Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

JAg menade att du skaffar en router bara för att koppla till dator och Quest, den behöver ju inte "vara med" på nätverket i övrigt så att säga.

Och hur kopplas denna router till övriga grejer? Någon nedan nämnde något om en trådlös router. Läste oxå nånstans att det var möjligt att koppla ihop routrarna genom ethernet kabel? Sorry att det är mycket frågor, men google är inte mycket till hjälp när det gäller detta.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Och hur kopplas denna router till övriga grejer? Någon nedan nämnde något om en trådlös router. Läste oxå nånstans att det var möjligt att koppla ihop routrarna genom ethernet kabel? Sorry att det är mycket frågor, men google är inte mycket till hjälp när det gäller detta.

Det är en vanlig router som menas. Du kan koppla på lite olika sätt men jag känner dock att denna convo spårat ut lite, kanske bättre att skapa en egen tråd kring detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Och hur kopplas denna router till övriga grejer? Någon nedan nämnde något om en trådlös router. Läste oxå nånstans att det var möjligt att koppla ihop routrarna genom ethernet kabel? Sorry att det är mycket frågor, men google är inte mycket till hjälp när det gäller detta.

Dator till router med kabel.
Router till vägg för ström
Done

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Dator till router med kabel.
Router till vägg för ström
Done

Om jag inte har fel så behöver Questen internet också. Så antingen behöver han skapa en trådlös nätverksbrygga med ett frekvensband mellan router och router eller ställa in datorn som gateway och konfigurera routern för det vilket isf kräver att datorn är igång för att internet ska fungera för questen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GG25:

Det är en vanlig router som menas. Du kan koppla på lite olika sätt men jag känner dock att denna convo spårat ut lite, kanske bättre att skapa en egen tråd kring detta.

Skrivet av GG25:

Om jag inte har fel så behöver Questen internet också. Så antingen behöver han skapa en trådlös nätverksbrygga med ett frekvensband mellan router och router eller ställa in datorn som gateway och konfigurera routern för det vilket isf kräver att datorn är igång för att internet ska fungera för questen.

Håller med om att det gick lite över styr. Tänkte att det kunde vara bra att ha det i den här tråden då den är lätt att hitta och det säkert kommer vara fler som undrar samma sak. Men det blev lite väl mycket kanske... och hela det här låter lite väl för komplicerat och tidskrävande för att vara värt det, för mig iallafall. Blir att inskaffa ny ISP och en bra AX router som ersätter min gamla om ett par månader när mitt nuvarande kontrakt tar slut, och så borde resten inte vara så svårt! Och tillsvidare så klarar jag mig med link kabeln! Tack till alla som försökt hjälpa till iallafall!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av GG25:

Om jag inte har fel så behöver Questen internet också. Så antingen behöver han skapa en trådlös nätverksbrygga med ett frekvensband mellan router och router eller ställa in datorn som gateway och konfigurera routern för det vilket isf kräver att datorn är igång för att internet ska fungera för questen.

Man kan köra Quest offline.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

En fråga. Kommer elgiganten att sälja dessa i butik eller bara online?
Tänkte nog köpa quest2 trots allt.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

En fråga. Kommer elgiganten att sälja dessa i butik eller bara online?
Tänkte nog köpa quest2 trots allt.

Quest 1 fanns i butik så Quest 2 lär väll göra det också.
Var faktiskt igår på Elgiganten där jag bor och såg en köpa den sista Quest 1 dom hade, var på rea-hylla.
Vet inte vad den kostade, hoppas köparen inte gjorde bort sig.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

En fråga. Kommer elgiganten att sälja dessa i butik eller bara online?
Tänkte nog köpa quest2 trots allt.

Säkert i framtiden, men har svårt att tro att de kommer att göra det vid release. De har säkert redan fått fler förbeställningar än vad de har i lager, och kommer troligtvis prioritera förbeställningarna innan de börjar sälja dem i butik. Skulle gissa på att de hamnar på hyllorna någon gång i slutet av November eller i December!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat en video recension på Elite strapen med batteri? Är nyfiken på hur mycket batteriet gör den mindre framtung, eller om det endast är för att just ge mer kräm. Nån recension sa nämligen att vanliga eliten gör ett bra jobb med att göra den mindre framtung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Någon som har hittat en video recension på Elite strapen med batteri? Är nyfiken på hur mycket batteriet gör den mindre framtung, eller om det endast är för att just ge mer kräm. Nån recension sa nämligen att vanliga eliten gör ett bra jobb med att göra den mindre framtung.

Köpte vanliga elite, för jag tror det blir billigare med passande eftermarknadsbatteri om det visar sig att det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Särimner:

Köpte vanliga elite, för jag tror det blir billigare med passande eftermarknadsbatteri om det visar sig att det behövs.

Ja, det lutar åt det också för min del och just att den recensionen sa att Eliten gjorde ett bra jobb med minska framtyngden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Någon som har hittat en video recension på Elite strapen med batteri? Är nyfiken på hur mycket batteriet gör den mindre framtung, eller om det endast är för att just ge mer kräm. Nån recension sa nämligen att vanliga eliten gör ett bra jobb med att göra den mindre framtung.

Skrivet av Särimner:

Köpte vanliga elite, för jag tror det blir billigare med passande eftermarknadsbatteri om det visar sig att det behövs.

Nej tror inte någon av dom Youtubers som fått enheterna tidigt fått nått annat än den vanliga elite strapen.
Svårt det där med priset, man får ju liksom ändå elite strapen och batteri + väska.
Köper man bara Elite strap och väska blir det typ 1000-1100:- sen ska man köpa en smidig powerbank också för säg 2-300:-
Så det blir ju inte jättemycket billigare plus att jag tycker Elite strapen med batteriet inbyggt verkar jäkligt smidig.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är detta Quest 2:an han kör med?
https://youtu.be/aOYHg8qdxTE

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Är detta Quest 2:an han kör med?
https://youtu.be/aOYHg8qdxTE

Nej. Det är en Pico Neo 2.

Väldigt lik den nya Questen, men inte en konsumentprodukt och mycket dyrare.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk

Har själv förhandsbokat en på komplett och de skulle skicka den 13 så verkar som man får den 2 dagar efter release :/ men ändå bra att jag får den så pass nära release

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Nej tror inte någon av dom Youtubers som fått enheterna tidigt fått nått annat än den vanliga elite strapen.
Svårt det där med priset, man får ju liksom ändå elite strapen och batteri + väska.
Köper man bara Elite strap och väska blir det typ 1000-1100:- sen ska man köpa en smidig powerbank också för säg 2-300:-
Så det blir ju inte jättemycket billigare plus att jag tycker Elite strapen med batteriet inbyggt verkar jäkligt smidig.

Blir såklart dyrare att köpa elite strap + batteri + väska separat. Men om man bara vill ha elite strap + batteri så kan man ju spara en del på att köpa ett eftermarknads batteri! Det är dock, som du sade, utan tvekan mycket smidigare att bara köpa bundeln och så är man klar med det!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Säkert i framtiden, men har svårt att tro att de kommer att göra det vid release. De har säkert redan fått fler förbeställningar än vad de har i lager, och kommer troligtvis prioritera förbeställningarna innan de börjar sälja dem i butik. Skulle gissa på att de hamnar på hyllorna någon gång i slutet av November eller i December!

Ajdå. Trodde det var lugnt med beställning då det stod 100+ i weblager.
Hoppas man får en då :/

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Bryr man sig om hur den ser ut så ser batteristrappen helt klart bättre ut än att kardborra/buntbanda fast motvikter baktill. Dock svårt att utröna om sladden från batteriet går att ta loss i batteriänden, sopigt om så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Ajdå. Trodde det var lugnt med beställning då det stod 100+ i weblager.
Hoppas man får en då :/

Mycket möjligt att det finns gott om dem. Svårt att veta om det är 101 eller 101,000 i lager när det bara står (100+)....

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

För nya användare:

Permalänk
Sötast

Jag har aldrig fattat unboxing faktiskt

Varför är det inte lika trendigt att låta barnen bara titta på när främligar öppnar deras julklappar på julafton?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag har aldrig fattat unboxing faktiskt

Varför är det inte lika trendigt att låta barnen bara titta på när främligar öppnar deras julklappar på julafton?

Inte jag heller, fast själva videon är mer än en unboxing trots titeln.

