Öppna länkar i Gmail med annan webbläsare?

Permalänk
Medlem

Öppna länkar i Gmail med annan webbläsare?

Hej

Jag använder Gmail appen för att läsa mina mail. När jag trycker på länkar i mail öppnas de genom Chrome. Går det på något sätt att ändra så någon annan webbläsare gör det? Använder nämligen inte Chrome som min standardwebbläsare. Hittar inget under inställningar i Gmail.

Det skall sägas att jag har en Huawei P10 Lite. Har ändrat och lagt till Samsung Internet(den webbläsare jag använder) som standardwebbläsare under inställningar/standardappar för själva telefonen. Men inne på Gmail så fortsätter den använda Chrome som webbläsare när jag trycker på länkar i mail.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem

Svarar åt mig själv. Jag gick in under inställningar/appar/Chrome och där "Öppna som standard". Där stod att inga standardinställningar har skett. Men gick jag in på den fliken gick det ändå att trycka på "rensa standardinställningar". Det löste problemet. Sen när jag gick in och tryckte på en länk på mailen kom frågan upp om jag ville öppna länken med Chrome eller Samsung internet. Valde givetvis det senare och "alltid". Har väl antagligen när jag installerade telefonen valt Chrome på den frågan någon gång. Så var tvungen att rensa bort det så att säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |