Vinn nätagg från Seasonic

App för att skanna rum i 3d.

Permalänk
Medlem

App för att skanna rum i 3d.

Hej!
Tänkte fråga er om ni vet någon bra app som kan göra att man kan skanna rum mer eller mindre och skapa i 3d? Jag såg lite videos med Photosphere som verkade helt fantastiskt men det verkar ej finnas längre. Jag tänker att det bör finnas mer appar för detta.

Jag skulle även kunna köpa en 360-kamera. Det behöver inte vara väldigt exakt egentligen.

Liten relaterad fråga: Jag skulle även kunna tänka mig programvara som automatiskt gör en planritning där man klickar för 360/panorama -bilder. Som kanske framgår skulle jag vilja skapa en virtuell värld inuti lägenheter etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@shabik: Vill du köra Photospheres, alltså 360-foton, eller vill du scanna i 3D? Det är två helt olika saker.

Photospheres går iaf utmärkt att göra i Googles kamera-app, så beroende på vilken telefon du har kan du googla på "telefonmodell gcam" för att hitta en lämplig port.

Scanna i 3D är svårare men om du har en modern telefon skulle jag säga att den bästa är denna:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lvonasek.arcore3dscanner&hl=en

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."