Permalänk

Nvidia shield tv + comhem

Hej
Jag funderar på att köpa en nvidia shield tv pro och vill ha möjlighet att se live tv på den. Jag har ett comhem abonnemang med anslutning genom anntenkabel.

Som jag förstår det så fungerar inte comhem play på android tv, och de slutar sända analogt i september.
Finns det någon möjlighet att koppla antennkabeln till shielden och se digitala kanaler? Av de tv tuners jag har sett förstår jag det som att de bara kan ta in från det analoga utbudet.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Johnjohnjohnjohn:

Hej
Jag funderar på att köpa en nvidia shield tv pro och vill ha möjlighet att se live tv på den. Jag har ett comhem abonnemang med anslutning genom anntenkabel.

Som jag förstår det så fungerar inte comhem play på android tv, och de slutar sända analogt i september.
Finns det någon möjlighet att koppla antennkabeln till shielden och se digitala kanaler? Av de tv tuners jag har sett förstår jag det som att de bara kan ta in från det analoga utbudet.

Så det är en digital signal som skickas via koaxialkabel (antennkabeln)?

Det finns sådana konverters från koaxial till HDMI t.ex. vet dock inte om det kan funka.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Finns inget stöd för det tyvärr, jag castar/kör AirPlay från boxerplay-appen från paddan när jag ska se något "live" från TVn.

Har även en minix som mediaspelare och den kör ren android OS och där kan man köra boxerplay direkt utan att krångla alltför mycket. Men om det här är framtiden så ser det mörkt ut för live tv

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983