RDR2 Optimering för FPS. "Other apps" Tar upp GPU minne.

Permalänk
Medlem

RDR2 Optimering för FPS. "Other apps" Tar upp GPU minne.

Hej Sweclockers.

Har börjar spela RDR2 igen och försöker optimera mina inställningar för maximal fps.
Till min förvånan kan jag ej spela på ultra längre då jag finner att RDR2 inte utnyttjar all Vram som jag har då det är något som tar allt minne från spelet. Detta ser ut att kallas "other apps" och jag vet ej hur jag ska tolka detta.
Vet ej vad som tar 1200mb minne men har ej uppe andra applikationer som skulle kunna vara så krävande när jag spelar.

Tacksam för hjälp om någon kan berätta hur jag skall felsöka detta.
Se nedan.
https://imgur.com/a/12btN6i

Permalänk
Moderator
Forumledare

@mattey92:

Det bör vara andra applikationer i Windows som reserverar minne för att kunna köra program utan problem.

Vad har du för grafikkort?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@NordhNet ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX

Permalänk
Moderator
Forumledare

@mattey92: Vet inte om det är relaterat men GTX 970s minne är lite...speciellt.
Du har c:a 3,5Gb snabbt minne medans resten är en långsammare minnespool.

Det kan ju vara så att spelet känner av totalen men räknar på att den kan utnyttja 3,5Gb. Spelet räknar då bort 500 genom att den sätter det som ”upptaget” men det ligger ändå tillgängligt och då blir det lite fel.

Som du ser så räknar det fel du den säger att du utnyttjar mer än där finns, vilket inte går.

Sen är frågan om du verkligen kört rdr2 på ultra med ett 970? Det känns spontant lite klent för det 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord