Halloj , har skrivit lite i "laptop köpråd" delen av forumet på sistone.
Har satt en budget på typ 20k så fick bra tips om denna (Laptop).
Nu snackar alla om att man kommer mycket billigare undan ifall man bygger själv . Så gav vika och försökte kika på Inet och pussla ihop delar , men blev bara så jäkla förvirrad, finns ju massa variationer utav samma grafikkort.
Det är isåfall en stationär dator som ska användas för gaming mestadels. (skärm och tangentbord ska det även finnas plats till i budgeten och gärna med bluetooth till mitt headset om det finns till stationära)
Visst , inget som säger att det inte får vara bättre än den laptopen , men vad jag har förstått är det en bra standard för att vara framtidsäkrad ett tag framöver, så sämre behöver det kanske inte vara.
Spelar väll mest dota2, The Witcher 3 och något BF då och då .
Grafiken är det som är mest prioriterat över FPS . Så länge det är över 30/40 dvs att det flyter på fint med fin grafik . Satsar på att använda datorn till Cyberpunk som kommer snart .
Vad gäller upplösning har jag ingen aning vad det innebär, just nu kör jag på 1080*1920? Kan gå ner eller upp antar jag. Inget jag riktigt tänk på .
(Senaste åren har jag spelat på en riktigt seg dator , klarar knappt dota2 på lägsta . Så min standard är kanske lite daterad )
Lite off topic, ni är så jäkla guld värda och trevliga på detta forumet.