RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raggeboi:

Tack! Betyder det alltså att om jag lyckas köpa ett kort vid release den 18e så måste jag fixa kylningen separat på egen hand?

Alltså nej de enda korten som kommer vara tillgängliga den 18:e är enbart kort med denna kylare

Så oavsett om du köper Asus, MSI, ASROCK, Sapphire, Powercolor etc. så kommer kortet ha den kylaren (detta är såkallat referensdesignen). Du behöver inte köpa kylare separat, det följer alltid med.

Det som är synd med detta är om denna kylare skulle vara dålig på ngt sätt (kyler dåligt, högljudd) så kommer alla kort lida av det som släpps den 18:e (eftersom alla kort oavsett tillverkare använder samma design). Och AMD är tyvärr kända att släppa referenskort med ganska dåliga kylare. Men alla rykten pekar till att den är bra, men det får vi läsa oss till på Onsdag klockan 15:00.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaren! Blir nog kasta tärningen och se om man kan lyckas få hem ett i första vågen. Bör jag försöka att beställa genom svenska återförsäljare eller via AMD's hemsida? Jag har aldrig beställt hårdvara vid release tidigare och har ingen koll på hur detta går till : (

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Alltså nej de enda korten som kommer vara tillgängliga den 18:e är enbart kort med denna kylare

https://hexus.net/media/uploaded/2020/10/0cbd5ab0-2e71-4857-90bf-af59249343db.jpg

Så oavsett om du köper Asus, MSI, ASROCK, Sapphire, Powercolor etc. så kommer kortet ha den kylaren (detta är såkallat referensdesignen). Du behöver inte köpa kylare separat, det följer alltid med.

Det som är synd med detta är om denna kylare skulle vara dålig på ngt sätt (kyler dåligt, högljudd) så kommer alla kort lida av det som släpps den 18:e (eftersom alla kort oavsett tillverkare använder samma design). Och AMD är tyvärr kända att släppa referenskort med ganska dåliga kylare. Men alla rykten pekar till att den är bra, men det får vi läsa oss till på Onsdag klockan 15:00.

Skrivet av Raggeboi:

Tack så mycket för svaren! Blir nog kasta tärningen och se om man kan lyckas få hem ett i första vågen. Bör jag försöka att beställa genom svenska återförsäljare eller via AMD's hemsida? Jag har aldrig beställt hårdvara vid release tidigare och har ingen koll på hur detta går till : (

Jättesvårt att veta nu för tiden tycker jag. Personligen kommer jag försöka hålla mig till Komplett, Webhallen och AMD's site. För inet.se har tyvärr visat sin svaghet iom att deras site började krascha redan 5 minuter innan releasen av AMD's 5000 serie av CPU för en nån vecka sedan. Vi lär se samma sak igen för jag tror inte de uppgraderat sin infrastruktur Men jag tycker om Inet som företag väldigt mycket och de har aldrig gjort mig besviken.

AMD's site har jag beställt från en gång utan issues, men då fick jag vänta 5 dagar om jag minns rätt då kortet jag beställde skickades från Irland. Och iom Corona och den lockdown de har därborta kan de 5 dagarna säker bli 1-2 veckor.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Jättesvårt att veta nu för tiden tycker jag. Personligen kommer jag försöka hålla mig till Komplett, Webhallen och AMD's site. För inet.se har tyvärr visat sin svaghet iom att deras site började krascha redan 5 minuter innan releasen av AMD's 5000 serie av CPU för en nån vecka sedan. Vi lär se samma sak igen för jag tror inte de uppgraderat sin infrastruktur Men jag tycker om Inet som företag väldigt mycket och de har aldrig gjort mig besviken.

AMD's site har jag beställt från en gång utan issues, men då fick jag vänta 5 dagar om jag minns rätt då kortet jag beställde skickades från Irland. Och iom Corona och den lockdown de har därborta kan de 5 dagarna säker bli 1-2 veckor.

