Försöker lära mig webbdesign
Hej!
Jag har försökt googla efter hur ja ska göra men ärligt talat vet jag inte ens hur jag ska formulera mina sökningar för att få rätt svar så försöker här.
Jag har laddat ner Atom för att börja lära mig HTML inför yrkesutbildning. Jag har fått en preparandkurs där man kan följa videos som förklarar steg för steg hur man gör saker och ting.
Jag gjorde några övningar igår, startade notepad, döpte om den till "filnamn.html", ändrade till Ansi och tryckte på "all files" för att spara min notepad så att den skulle bli en html fil. Sedan öppnade jag den i Atom och allt fungerade bra.
Mitt problem: Nu idag när jag ska fortsätta så har alla filer "döpt om sig" till txt igen?? Och när ja försöker döpa tillbaka dem till html så bara försvinner all text + filen man använder för att "öppna hemsidan/google chrome ikonen" ger mig bara en blank skärm, som om att jag inte ens hade gjort något arbete alls innan.
Om jag inte döper om dem så öppnas Atom men den visar de som om de vore txt och ja får massa röda linjer under all text som om ja skulle ha skrivit felstavat i en uppsats??
Som ni antagligen förstår är jag ganska nybörjare så no flame pls :/
Jag vill alltså kunna öppna notepad, göra om den till html fil, sedan använda atom, spara medans jag arbetar, dubbelkolla att min kod är bra genom att öppna hemsidan emellanåt och sedan kunna öppna filen dagen efter och allt ska vara kvar som ja lämnade dagen innan, borde la gå? Ångest, vad gör jag för fel