Red Dead Redemption 2 får datum på Steam

Permalänk
Cyberman

Red Dead Redemption 2 får datum på Steam

Den som vill handla västernäventyr i Steam-butiken får göra det när Red Dead Redemption 2 släpps den 5 december.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Måste man ha Rockstar-klienten också igång för att spela? Eller räcker det med bara Steam?

Permalänk
Medlem

Fortsätter vänta tills de lagat spelet, har ingen ork att betala för att få vara betatestare åt Rockstar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Måste man ha Rockstar-klienten också igång för att spela? Eller räcker det med bara Steam?

Gissar på att det inte blir någon skillnad gentemot GTA V t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Kräver ett tredjepartskonto: Rockstar Games Social Club

https://store.steampowered.com/app/1174180/Red_Dead_Redemptio...

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Skrivet av Galvanizer:

Gissar på att det inte blir någon skillnad gentemot GTA V t.ex.

Yes, man måste ha Rockstar Games Launcher och ett Rockstar Social Club konto.

Permalänk
Medlem

Är spelet fortfarande lika trasigt?

Permalänk
Medlem

Lagom till julhandeln!

Permalänk
Medlem

Man måste ju ändå ha Rockstar klienten... Ganska pointless att sitta och vänta på Steam release ärligt sagt

Permalänk
Medlem

Var väl inte helt oväntat, Valve kräver ju att spelet ska dyka upp 30 dagar efter release på annan plattform/tjänst (t.ex. Epic Store) om det ska få säljas på Steam.

Permalänk
Medlem

Amen va? Kräver det fortfarande rockstar launcher igång? Vad är det då för mening.. har väntat på ingenting 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Jag hade stora problem i början, mus som försvann, CTD var 20:e min. Men senaste 20h i spelet har jag inte haft ett enda problem. Spelet har också flutit på förvånansvärt bra i 1440p och ett RX480. Speciellt med freesync då jag får runt 50fps med High.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Amen va? Kräver det fortfarande rockstar launcher igång? Vad är det då för mening.. har väntat på ingenting 🙃

De implementerade ju detta i GTA V för ca. 2 månader sedan så det var väl inte oväntat att det blir likadant för RDR2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

Man måste ju ändå ha Rockstar klienten... Ganska pointless att sitta och vänta på Steam release ärligt sagt

Vad jag förstått startar man spelet i Steam vilket startar RSL bara för att köra igång själva spelet, RSL stängs sedan. Antar att det helt enkelt fungerar på samma sätt som med EGS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Jag har inte haft en enda krasch eller liknande sen jag började lira så för mig är det inte alls trasigt. Flyter på riktigt bra, kör med sweclockers inställningar som de la upp tidigare och ligger på 60fps 95% av tiden. Droppar resterande 5% ner till 50 fps... 8086K på 5,2Ghz, GTX 1080, 1440p skärm

Det enda störande är att jag måste starta launchern som admin men det är inget större problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Missade du att GTA V också krävde social club eller? Rockstar launcher är ju socialclub plus inbyggd butik i princip. Förstår inte hur det kan komma som en överaskning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

De implementerade ju detta i GTA V för ca. 2 månader sedan så det var väl inte oväntat att det blir likadant för RDR2

Aha ja! Har inte så koll 😅 kan lika gärna köpa spelet nu då

Permalänk
Medlem

Två spel samtidigt Halo och Read Dead 2, wow tack tomten.

En extra spelklient har aldrig stört mig, har funkat utmärkt att spela och inte påverkat spelet alls.

Permalänk
Medlem

Kan det bli något priskrig mellan Epic Games och Valve tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Två spel samtidigt Halo och Read Dead 2, wow tack tomten.

En extra spelklient har aldrig stört mig, har funkat utmärkt att spela och inte påverkat spelet alls.

Isåfall är det ju bara ett spel då RdR2 redan funnits ute till PC ett tag nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Jag har inte haft en enda krasch eller liknande sen jag började lira så för mig är det inte alls trasigt. Flyter på riktigt bra, kör med sweclockers inställningar som de la upp tidigare och ligger på 60fps 95% av tiden. Droppar resterande 5% ner till 50 fps... 8086K på 5,2Ghz, GTX 1080, 1440p skärm

Det enda störande är att jag måste starta launchern som admin men det är inget större problem.

Startar du som admin manuellt var gång istället för att ha gjort automatiskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JEEB:

Kan det bli något priskrig mellan Epic Games och Valve tro?

Så vitt jag vet styr inte Valve över priserna på Steam, utan det är utvecklaren/utgivaren, så det är i så fall upp till Rockstar.

Fast jag har för mig att det finns någon gammal regel i Steamavtalet om att om ett spel rabatteras på andra plattformar så måste det rabatteras på Steam också, så om Rockstar sänker hos Epic eller hos sig själva så måste de sänka hos Steam också i så fall. Kan mycket väl ha fel, eller så är det ändrat, för det var länge sedan jag läste om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton341:

Fast det är ganska skönt att ha spelen på så få plattformar som möjligt. Att behöva hålla på med nedladdningar, konton och annat tråkigt bara för att få spela 1-2 spel tycker jag är lite irriterande.

Skrivet av dlq84:

Missade du att GTA V också krävde social club eller? Rockstar launcher är ju socialclub plus inbyggd butik i princip. Förstår inte hur det kan komma som en överaskning.

Tro det eller ej, men det finns de tokbollar som inte spelar gta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Yes, man måste ha Rockstar Games Launcher och ett Rockstar Social Club konto.

Varför ens släppa det på Steam då, suck...

Permalänk
Medlem

Det blir köp på julrean. Nästa år

Permalänk
Medlem

Vad är det för mening i att köpa ett spel som spoilats sönder så hårt på nätet. Går inte att undkomma spoilers. Exklusiv release är fortfarande ett stort problem. Usch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Vad är det för mening i att köpa ett spel som spoilats sönder så hårt på nätet. Går inte att undkomma spoilers. Exklusiv release är fortfarande ett stort problem. Usch.

Jodå, det går fint att undkomma spoilers. Jag har öäst flertalet trådar här och sett ett halvdussin tester/recensioner på YT. Vet inget som på nåt sätt spoilar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Har det varit trasigt? På vilket sätt menar du då? Jag har inte märkt något konstigt och då har jag snart spelat klart det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Tja... Varför ser folk Titanic trots att de vet vad som händer.

Men jag håller med föregående talare, jag har lyckats undvika spoilers trots att jag surfar runt en del. Jag fick veta en spoiler till första spelet för ett tag sedan men det är väl närmare tio år sedan det släpptes så något annat vore konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Vad är det för mening i att köpa ett spel som spoilats sönder så hårt på nätet. Går inte att undkomma spoilers.

Vilket märkligt resonemang!?
Finns inte många spel jag hade kunnat spela om jag behövt utesluta spel som någon annan spelat före mig och gjort reviews på/snackat om online osv