Eclipse interna webbläsare visar inte .php filer
När du går in på https://example.com/foobar.php så får servern på example.com veta att någon efterfrågar /foobar.php. Det är sedan helt upp till servern att göra precis vad den vill och skicka tillbaks precis vad som helst! En vanligt setup är att servern försöker hitta en fil som heter foobar.php. foobar.php är (som du förmodligen redan vet) ett program som är skrivet i språket php. När man exekverar ett sådant program med php-runtimen får man tillbaka HTML-kod som output. Servern skickar över HTML-koden till webbläsaren (till exempel Chrome) som då kan rendera den.
När du öppnar din php-fil i Chrome så gissar jag att du går in på typ http://localhost:3000/foobar.php. Det borde funka i vilken webbläsare som helst, inklusive den interna i Eclipse.
Webbläsare har också stöd för att öppna HTML-filter direkt från hårddisken. Jag kan till exempel gå in på file:///Users/lydell/whatever/index.html på min dator, så länge index.html finns på den platsen. Webbläsare stödjer även en del andra filtyper, till exempel bilder. Men om du försöker med en filtyp som den inte känner igen, så erbjuder den dig att ladda ned filen. (Det makes no sense i fallet när filen redan finns på din hårddisk, men annars är det väl ett rimligt default I guess.)
Jag gissar att när du försöker öppna din .php-fil i Eclipse så försöker den öppna filen direkt från hårddisken. Men webbläsare har ingen aning om vad den ska göra med en .php-fil! Webbläsare förstår bara HTML (och bilder, och lite till, men inte php). Om så är fallet så behöver du se till att gå in på exakt samma adress som i Chrome (säkert typ http://localhost:3000/foobar.php som jag nämnde tidigare), så att din lokala server får en chans att köra php-filen först och ge HTML till webbläsaren i Eclipse.
- Veckans fråga: Vad kostade din musmatta?91
- Vilken film såg du senast?15k
- Vilken Linux-distro använder du just nu? - Dela gärna dina erfarenheter!414
- Kommentar: Våra datorer är korthus av silvertejp93
- Zyxel FWA505 + Tele2 5g SIM - Obrukbart4
- Spotify lanserar lossless-ljud - men drömläget kräver kabel118
- NAS bootar inte. Hårddisk trasig?14
- Samsung S25 Edge mecenatrabatt diskussionstråd143
- Core performance boost, fläktkurva3
- att rådgiva om datorer på ett överpedagogiskt sätt8
- Säljes Dator - RYZEN 7 7800X3D AM5 | 6900 XT ULTIMATE 16GB | 32GB DDR5 | 2TB M.2
- Köpes Intel Compute Stick STK2mv64CC Köpes - Fullt Fungerande Skick
- Säljes Pixel 10 Pro/Watch 3 45mm LTE/ Buds 2 Pro
- Köpes Xbox series x köpes
- Säljes Samsung Smart Watch 7 + Äldre gaming dator
- Skänkes AOC 24' Skärm 144hz 1ms
- Säljes 3080 MSI Gaming X Trio 10gb
- Säljes Samsung Galaxy S25 Edge 256gb NY
- Bytes Modekort+RAM mot skärm
- Säljes Corsair SF750 SFX
- Teenage Engineering Computer-2: Tekniskt sett ett chassi14
- Träpanel och USB-C när Asus lanserar ProArt RTX 508010
- Spotify lanserar lossless-ljud - men drömläget kräver kabel118