengeance 650M 650W 80+ Silver
Skärmar: ASUS PG279QZ 27", 2x ASUS PG278QE 27"

Permalänk
Medlem

Går in på Elgigantens hemsida och får "Din beräknade väntetid är: Mer än en timme"
Öppnar en till flik av misstag och får då 13 minuter..?

Permalänk
Medlem

Är egentligen bara intresserad av en vara på årets rea och det är på Elgiganten... Kommer ta halva natten det här. Xbox behöver jag ingen men köpte åt en kollega. Var inga problem med köer och 990 var det redan i förmiddags innan det försvann igen. Stabilt system, eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Friendly reminder, Black Friday har ännu inte börjat Proffsen sover ännu och har alarm inställt klockan 23.59. Äeee vad gör jag vaken? :S

Proffsen sover inte under BF tider duh.
Sover man missar man massa flash deals.

Permalänk
Medlem

Lyckades komma in på Elgiganten till slut m.h.a. uMatrix (att man inte tänkte på det tidigare ...) men 2070:it för ~4000 är inte köpbart, ifall det är någon annan som sitter och väntar på det.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Glad att jag var iväg till affären och köpte Xboxet.. nackdelen är att jag även köpte CDONs Xbox för 3 dagar sen för 1290.... Försöker sälja det på div sidor ihop om att slippa krångla med att skicka tillbaka det haha..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efe:

Var det någon som lyckades köpa 2070 kortet för 4k från Elgiganten?

https://i.imgur.com/4tt4dxZ.png

De kortet tog slut långt innan BF började.
Folk köpte för standard pris för att försöka prismatcha sen.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att många kommit tillbaka till kön efter deras köp kan visas via detta citatet som står på sidan vid kön.: "Just nu är det många som slutför sina köp. Så snart det är din tur kommer du att skickas tillbaka till Elgiganten.se. Du har då 10 minuter på dig att slutföra ditt köp innan du skickas tillbaka i kö. "

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bgylf:

Hmm, skumt. Testa denna länken, var här jag hittade det: https://cdon.se/black-friday/datorer-och-gaming/gamingskarmar-fran-aoc/

Modelbeteckningen saknar ett 'Q' och modellen ett antal pixlar : )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Krökt skärm?
Är det något att ha!?
Vill man ha det när man spelar?
Till grabben i julklapp AOC 27" på CDON för 2099:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Tänkte tipsa om Comviqs rea just nu. Följ den här länken. Upp till 70% Rabatt.
https://web.comviq.se/forkop

Jag var in vid 21.00 (hade föranmält mig och fick länken) och beställde en S10+. Kunde inte hålla mig..