Är det AMD shop (på amd.com) som gäller?

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Avstängd

VARNING: Det är INTE Sapphire som har designat Referenskorten! Det är AMDs helt egna design, precis som förra 5000 serien. Personen som startade ett rykte om att Sapphire har gjort korten har bara läst fel i artikeln denne länkade till:

https://www.techpowerup.com/274021/sapphire-unveils-reference...

Jag citerar artikeln som denna person har missförstått:

Citat:

Unlike NVIDIA, AMD still relies on its add-in board (AIB) partners to sell reference design (made by AMD) graphics cards, and Sapphire just announced its lineup. The company unveiled its reference-design Radeon RX 6800 XT and RX 6800 cards.

The RX 6800 XT is characterized by its triple-slot cooling solution, while the RX 6800 makes do with a slimmer dual-slot one. Both cards are based on the 7 nm "Navi 21" silicon and feature 16 GB of 16 Gbps GDDR6 memory over a 256-bit wide memory interface, cushioned by 128 MB of on-die Infinity Cache.

The RX 6800 XT is configured with 72 out of 80 RDNA2 compute units on the "Navi 21" silicon, working out to 4,608 stream processors, 72 ray accelerators, 288 TMUs, and 128 ROPs. The engine clock of the RX 6800 XT boosts up to 2.25 GHz. The RX 6800, on the other hand, features 60 out of 80 RDNA2 compute units, which make up 3,840 stream processors, 60 ray accelerators, 240 TMUs, the same 128 ROPs, and the same memory subsystem as the RX 6800 XT. Given that these are reference cards, Sapphire could price them at AMD's baseline, with the RX 6800 XT going for $649, and the RX 6800 at $579.

I artikeln står det alltså "här visar Sapphire upp sin egna variant av AMDs referenskort (som är gjorda av AMD)". Alltså det står till och med I DEN ARTIKELN, INOM PARENTES, att AMD designade korten. Likväl som när MSI visade upp "sin variant" av AMDs referenskort. Eller när ASUS visade upp "sin variant" av AMDs referenskort. Etc etc. Personen har bara läst fel i denna artikeln.

En gång till: Det är AMD själva som har designat referenskorten.

Så om ni tror att vi får "Sapphire-design/kvalitet" i referenskorten så är det helt fel.

Dock är AMDs referensdesign rätt hyfsad denna gång enligt Buildzoid:

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/isw72r/buildzoidramblin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dextrodammit:

VARNING: Det är INTE Sapphire som har designat Referenskorten! Det är AMDs helt egna design, precis som förra 5000 serien. Personen som spred rykte om att Sapphire har gjort korten har bara läst fel i artikeln denne länkade till:

https://www.techpowerup.com/274021/sapphire-unveils-reference...

Jag citerar artikeln som denna person har missförstått:

I artikeln står det alltså "här visar Sapphire upp sin egna variant av AMDs referenskort (som är gjorda av AMD)". Alltså det står till och med I DEN ARTIKELN, INOM PARENTES, att AMD designade korten. Likväl som när MSI visade upp "sin variant" av AMDs referenskort. Eller när ASUS visade upp "sin variant" av AMDs referenskort. Etc etc. Personen har bara läst fel i denna artikeln.

En gång till: Det är AMD själva som har designat referenskorten.

Så om ni tror att vi får "Sapphire-kvalitet" i referenskorten så är det helt fel.

Dock är AMDs referensdesign rätt hyfsad denna gång enligt Buildzoid:

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/isw72r/buildzoidramblin...

Jösses vad du tar i då. "Sprider rykten" har väl ingen gjort? Du har aldrig feltolkat något du läst?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Jösses vad du tar i då. "Sprider rykten" har väl ingen gjort? Du har aldrig feltolkat något du läst?

Jag pekade inte ut någon person vid namn. Bara rättar ryktet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dextrodammit:

VARNING: Det är INTE Sapphire som har designat Referenskorten! Det är AMDs helt egna design, precis som förra 5000 serien. Personen som startade ett rykte om att Sapphire har gjort korten har bara läst fel i artikeln denne länkade till:

https://www.techpowerup.com/274021/sapphire-unveils-reference...

Jag citerar artikeln som denna person har missförstått:

I artikeln står det alltså "här visar Sapphire upp sin egna variant av AMDs referenskort (som är gjorda av AMD)". Alltså det står till och med I DEN ARTIKELN, INOM PARENTES, att AMD designade korten. Likväl som när MSI visade upp "sin variant" av AMDs referenskort. Eller när ASUS visade upp "sin variant" av AMDs referenskort. Etc etc. Personen har bara läst fel i denna artikeln.

En gång till: Det är AMD själva som har designat referenskorten.

Så om ni tror att vi får "Sapphire-design/kvalitet" i referenskorten så är det helt fel.

Dock är AMDs referensdesign rätt hyfsad denna gång enligt Buildzoid:

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/isw72r/buildzoidramblin...

"reference design (made by AMD)" = Parentesen syftar till att det är AMD som skapat referensdesignen, inte korten. Lugn

Edit: noterar att ”han” som skapade ryktet också lyckades med bedriften att få upp bilder på Sapphires hemsida också. Det är riktigt ambitiöst jobb som ligger bakom skapandet av det ryktet isåfall....

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mastrovious:

"reference design (made by AMD)" = Parentesen syftar till att det är AMD som skapat referensdesignen, inte korten. Lugn

Edit: noterar att ”han” som skapade ryktet också lyckades med bedriften att få upp bilder på Sapphires hemsida också. Det är riktigt ambitiöst jobb som ligger bakom skapandet av det ryktet isåfall....

Nej. Ryktet sa, och jag citerar: "Har Sapphire varit del av designen så kan jag nog tänka mig köpa ett referenskort, annars hade jag tänkt vänta till deras egna kommer ut. Aldrig varit missnöjd med deras designer. Hade varit intressant med en källa på det, sökt runt lite men hittar ingen sådan information. Edit: Ah, hittade den infon. Det är Sapphire som gjort referensdesignen."

Detta påstående är helt fel och baserades på en felaktig läsning av en artikel som jag länkade ovan. Personen som skrev den meningen hänvisade till den artikeln.

Vartenda kortmärke har förresten bilder på referenskortet på sin hemsida, eftersom AMD skickar ut det kortet till alla märken. Det som släpps den 18e November från alla kortmärken är AMDs referenskort, som de bara stoppar i sina egna märkeslådor.

Här är en artikel som listar många av de tillverkare som lagt upp bilder på AMDs referensdesign på sina hemsidor. Bland annat Gigabyte och Sapphire.

https://hexus.net/tech/news/graphics/146551-sapphire-reveals-...

Det är AMD själva som har designat referenskortet. Ingen annan. Du kan söka hur mycket du vill men du kommer bara hitta artiklar som säger att AMD har designat korten själva.

Däremot tillverkar AMD sina kort i Sapphires fabriker. Men det var inte vad som påståddes. Det felaktiga påståendet var att Sapphire har designat korten. Det har de inte.

Jag är bara här för att korrigera detta misstag, inget annat. Dessutom gynnas jag inte ens av att rätta detta eftersom jag vill ha ett 3e parts kort. Så om jag får folk att undvika AMDs historiskt sett dåliga referenskortdesigner så får jag tyvärr mer konkurrens för de specialdesignade kort jag tänker köpa istället. Men väljer ändå att göra det rätta.

Dock verkar AMD-kortet hyfsat designat denna gång. En standard 3-fläktsdesign och en hel del lufthål för kylflänsen. Dock korkat nog ingen luftöppning alls vid bakplåten, så luften kan ej färdas ut bakom datorn tyvärr. All varm luft hamnar därför inuti datorchassit... Men antar att de ändå presterar tillräckligt bra denna gång tack vare de tre fläktarna och mycket kylfenor. Detta blir nog ingen repeat av AMDs katastrofalt dåliga kylare på tidigare generationer. Tror det blir bra denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Är det AMD shop (på amd.com) som gäller?

Det stämmer om det är där du vill lägga beställningen, men som sagt räkna med minst en veckas leveranstid.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Moderator
Forumledare

Även om stor text är kul ibland ska vi ju inte överdriva

Har ändrat lite text till mer lämplig storlek. Det är bra att varna andra för eventuella missförstånd men vi behöver inte ta i så vi spricker ❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Det stämmer om det är där du vill lägga beställningen, men som sagt räkna med minst en veckas leveranstid.

Kan man verkligen köpa från amd shop? När jag går in så hittar jag bara länkar till andra företag

Permalänk
Medlem

Det vore ju väldigt läckert om de kunde krympa tjockleken på rx 6800 XT till 45mm eller mindre på 3djepartskylarna Då hade den ju platsat i de flesta MiniITX lådorna EVGA klarade ju det med rtx 3080 Black så hoppet finns ju.
Anars blir det nog vattenblock som gäller för de som vill köra värsting i sina Ghost S1 typ.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Har det ryktas något om släpp av black edition av referenskylaren?

Permalänk
Medlem

Själv sitter man i möte kl 15.00, så då får man garanterat inget kort. Så tråkigt.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscar Tegni:

Kan man verkligen köpa från amd shop? När jag går in så hittar jag bara länkar till andra företag

Jag vet såg det med. Men tidigare kunde man det iaf, jag köpte tex. Radeon 5700XT Anniversary Edition därifrån vid förra lanseringen. Vi får helt enkelt se om det går i morgon, men lägg inte alla alla ägg i en korg, man får nog försöka på flertalet ställen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av crypot:

Har det ryktas något om släpp av black edition av referenskylaren?

Fanns ett kort rykte men det verkar bara varit ett OEM kort till Lenovo. Väldligt svårt att se dem släppa det i svart.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av dextrodammit:

Nej. Ryktet sa, och jag citerar: "Har Sapphire varit del av designen så kan jag nog tänka mig köpa ett referenskort, annars hade jag tänkt vänta till deras egna kommer ut. Aldrig varit missnöjd med deras designer. Hade varit intressant med en källa på det, sökt runt lite men hittar ingen sådan information. Edit: Ah, hittade den infon. Det är Sapphire som gjort referensdesignen."

Detta påstående är helt fel och baserades på en felaktig läsning av en artikel som jag länkade ovan. Personen som skrev den meningen hänvisade till den artikeln.

Vartenda kortmärke har förresten bilder på referenskortet på sin hemsida, eftersom AMD skickar ut det kortet till alla märken. Det som släpps den 18e November från alla kortmärken är AMDs referenskort, som de bara stoppar i sina egna märkeslådor.

Här är en artikel som listar många av de tillverkare som lagt upp bilder på AMDs referensdesign på sina hemsidor. Bland annat Gigabyte och Sapphire.

https://hexus.net/tech/news/graphics/146551-sapphire-reveals-...

Det är AMD själva som har designat referenskortet. Ingen annan. Du kan söka hur mycket du vill men du kommer bara hitta artiklar som säger att AMD har designat korten själva.

Däremot tillverkar AMD sina kort i Sapphires fabriker. Men det var inte vad som påståddes. Det felaktiga påståendet var att Sapphire har designat korten. Det har de inte.

Jag är bara här för att korrigera detta misstag, inget annat. Dessutom gynnas jag inte ens av att rätta detta eftersom jag vill ha ett 3e parts kort. Så om jag får folk att undvika AMDs historiskt sett dåliga referenskortdesigner så får jag tyvärr mer konkurrens för de specialdesignade kort jag tänker köpa istället. Men väljer ändå att göra det rätta.

Dock verkar AMD-kortet hyfsat designat denna gång. En standard 3-fläktsdesign och en hel del lufthål för kylflänsen. Dock korkat nog ingen luftöppning alls vid bakplåten, så luften kan ej färdas ut bakom datorn tyvärr. All varm luft hamnar därför inuti datorchassit... Men antar att de ändå presterar tillräckligt bra denna gång tack vare de tre fläktarna och mycket kylfenor. Detta blir nog ingen repeat av AMDs katastrofalt dåliga kylare på tidigare generationer. Tror det blir bra denna gång.

Nu kanske jag är ute och cyklar eftersom du verkar säker på din sak. Men referens design och kort är ju två olika saker, eller? AMD/Nvidia släpper ut sin referens design till AIB och de får sedan pilla och skapa egna grejer baserat på det.

I detta fall har amd sagt att de första korten vid lansering ska vara ett intakt kort, bara ”sminkas om” med AIBs varumärke etc men att det är amds referens KORT (PCB, kylare etc etc) som gäller. Det är väl inget som undgått någon eller?

1-2 veckor efter lansering, då får vi se AIBs varianter av amds referens design.

Jag är ödmjuk här men så har jag uppfattat det hela, inkl ”ryktet” med texten du hänvisar till.

Edit: min poäng är att design och kort begreppen används hej vilt. Att det skulle varit amd som sminkat om sapphires kort tror jag inte, de har ju själva gjort detta.

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

1 dag kvar och man kan inte ens få se korten hos återförsäljarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

1 dag kvar och man kan inte ens få se korten hos återförsäljarna?

Kanske inte finns några? :/

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

1 dag kvar och man kan inte ens få se korten hos återförsäljarna?

AMD tillåter inte det. Dom vill förhindra att scalpers använder bot scripts för att köpa åt sig exemplar. Vi får väl se hur framgångsrikt det blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

1 dag kvar och man kan inte ens få se korten hos återförsäljarna?

Som AMD bestämt det, som det tidigare nämnts i tråden så är det antagligen för att försvåra för bottarna att köpa upp alla kort.

Permalänk

De kunde ju åtminstone tillåtit att tillkännage lokal prissättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Själv sitter man i möte kl 15.00, så då får man garanterat inget kort. Så tråkigt.

Du får ta med laptopen på mötet. Plus nån smart bortförklaring till varför du hammrar som en besatt på F5 tangenten i flera minunter i sträck.

Permalänk
Medlem

PowerColor Red Devil ser ju rätt fräsig ut
https://twitter.com/PowerColor/status/1328599497996382208?s=2...

adderat bildlänk
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av ddelin:

Du får ta med laptopen på mötet. Plus nån smart bortförklaring till varför du hammrar som en besatt på F5 tangenten i flera minunter i sträck.

Han borde ställa in ett larm som låter som en ringsignal. Vandra ut och hamra på f5 i en halvtimme. När han kommer tillbaka så kommer han att se så nedslagen ut, för att även denna gång ej lyckats få tag i ett nytt grafikkort, att kollegorna inte ens kommer våga fråga vad som står på. Alternativt bara behöver muttra något om att han inte vill prata om det om någon mot förmodan frågar.

Works every time two out of three times.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Corsair H150i Elite Capellix 360mm || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Dominator || PRIME X570 -PRO || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Logitech PRO X || Logitech G502 || Logitech G915 || 7x Corsair QL 120

Permalänk
Medlem

alltså kommer det att gå köpa kort från Inet imorgon vid kl.15:00 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

alltså kommer det att gå köpa kort från Inet imorgon vid kl.15:00 ?

Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

Nja, 15:04 kanske. Ish.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

Räkna inte med det, Inet har visat sig ha en mycket svag back bone och klarar inte anstormingar på sina servrar. Dessutom finns mycket indikationer och rykten som gör gällande att det kommer finnas extermt få kort vid lansering. detta kan bli en episkt dålig Paper launch tyvärr...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version