Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

USB-C till 3.5mm adapter

Permalänk
Medlem

USB-C till 3.5mm adapter

Ska till att köpa en adapter till min Oneplus 8 pro och undrar lite på vad man ska ha.
Som jag förstått det så har telefonen audio passthrough så att det duger med en passiv adapter.

Men vilken ska man ha? Det står t.ex sällan om dom är aktiva eller passiva.
Passar vilken som helst? Jag ser att bl.a Oneplus, Samsung, Apple och Huawei har egna.
Kan det vara skillnad på ljudkvallitet oxå eller låter alla samma eftersom dom är passiva?
Kanske det är säkrast att köpa Oneplus egna?

Tack

Permalänk
Medlem

@zyy: Till min 6T följde det med en adapter.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

eftersom dom är passiva borde det inte spela någon roll.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Utan att veta bättre köpte bättre köpte jag Apples (impulsköp på flygplats dessutom), den funkar värdelöst. Väldigt låg ljudnivå. Köpte sedan en Passiv från Sony (med både 3.5mm och USB-C), den funkar kalasbra.