3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Idag hämtade jag mitt ASUS RTX3080 TUF OC V2! Så nu är det en gubbe mindre i "TUF non-OC"-kön.

Beställt Den 16/10 2020 från Webhallen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | i5-13600KF | MSI Pro Z690-A DDR4 | ASUS RTX3080 TUF OC | Corsair 32GB | Corsair HX850W M | Acer Predator 27" | Win10 64bit

Permalänk
Medlem

Efter massa fram och tillbaka med EG så landade det på ett evga 3080 ftw3 för 7500 så kan väl inte klaga på det. Tog bara över 1 timma på telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Efter massa fram och tillbaka med EG så landade det på ett evga 3080 ftw3 för 7500 så kan väl inte klaga på det. Tog bara över 1 timma på telefon.

Bra spelat. Vem/vad fick du prata med och hur argumenterade du för din sak?

Visa signatur

Nybyn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Efter massa fram och tillbaka med EG så landade det på ett evga 3080 ftw3 för 7500 så kan väl inte klaga på det. Tog bara över 1 timma på telefon.

7 500 kr? Tillåt mig att tvivla då det är billigare än det billigaste kortet vid releasen. EG har givit mig "goddag yxskaft" svar på mina förfrågningar. Jag har hänvisat till täckningsköp enligt 33§ Konsumentköpslagen vilket jag har stämt av med konsumentombudsmannen borde vara tillämpligt här. När jag förklarade detta för deras support över e-mail och hänvisade till en produkt som motsvarade min beställda produkt fick jag som svar att de inte hade produkten i lager, sen i nästa mening skriver de att de har "nedan" produkter för mig att välja på och där är exakt det kortet som jag hänvisade till som de i ovan mening sa att de inte hade i lager... De har ju förmodligen inte ens läst vad man skrivit... Jag har även pratat med dem i telefon men jag ska göra ett nytt försök imorgon, dock känns det orimligt från min sida att kräva att jag skulle få ett kort billigare än det billigaste de hade vid releasen, var ligger logiken i det?

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av FreddeY2K:

7 500 kr? Tillåt mig att tvivla då det är billigare än det billigaste kortet vid releasen. EG har givit mig "goddag yxskaft" svar på mina förfrågningar. Jag har hänvisat till täckningsköp enligt 33§ Konsumentköpslagen vilket jag har stämt av med konsumentombudsmannen borde vara tillämpligt här. När jag förklarade detta för deras support över e-mail och hänvisade till en produkt som motsvarade min beställda produkt fick jag som svar att de inte hade produkten i lager, sen i nästa mening skriver de att de har "nedan" produkter för mig att välja på och där är exakt det kortet som jag hänvisade till som de i ovan mening sa att de inte hade i lager... De har ju förmodligen inte ens läst vad man skrivit... Jag har även pratat med dem i telefon men jag ska göra ett nytt försök imorgon, dock känns det orimligt från min sida att kräva att jag skulle få ett kort billigare än det billigaste de hade vid releasen, var ligger logiken i det?

Det beror på om du beställt via faktura eller betalat in, har du betalat in så ska ju elgiganten stå för något liknande "ränta o sveda" har du valt att få det på faktura så är det lite W/E

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Efter massa fram och tillbaka med EG så landade det på ett evga 3080 ftw3 för 7500 så kan väl inte klaga på det. Tog bara över 1 timma på telefon.

Ställer mig också väldigt tveksam till detta faktiskt.

Permalänk
Medlem

Verkar som det rullat på ganska bra för Inet med 3080 TUF OC, äntligen erbjuden ett V2 kort med orderdatum 2021-11-27, så kanske är fler som är nära att få kort. Kommer nog ta ett litet tag innan man kommer ur rutinen att titta in i den här tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Det beror på om du beställt via faktura eller betalat in, har du betalat in så ska ju elgiganten stå för något liknande "ränta o sveda" har du valt att få det på faktura så är det lite W/E

Finns tyvärr inget lagstöd för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonasm86:

Verkar som det rullat på ganska bra för Inet med 3080 TUF OC, äntligen erbjuden ett V2 kort med orderdatum 2021-11-27, så kanske är fler som är nära att få kort. Kommer nog ta ett litet tag innan man kommer ur rutinen att titta in i den här tråden

wut? Jag beställde 10 dagar efter dig och var senast på plats 147 i kön för några dagar sedan.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Skrivet av Iveco:

Idag hämtade jag mitt ASUS RTX3080 TUF OC V2! Så nu är det en gubbe mindre i "TUF non-OC"-kön.

