Bästa Soundbaren för bra pris?

Permalänk
Medlem

Bästa Soundbaren för bra pris?

Jag vill köpa en soundbar till min tv med en budget på max 6k. Har ni tips?

Det ska ge en hyffsat bra 5.1 känsla och ha bra bas

Visa signatur

ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti 11GB OC Gaming| Intel Core i7-9700k 8 kärnor/ 8 Trådar| Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 3200Mhz|ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151| Be Quiet! Pure Rock| Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse| RAZOR Ornata Chroma| Corsair Gaming MM800 RGB Polaris| AOC 27" LED I2757FH

Permalänk
Avstängd

Titta om du kan hitta en begagnad sonoslimpa, du borde komma straxt under din budget.
Ljudet är helt ok och fördelen är att du kan bygga ut systemet i framtiden med fler högtalare i vardagsrum men också i andra rum.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Om du kan vänta så kanske Benify kör samma rea på Samsung HW-Q96R som förra året. Jag köpte den för ca 7500 kronor, men nu har den gått ner i pris rent överlag så kanske hamnar under 6000 om du har tur. Jag har aldrig haft problem med den sen jag uppdaterade den och den låter helt fantastiskt. Men måste du ha något nu så ska Sonos vara jäkligt bra, och du kan alltid bygga ut med högtalare från t ex Ikea.

Permalänk
Medlem

Sonos beam låter riktigt fint och är lätt att bygga ut när ekonomin tillåter. Har en i ett för stort rum men den skäms ändå inte för sig.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Vi kör JBL Bar 5.1

Kan verkligen rekommenderas !
Trådlösa bakre högtalare som går på uppladdningsbara batteri om man vill ha den där riktiga surroundeffekten.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag är lite i samma sits, men funderar nu istället på antingen en Sonos Arc (9000kr) som senare kompletteras med en sub (8000kr, sjukt dyrt), eller något 2.0 eller 2.1 system. Vad jag inte riktigt köper är varför soundbars är att föredra över exempelvis studiomonitorer. Jag förstår att soundbars ofta försöker simulera surroundljud - men hur pass väl gör de det då? Blir slutresultatet verkligen mer angenämt än ett par bra studiomonitorer?

Lite av en djungel detta.

EDIT: Du upplever inga anslutningsproblem, @andreas_dock? Har läst att många har problem med det på JBL:s system. :/

Visa signatur

---

Permalänk
Livsnjutare 😎

@Gorian: nix inga problem

För det mesta så låter jag/vi högtalarna sitta ihop en en stor soundbar dock, kanske 5-10% utav gångerna vi kopplar om och kör med lösa bakhögtalare.
Men varje gång vi gjort det så har det varit helt seamless! 👌🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Denon har riktigt bra ljud för pengarna, kolla på hifi klubben

Permalänk
Medlem

Detta kanske kan vara ett alternativ, har inte lyssnat på dessa själv men Audio Pro brukar låta bra.
Går att ansluta en sub om behovet finns.
https://www.audiopro.com/sv/product/a26/#svart

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Låter sweet 👍 Hur länge har du haft systemet?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Köpte denna på rea för 5990 😊
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lg-sl10yg-5-1-2-ch-supr...

Riktigt nice tycker jag. Fyller min 1:a på 42kvm utan problem! Så orkar du vänta så kommer den nog på rea igen under BF om inte tidigare.

Visa signatur

Intel i7 5820K 4.5GHz, Noctua D-15, Corsair 16GB 3000MHz, X99-Deluxe, Asus GTX 1070 Strix, Fractal Design Define R4

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Gorian:

@andreas_dock: Låter sweet 👍 Hur länge har du haft systemet?

Uppe på 1,5år tror jag nu... tiden går fort 🙄

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •