Permalänk

Studier systemutvecklare

Det lutar åt att jag kommer utbilda mig till systemutvecklare (YH eller högskola är inte bestämt ännu) men behöver införskaffa mig en ny dator.

Har just nu en äldre Mac som jag enbart använder för att surfa på.

Men såg att en YH-utbildning kräver dator med:
Hårddisk: 256GB SSD
RAM: 8 GB
CPU: Intel Core i5

Någon som har bra tips på bärbar dator?

Permalänk
Medlem

Macen duger nog fullt tillräckligt. Prestanda är oviktigt, satsa på något med bra tangentbord, portabilitet, skärm och ev batteri.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att du använder Prisjakt och filtrerar på de kriterier du har, då får du enkelt en vy över datorer som passar dina krav. Jag påbörjade en sökning här, lägg gärna till de filter du är intresserade av: https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?m=s438304629

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Macen duger nog fullt tillräckligt. Prestanda är oviktigt, satsa på något med bra tangentbord, portabilitet, skärm och ev batteri.

Tack för input. Kan behöva åtgärda batteriet. Annars är det lätt att hamna i tankarna att jag behöver en ny dator för att klara studierna när jag egentligen kanske villhöver en ny dator

Permalänk
Skrivet av Treant:

Jag rekommenderar att du använder Prisjakt och filtrerar på de kriterier du har, då får du enkelt en vy över datorer som passar dina krav. Jag påbörjade en sökning här, lägg gärna till de filter du är intresserade av: https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?m=s438304629

Smart! Hade inte en tanke på att jag kunde göra så. Tack så mycket för tipset!

Permalänk
Medlem

@GranenGran: Jag gillar intel's ultrabook koncept bör gå att filtrera på prisjakt men kan vara värt att kika på AMD har i kikaren (den som är länkad i videon är overkill), tänker mer då att den har liknande eller bättre prestanda men drar mycket mindre ström/bör då gå att få dom lite svalare/kompaktare och bättre batteritid. Bör ju finnas andra modeller i det prestanda segment som du tittar på med liknande förutsättningar?