Beställt Den 16/10 2020 från Webhallen.

Grattis!

Jag väntar fortfarande. Fick du betala mellanskillnaden till v2 eller fick du det till samma pris som v1 när du beställde 2020?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DBlackadder:

Grattis!

Jag väntar fortfarande. Fick du betala mellanskillnaden till v2 eller fick du det till samma pris som v1 när du beställde 2020?

Samma

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Wow. "Varför beställde jag inte från Webhallen", frågar jag mig själv om och om igen.

Eller var det möjligen Asus som levererade till samma pris som v1 2020?

Permalänk
Medlem

Jag vill bara säga att jag ALDRIG mer kommer beställa något från elgiganten. Kommer hädanefter hålla mig till mina tre favo butiker. Inet, Webhallen, Komplett.

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tog det innan man ej kunde lägga en order på 3080 TUF för 7825 eller vad det nu var hos ÅF i början?

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBlackadder:

Grattis!

Jag väntar fortfarande. Fick du betala mellanskillnaden till v2 eller fick du det till samma pris som v1 när du beställde 2020?

Jag fick det till samma pris som när jag beställde, 7825kr.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact | i5-13600KF | MSI Pro Z690-A DDR4 | ASUS RTX3080 TUF OC | Corsair 32GB | Corsair HX850W M | Acer Predator 27" | Win10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Hur lång tid tog det innan man ej kunde lägga en order på 3080 TUF för 7825 eller vad det nu var hos ÅF i början?

Det var olika beroende på vad de hade för system från början.

Permalänk

Studentrabatt/rabattkod? Webhallen

Tja undrar ifall det existerar någon typ av rabattkod på Webhallen, är student så varenda slant man lyckas spara räknas såklart 💪😊.

Permalänk

Och nu efter 10 månaders väntan på ett Ventus 3X OC har Inet äntligen kontaktat en och erbjudit ett Suprim X istället... För 1500 kronor extra i handen då, förstås, dessutom ett av få 3080 som faktiskt inte får plats i chassit. Det var även det enda kort jag kunde få tag på vid release på fysisk plats, men tackade nej på grund av ovanstående anledning. Misstänker att om jag tackar nej nu så får man vänta 10 månader till.

Känner mig lite som en sim som plötsligt ser poolstegen försvinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DBlackadder:

Eller var det möjligen Asus som levererade till samma pris som v1 2020?

Nej, det är Webhallen som tagit den förlusten om du läser några av deras tidigare inlägg.

Skrivet av draanexle:

Hur lång tid tog det innan man ej kunde lägga en order på 3080 TUF för 7825 eller vad det nu var hos ÅF i början?

Kampanjen varade till och med 16 oktober. Webhallen slutade dock ta beställningar en period mellan ca 22 september och 15 oktober om jag minns rätt. Även flera andra återförsäljare slutade ta beställningar ganska tidigt om jag minns rätt.

Skrivet av LebronJames23:

Tja undrar ifall det existerar någon typ av rabattkod på Webhallen, är student så varenda slant man lyckas spara räknas såklart 💪😊.

Om du kan tänka dig att köpa presentkort först och sedan betala med dem kan du få 5% rabatt via erbjudandet nedan. Liknande erbjudanden brukar finnas via Benify. Tänk dock på att du vid en eventuell retur då troligen får tillbaka pengarna i presentkort.

https://partner.getgifted.com/se/

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av nybyn:

Bra spelat. Vem/vad fick du prata med och hur argumenterade du för din sak?

Jo jag fick prata med en tjej kommer ej ihåg namnet men var inget klassiskt svenskt. Jag hade pratat med dem i fredags och då gav de mig ett erbjudande att välja mellan palit eller evga. Så jag valde evga som sagt. Sen frågade jag angående den kompromisen på 1500 de gav mig på mitt ventus kort. Hon sa att hon inte riktkgt visste om hon kunde ge mig den på grund av att jag redan får det kortet billigare. Så hon gick iväg och frågade lite kollegor och de visste inte heller så hon gav mig då de 1500 avdragna från priset på 9000

Permalänk
Medlem

Tycker det låter märkligt. Då är du den första och ända som jag känner till om fått en sådan deal av EG. Har pratat med många andra som haft beställningar på EG och ingen har fått något medhåll. Antingen har det varit "du får köpa detta + mellanskillnad" eller "fuck off" Du får ursäkta om vi inte tror dig för det känns inte så troligt. Även jag som pratat med EG vid flera gånger så säger de att de fått strikta och hårda besked från ledningen att inte gå med på några krav.

Permalänk
Elgiganten

Hej alla!

Jag vill att ni ska veta att det ligger långt upp på vår priolista att vara aktiva här på swec och vi siktar på att ha en person på plats under nästa år som kan axla det ansvaret. Det kommer också hjälpa oss att få ut information och framför allt ge er svar på era frågor/inspel.

Här kommer information till alla er som nyligen fått sin RTX 3080-order krediterad, eller har valt att byta till ett annat kort till en förhöjd kostnad.

Först och främst vill jag be om ursäkt att ni har fått vänta så länge, inte fått bra information under tiden och dessutom fått ett ersättningserbjudande som var allt annat än bra. Men jag vet att en ursäkt ibland inte räcker.

Här kommer därför en lösning som jag hoppas att ni tycker känns okej.

- Ni kommer alla få erbjudande om att köpa ett RTX 3080-kort till ursprungspriset som ni betalade förra året. Ni kommer även bli kompenserade med 1000kr presentkort för den bristande informationen och den långa väntetiden.

- För er som redan valt att köpa ett ersättningskort till en förhöjd kostnad, så kommer ni få mellanskillnaden tillbaka, samt 1000kr presentkort.

- Hur snabbt vi kan ordna ett ersättningskort till just DIG, kan jag inte svara på just nu. Men mitt mål är att alla på listan ska ha ett kort i sin dator innan årsskiftet.

Så här kommer det att gå till:

1. Så fort en leverans anländer från våra distributörer, så kommer vi att börja beta av listan.
Vi kommer alltså inte boka upp några kort som vi inte har fysiskt på lager.

2. När det är din tur att köpa ett ersättningskort, så kommer du få ett mail från social.gaming@giganten.se (spara det som en säker adress i er mailklient, så det inte hamnar i spam/skräp)

3. Efter det tar ni kontakt med kundtjänst, som kommer att hantera er order manuellt, skicka ut betalningslänk samt skicka ut presentkortet.

4. Grafikkortet levereras sedan direkt från vårt lager.

Situationen kring komponenter och särskilt grafikkort, har så långt jag kan minnas, aldrig
varit så utmanande och frustrerande som under det här året. Men vi kan åtminstone säga att vi har lärt av oss våra misstag. Särskilt i vår hantering av försäljningen och framför allt i den bristande kommunikationen samt vår initiala lösning till er kunder.

Återigen, ledsen för hur vi har hanterat detta. Men jag hoppas att ni kan ge oss en sista chans att äntligen leverera ett kort till er.

Om ni har frågor under tidens gång, så dra gärna ett PM via swec, eller instagram.com/elgigantengaming.

Mvh Alexander Åberg

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej alla!

Jag vill att ni ska veta att det ligger långt upp på vår priolista att vara aktiva här på swec och vi siktar på att ha en person på plats under nästa år som kan axla det ansvaret. Det kommer också hjälpa oss att få ut information och framför allt ge er svar på era frågor/inspel.

Här kommer information till alla er som nyligen fått sin RTX 3080-order krediterad, eller har valt att byta till ett annat kort till en förhöjd kostnad.

Först och främst vill jag be om ursäkt att ni har fått vänta så länge, inte fått bra information under tiden och dessutom fått ett ersättningserbjudande som var allt annat än bra. Men jag vet att en ursäkt ibland inte räcker.

Här kommer därför en lösning som jag hoppas att ni tycker känns okej.

- Ni kommer alla få erbjudande om att köpa ett RTX 3080-kort till ursprungspriset som ni betalade förra året. Ni kommer även bli kompenserade med 1000kr presentkort för den bristande informationen och den långa väntetiden.

- För er som redan valt att köpa ett ersättningskort till en förhöjd kostnad, så kommer ni få mellanskillnaden tillbaka, samt 1000kr presentkort.

- Hur snabbt vi kan ordna ett ersättningskort till just DIG, kan jag inte svara på just nu. Men mitt mål är att alla på listan ska ha ett kort i sin dator innan årsskiftet.

Så här kommer det att gå till:

1. Så fort en leverans anländer från våra distributörer, så kommer vi att börja beta av listan.
Vi kommer alltså inte boka upp några kort som vi inte har fysiskt på lager.

2. När det är din tur att köpa ett ersättningskort, så kommer du få ett mail från social.gaming@giganten.se (spara det som en säker adress i er mailklient, så det inte hamnar i spam/skräp)

3. Efter det tar ni kontakt med kundtjänst, som kommer att hantera er order manuellt, skicka ut betalningslänk samt skicka ut presentkortet.

4. Grafikkortet levereras sedan direkt från vårt lager.

Situationen kring komponenter och särskilt grafikkort, har så långt jag kan minnas, aldrig
varit så utmanande och frustrerande som under det här året. Men vi kan åtminstone säga att vi har lärt av oss våra misstag. Särskilt i vår hantering av försäljningen och framför allt i den bristande kommunikationen samt vår initiala lösning till er kunder.

Återigen, ledsen för hur vi har hanterat detta. Men jag hoppas att ni kan ge oss en sista chans att äntligen leverera ett kort till er.

Om ni har frågor under tidens gång, så dra gärna ett PM via swec, eller instagram.com/elgigantengaming.

Mvh Alexander Åberg

Ditt inlägg kommer nog göra många kunder glada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej alla!

Jag vill att ni ska veta att det ligger långt upp på vår priolista att vara aktiva här på swec och vi siktar på att ha en person på plats under nästa år som kan axla det ansvaret. Det kommer också hjälpa oss att få ut information och framför allt ge er svar på era frågor/inspel.

Här kommer information till alla er som nyligen fått sin RTX 3080-order krediterad, eller har valt att byta till ett annat kort till en förhöjd kostnad.

Först och främst vill jag be om ursäkt att ni har fått vänta så länge, inte fått bra information under tiden och dessutom fått ett ersättningserbjudande som var allt annat än bra. Men jag vet att en ursäkt ibland inte räcker.

Här kommer därför en lösning som jag hoppas att ni tycker känns okej.

- Ni kommer alla få erbjudande om att köpa ett RTX 3080-kort till ursprungspriset som ni betalade förra året. Ni kommer även bli kompenserade med 1000kr presentkort för den bristande informationen och den långa väntetiden.

- För er som redan valt att köpa ett ersättningskort till en förhöjd kostnad, så kommer ni få mellanskillnaden tillbaka, samt 1000kr presentkort.

- Hur snabbt vi kan ordna ett ersättningskort till just DIG, kan jag inte svara på just nu. Men mitt mål är att alla på listan ska ha ett kort i sin dator innan årsskiftet.

Så här kommer det att gå till:

1. Så fort en leverans anländer från våra distributörer, så kommer vi att börja beta av listan.
Vi kommer alltså inte boka upp några kort som vi inte har fysiskt på lager.

2. När det är din tur att köpa ett ersättningskort, så kommer du få ett mail från social.gaming@giganten.se (spara det som en säker adress i er mailklient, så det inte hamnar i spam/skräp)

3. Efter det tar ni kontakt med kundtjänst, som kommer att hantera er order manuellt, skicka ut betalningslänk samt skicka ut presentkortet.

4. Grafikkortet levereras sedan direkt från vårt lager.

Situationen kring komponenter och särskilt grafikkort, har så långt jag kan minnas, aldrig
varit så utmanande och frustrerande som under det här året. Men vi kan åtminstone säga att vi har lärt av oss våra misstag. Särskilt i vår hantering av försäljningen och framför allt i den bristande kommunikationen samt vår initiala lösning till er kunder.

Återigen, ledsen för hur vi har hanterat detta. Men jag hoppas att ni kan ge oss en sista chans att äntligen leverera ett kort till er.

Om ni har frågor under tidens gång, så dra gärna ett PM via swec, eller instagram.com/elgigantengaming.

Mvh Alexander Åberg

Wow, grymt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej alla!

Jag vill att ni ska veta att det ligger långt upp på vår priolista att vara aktiva här på swec och vi siktar på att ha en person på plats under nästa år som kan axla det ansvaret. Det kommer också hjälpa oss att få ut information och framför allt ge er svar på era frågor/inspel.

Här kommer information till alla er som nyligen fått sin RTX 3080-order krediterad, eller har valt att byta till ett annat kort till en förhöjd kostnad.

Först och främst vill jag be om ursäkt att ni har fått vänta så länge, inte fått bra information under tiden och dessutom fått ett ersättningserbjudande som var allt annat än bra. Men jag vet att en ursäkt ibland inte räcker.

Här kommer därför en lösning som jag hoppas att ni tycker känns okej.

- Ni kommer alla få erbjudande om att köpa ett RTX 3080-kort till ursprungspriset som ni betalade förra året. Ni kommer även bli kompenserade med 1000kr presentkort för den bristande informationen och den långa väntetiden.

- För er som redan valt att köpa ett ersättningskort till en förhöjd kostnad, så kommer ni få mellanskillnaden tillbaka, samt 1000kr presentkort.

- Hur snabbt vi kan ordna ett ersättningskort till just DIG, kan jag inte svara på just nu. Men mitt mål är att alla på listan ska ha ett kort i sin dator innan årsskiftet.

Så här kommer det att gå till:

1. Så fort en leverans anländer från våra distributörer, så kommer vi att börja beta av listan.
Vi kommer alltså inte boka upp några kort som vi inte har fysiskt på lager.

2. När det är din tur att köpa ett ersättningskort, så kommer du få ett mail från social.gaming@giganten.se (spara det som en säker adress i er mailklient, så det inte hamnar i spam/skräp)

3. Efter det tar ni kontakt med kundtjänst, som kommer att hantera er order manuellt, skicka ut betalningslänk samt skicka ut presentkortet.

4. Grafikkortet levereras sedan direkt från vårt lager.

Situationen kring komponenter och särskilt grafikkort, har så långt jag kan minnas, aldrig
varit så utmanande och frustrerande som under det här året. Men vi kan åtminstone säga att vi har lärt av oss våra misstag. Särskilt i vår hantering av försäljningen och framför allt i den bristande kommunikationen samt vår initiala lösning till er kunder.

Återigen, ledsen för hur vi har hanterat detta. Men jag hoppas att ni kan ge oss en sista chans att äntligen leverera ett kort till er.

Om ni har frågor under tidens gång, så dra gärna ett PM via swec, eller instagram.com/elgigantengaming.

Mvh Alexander Åberg

Toppen och Bra initiativ

Frågor:
Hur skall de som valt "deal" och varit tvungna att betala mellanskillnad gå tillväga för att få pengarna tillbaka och ta del av presentkortet? Om man inte är nöjd med det grafikkort som erbjöds vid tillfället, finns det möjlighet att få byta till ett annat fabrikat?

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Blackie:

Toppen och Bra initiativ

Frågor:
Hur skall de som valt "deal" och varit tvungna att betala mellanskillnad gå tillväga för att få pengarna tillbaka och ta del av presentkortet? Om man inte är nöjd med det grafikkort som erbjöds vid tillfället, finns det möjlighet att få byta till ett annat fabrikat?

Hej!

Jag kommer gå igenom alla köp och ta kontakt med de som valt att betala mellanskillnaden. Så att de får pengarna tillbaka + presentkort. Om man inte är nöjd med kortet man har valt, så får vi helt enkelt lösa det och lägga in er i listan igen. Men bra då om man drar ett PM till oss.

Mvh Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej!

Jag kommer gå igenom alla köp och ta kontakt med de som valt att betala mellanskillnaden. Så att de får pengarna tillbaka + presentkort. Om man inte är nöjd med kortet man har valt, så får vi helt enkelt lösa det och lägga in er i listan igen. Men bra då om man drar ett PM till oss.

Mvh Alex

Hej Elgiganten

Äntligen vaknade ni till liv här igen, nu kan ni bara göra om och göra rätt, bra initiativ av er Tar tillbaka allt jag sagt negativt om er när ni löst detta problem
Kanske i framtiden så handlar man datakompnenter av er

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej alla!

Jag vill att ni ska veta att det ligger långt upp på vår priolista att vara aktiva här på swec och vi siktar på att ha en person på plats under nästa år som kan axla det ansvaret. Det kommer också hjälpa oss att få ut information och framför allt ge er svar på era frågor/inspel.

Här kommer information till alla er som nyligen fått sin RTX 3080-order krediterad, eller har valt att byta till ett annat kort till en förhöjd kostnad.

Först och främst vill jag be om ursäkt att ni har fått vänta så länge, inte fått bra information under tiden och dessutom fått ett ersättningserbjudande som var allt annat än bra. Men jag vet att en ursäkt ibland inte räcker.

Här kommer därför en lösning som jag hoppas att ni tycker känns okej.

- Ni kommer alla få erbjudande om att köpa ett RTX 3080-kort till ursprungspriset som ni betalade förra året. Ni kommer även bli kompenserade med 1000kr presentkort för den bristande informationen och den långa väntetiden.

- För er som redan valt att köpa ett ersättningskort till en förhöjd kostnad, så kommer ni få mellanskillnaden tillbaka, samt 1000kr presentkort.

- Hur snabbt vi kan ordna ett ersättningskort till just DIG, kan jag inte svara på just nu. Men mitt mål är att alla på listan ska ha ett kort i sin dator innan årsskiftet.

Så här kommer det att gå till:

1. Så fort en leverans anländer från våra distributörer, så kommer vi att börja beta av listan.
Vi kommer alltså inte boka upp några kort som vi inte har fysiskt på lager.

2. När det är din tur att köpa ett ersättningskort, så kommer du få ett mail från social.gaming@giganten.se (spara det som en säker adress i er mailklient, så det inte hamnar i spam/skräp)

3. Efter det tar ni kontakt med kundtjänst, som kommer att hantera er order manuellt, skicka ut betalningslänk samt skicka ut presentkortet.

4. Grafikkortet levereras sedan direkt från vårt lager.

Situationen kring komponenter och särskilt grafikkort, har så långt jag kan minnas, aldrig
varit så utmanande och frustrerande som under det här året. Men vi kan åtminstone säga att vi har lärt av oss våra misstag. Särskilt i vår hantering av försäljningen och framför allt i den bristande kommunikationen samt vår initiala lösning till er kunder.

Återigen, ledsen för hur vi har hanterat detta. Men jag hoppas att ni kan ge oss en sista chans att äntligen leverera ett kort till er.

Om ni har frågor under tidens gång, så dra gärna ett PM via swec, eller instagram.com/elgigantengaming.

Mvh Alexander Åberg

Snyggt! Det var det vi ville höra. Tror de flesta har förståelse för den exceptionell situation och det är ok att pudla och ändra sitt beslut. Tack EG!

stavar som en kratta
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej alla!

Jag vill att ni ska veta att det ligger långt upp på vår priolista att vara aktiva här på swec och vi siktar på att ha en person på plats under nästa år som kan axla det ansvaret. Det kommer också hjälpa oss att få ut information och framför allt ge er svar på era frågor/inspel.

Här kommer information till alla er som nyligen fått sin RTX 3080-order krediterad, eller har valt att byta till ett annat kort till en förhöjd kostnad.

Först och främst vill jag be om ursäkt att ni har fått vänta så länge, inte fått bra information under tiden och dessutom fått ett ersättningserbjudande som var allt annat än bra. Men jag vet att en ursäkt ibland inte räcker.

Här kommer därför en lösning som jag hoppas att ni tycker känns okej.

- Ni kommer alla få erbjudande om att köpa ett RTX 3080-kort till ursprungspriset som ni betalade förra året. Ni kommer även bli kompenserade med 1000kr presentkort för den bristande informationen och den långa väntetiden.

- För er som redan valt att köpa ett ersättningskort till en förhöjd kostnad, så kommer ni få mellanskillnaden tillbaka, samt 1000kr presentkort.

- Hur snabbt vi kan ordna ett ersättningskort till just DIG, kan jag inte svara på just nu. Men mitt mål är att alla på listan ska ha ett kort i sin dator innan årsskiftet.

Så här kommer det att gå till:

1. Så fort en leverans anländer från våra distributörer, så kommer vi att börja beta av listan.
Vi kommer alltså inte boka upp några kort som vi inte har fysiskt på lager.

2. När det är din tur att köpa ett ersättningskort, så kommer du få ett mail från social.gaming@giganten.se (spara det som en säker adress i er mailklient, så det inte hamnar i spam/skräp)

3. Efter det tar ni kontakt med kundtjänst, som kommer att hantera er order manuellt, skicka ut betalningslänk samt skicka ut presentkortet.

4. Grafikkortet levereras sedan direkt från vårt lager.

Situationen kring komponenter och särskilt grafikkort, har så långt jag kan minnas, aldrig
varit så utmanande och frustrerande som under det här året. Men vi kan åtminstone säga att vi har lärt av oss våra misstag. Särskilt i vår hantering av försäljningen och framför allt i den bristande kommunikationen samt vår initiala lösning till er kunder.

Återigen, ledsen för hur vi har hanterat detta. Men jag hoppas att ni kan ge oss en sista chans att äntligen leverera ett kort till er.

Om ni har frågor under tidens gång, så dra gärna ett PM via swec, eller instagram.com/elgigantengaming.

Mvh Alexander Åberg

Gäller detta bara beställningar från förra året på 3080? Sen undrar jag om ni kommer göra något liknande på 3070?

Permalänk
Medlem

Kan bekräfta att Elgiganten kontaktat mig och jag har fått mellanskillnaden tillbaka + ett digitalt presentkort på 1000 kronor.

Bra jobbat Elgiganten!

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch