Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Kan inte använda Internet/wifi om jag laddar ner ett spel

Permalänk
Medlem

Kan inte använda Internet/wifi om jag laddar ner ett spel

Haft detta problem ett tag nu har 100/10 och varje gång jag laddar ner eller uppdaterar ett spel eller något större program. Så upphör hela internet att fungera och verkligen 100% av nätet går till nedladdningen. Konstigt nog är det enda som fungerat discord. Är det någon som har en aning vad problemet kan vara?
Routern är: airport time capsule

Permalänk
Medlem

Du kan begränsa hastigheten för nerladdning i Steam. Sätt den på kanske 80mbit för att slippa problem.

Eller 80% av den hastighet du får ut på Wi-Fi. Kolla bredbandkollens värden på den aktuella datorn.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Du kan begränsa hastigheten för nerladdning i Steam. Sätt den på kanske 80mbit för att slippa problem.

Eller 80% av den hastighet du får ut på Wi-Fi. Kolla bredbandkollens värden på den aktuella datorn.

Begränsningen i Steam kan göras via Settings, Downloads och Limit bandwidth. Dock 25 MBps som högst (250 Mbps) så sätt den på 10 om du har 100 i download (12.5 MBps). Annars är 7 ett bra val.
Har du 10Mbps bredband så sätt den på 1000KB osv.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Alright! hade gjort detta på en tidigare dator utan någon lycka. Men konstigt nog funkade det nu. Kan inte förklara varför. Men det funkar allafall. Kommer ta några månader att ladda ner Warzone men sålänge jag kan använda internet under tiden så är jag glad!