Permalänk
Medlem

Virtual Desktop 1.16.2 släppt:

Citat:

Added support for Quest 2

Quest 2 streams at higher resolutions, has a higher maximum bitrate (150 Mbps instead of 100) and supports 60, 72, 80 and 90Hz. Note that Oculus has said they would limit the Quest 2 to 72hz for apps at launch but will re-enable 80 and 90hz in a future OS update.

• Added screen brightness slider in Settings tab

This slider adjusts the brightness of the desktop screen

• Added new Streaming tab with separate VR framerate, bitrate and gamma slider

This is where all the options that affect VR streaming are now located. The gamma slider lets you adjust the brightness of your VR games.

• Improved controller prediction in SteamVR games

This change makes the controllers feel less like jello in SteamVR games

• Fixed menu button when "Switch Oculus and Menu buttons" is enabled in the Oculus device settings

Previously if you had inverted the buttons, it wouldn't be possible to open the menu

• Fixed video warping effect with AMD GPUs at Low and High VR Graphics Quality

• Fixed game compatibility with: TWD: Onslaught, Population One, Apex Construct

Permalänk

Jag har beställt från Elgiganten så sent som igår (6 oktober). Både en Quest2 256 GB + Elite Strap. Fick ursprungsleverans 20:e och nu puttades datumet till 30:e. Osäker på om det beror på elite strap eller enheten - eller både ock. Men jag har ingen panik.

Lite OT men vad är "must haves" på en Quest (2)? Jag har inget VR-headset sen tidigare. Har förstått att Virtual Desktop är nice. Gillar Beat Saber som jag testat ett par gånger. Fler tips? Gärna på sånt som är bra att streama via Virtual Desktop, allt från filmer till spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MikeeSouth:

Jag har beställt från Elgiganten så sent som igår (6 oktober). Både en Quest2 256 GB + Elite Strap. Fick ursprungsleverans 20:e och nu puttades datumet till 30:e. Osäker på om det beror på elite strap eller enheten - eller både ock. Men jag har ingen panik.

Lite OT men vad är "must haves" på en Quest (2)? Jag har inget VR-headset sen tidigare. Har förstått att Virtual Desktop är nice. Gillar Beat Saber som jag testat ett par gånger. Fler tips? Gärna på sånt som är bra att streama via Virtual Desktop, allt från filmer till spel.

Superhot och Echo VR är populära. Eleven Table Tennis om du gillar pingis. För kondition är Thrill of the Fight bra. Svårt att rekommendera mer utan att veta dina preferenser.

För streaming av PC-spel så är ju HL: Alyx ett spel som inte bör missas.

Permalänk
Sötast

Jag har skrikit inombords för HL:Alyx sedan första trailern och hela jag vill spela det som första titel på VR.

Jag får dock en känsla av att jag bör vänta ett tag - dagar? veckor? för att få VR-fötter först, jobba bort eventuellt illamående och sist men inte minst, kanske till och med uppskatta det ännu mer om man kan jämföra det med - for a lack of a better word - sämre VR-titlar?

Börja med diamanten och sedan jobba sig baklänges kanske inte är det bästa? (snacka om att hypa något haha)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag har skrikit inombords för HL:Alyx sedan första trailern och hela jag vill spela det som första titel på VR.

Jag får dock en känsla av att jag bör vänta ett tag - dagar? veckor? för att få VR-fötter först, jobba bort eventuellt illamående och sist men inte minst, kanske till och med uppskatta det ännu mer om man kan jämföra det med - for a lack of a better word - sämre VR-titlar?

Börja med diamanten och sedan jobba sig baklänges kanske inte är det bästa? (snacka om att hypa något haha)

Finns många bra vr titlar. Har inte köpt Alyx ännu tror inte jag kommer bli blåst av stolen direkt. Valves lir är alltid på tok för hypade. Begriper inte hur det där fungerar riktigt men kul det säljer vr

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av MikeeSouth:

Jag har beställt från Elgiganten så sent som igår (6 oktober). Både en Quest2 256 GB + Elite Strap. Fick ursprungsleverans 20:e och nu puttades datumet till 30:e. Osäker på om det beror på elite strap eller enheten - eller både ock. Men jag har ingen panik.

Jag beställde också från elgiganten. Var fick du se leveransdatumet? Hittar inget om det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DGS:

Jag beställde också från elgiganten. Var fick du se leveransdatumet? Hittar inget om det.

Har inte heller. Beställde 64GB versionen 3e.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR