Är noob på python behöver hjälp

Permalänk
Medlem

Är noob på python behöver hjälp

Tja, exakt som rubriken säger så är jag en nybörjare på python och förlåt i förväg ifall jag är helt jävla dum i huvudet.
Men problemet är alltså jag vill ladda ner python 3.6.0 men när jag klickar på "download" knappen så händer ingenting och jag behöver denna specifika version.
Med andra ord, jag kan inte ladda ner python 3.6.0, jag är säkert bara dum i huvudet och kollar på fel ställe men aaaa. Hjälp hur laddar jag ner denna versionen?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

@kwame

Uhm... har du en länk till python 3.7.3? Skulle va tacksam ifall du hade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Physalia:

@kwame

Uhm... har du en länk till python 3.7.3? Skulle va tacksam ifall du hade det

https://www.python.org/ftp/python/3.7.3/

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

@Physalia: Varför behöver du specifika versioner av Python? Om du är nybörjare så gör du troligtvis bäst i att bara ladda ner den senaste versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

@Physalia: Varför behöver du specifika versioner av Python? Om du är nybörjare så gör du troligtvis bäst i att bara ladda ner den senaste versionen.

Jag håller på att göra en discord bot och vet bara hur man programmerar i dom versionerna. Med "vet" menar jag det finns bara tutorials på youtubes i dessa versionerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Physalia:

Jag håller på att göra en discord bot och vet bara hur man programmerar i dom versionerna. Med "vet" menar jag det finns bara tutorials på youtubes i dessa versionerna

Finns inget i 3.8.x eller 3.9.0 som är annorlunda när det gäller bakåtkompabilitet i före Python3.3. Du kommer bara inte vara "medveten" om vissa utökningar, men drar nytta av förbättringar i CPython och CIL.

... och jag vet, lita på mig

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X / Switch 2 / Steamdeck OLED

Permalänk

Varför installerar du inte Pyton via ditt operativsystems pakethanterare så att du slipper uppdatera själv? Alla viktiga Linux-distributioner och även Microsoft har Pyton i sina pakethanterare.